Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Brandstof probleem met manta 2.0 gsi uit '89
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2010 om 15:29 #17221719
Hallo, ik heb even technische hulp nodig bij een probleem in het brandstof systeem.
Als ik met de auto rijd en de tank rij ik leeg als minder als halfvol, dan heb ik het probleem dat de auto spontaan afslaat.
Maar na gelange tijd kreeg ik door dat die dat deed als de tank minder als halfvol was, dus heb de laatste tijd gewoon optijd getankt. Waardoor ik dit probleem niet meer had.
Heb van de week is weer geprobeerd door de tank weer een stuk leger te rijden. En toen viel die weer uit, heb toen is met een jerrycan de tank weer wat bijgevuld. Waardoor die meteen weer starte en loopte!
Wat is hiervan nou de oorzaak, heeft dat met de brandstof drukregelaar te maken of is er iets verkeerd aangesloten misschien?
Hoor graag wat het kan zijn! Alvast bedankt.
Groeten Robert Lansink
27 mei 2010 om 15:35 #17679437mischien dat het met druk te maken heeft kijk eens of er geen knik in de slang voor de pomp zit klinkt raar maar kan het wel zijn
evt pomp niet genoeg anzuig kracht?27 mei 2010 om 15:52 #17679438Is het een originele GSI?
Geen andere tank gemonteerd?
27 mei 2010 om 15:56 #17679439weet je heel zeker dat er genoeg benzine in zit?? Dus niet van je metertje uitgaan als je vlotter versleten is kan ie weleens veel te veel aangeven. evt tank leeg halen en kijken hoeveel er nog uitkomt, onder de 5 liter doet ie t nl ook niet omdat er een buffer in is gebouwd waar dan bijna geen benzine meer in komt. En wat doet ie als ie nog net niet uitvalt en je trekt een keer door tot z’n eind, gaat ie dan stotteren??
27 mei 2010 om 21:41 #17679440K heb het zelfde probleem gehad toen ik de Monza reed.
Idd benzinedruk die weg valt.
Vaak heeft de buitentemperatuur hier ook mee te maken.
Feperlock,maar ik heb het echte probleem toen niet kunnen tackelen.
Ik deed net als jij nu de tank vol houden.
En dan heb je geen probleem28 mei 2010 om 05:43 #17679441Check ook eens of je tank niet vacuum trekt.
Dus als hij weer afgeslagen is, haal dan eens de dop van de tank en probeer het dan nog eens (met open tank)
Als hij dan gewoon aanslaat, moet je je tank ontluchting eens controleren.Vaperlock krijg je alleen wanneer er gasvorming in de leidingen ontstaat (als de leidingen bv dicht langs een warmtebron aflopen). En dan pompt de pomp niets meer rond.
Komt vaak voor bij omgebouwde wagens die aangepast zijn op injectie (dus met bv een carb tank)Op dit moment heb je dus 3 mogelijkheden
– knik in de leiding (alle brandstof leidingen+ slangen nalopen)
– vlotter die verkeerde waardes aangeeft en je de tank dus daadwerkelijk droog rijdt
– verstopte tank ontluchting waardoor de tank dus vacuum trekt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.