advies bij aankoop

Forumindex Forums Modellen Corsa advies bij aankoop

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221663
    aadje-s
      Lid sinds:
      13 May 2010

      Waar op letten bij aanschaf Corsa-B

      #17678871
      aadje-s
        Lid sinds:
        13 May 2010

        Op zoek naar een Corsa- B ben ik door de Opel Forum leden veel wijzer geworden.
        Ik wil deze topic openen voor de zoekende die advies vragen over waar je op moet letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.

        #17678872
        aadje-s
          Lid sinds:
          13 May 2010

          Wat mij goed geholpen heeft is veel informatie vragen via mail of forum of U2u etc.

          Ik weet nu dat de Corsa’s na 1996 verbeterd waren.

          Is het misschien een idee om de aandachtspunten apart te benoemen voor Corsa’s voor 1996 en na 1996.

          Aandachtspunt voor 1996 = roest bij bovenveerschotels achter
          = scheurtjes in b-stijlen
          = roest van binnenuit chassisbalken
          = roest raamdorpels
          = roest bevestiging achter ruitenwisser
          = instap slijtage bestuurders stoel (op foto’s wordt dat bewust vermeden)

          Dit zijn alvast een paar aandachtpuntjes waar je naar kan vragen voordat je gaat kijken.

          #17678873
          aadje-s
            Lid sinds:
            13 May 2010

            Wie gaat dit aanvullen??????

            Het zal de aspirant kopers zeker helpen.
            Het bespaard ook lange reizen omdat men niet krijgt wat men verwacht.
            Ik hoop hiermee ook de verkopende partij zover te krijgen dat hij wat meer info gaat geven over de staat waarin de auto zich bevindt.

            #17678874
            aadje-s
              Lid sinds:
              13 May 2010

              Wie gaat dit aanvullen??????

              Op deze manier kan je veel teleurstellingen voorkomen.

              #17678875
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                roest voorzijde motorkap
                roest veerschotels achter
                roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
                roest accubak (onder paravaan)
                roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
                roest onderzijde deuren
                koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
                egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
                holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)

                meer kan ik zo ff niet bedenken

                #17678876
                aadje-s
                  Lid sinds:
                  13 May 2010

                  origineel gepost door asconahobbyist
                  roest voorzijde motorkap
                  roest veerschotels achter
                  roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
                  roest accubak (onder paravaan)
                  roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
                  roest onderzijde deuren
                  koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
                  egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
                  holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)

                  meer kan ik zo ff niet bedenken

                  Hey bedankt voor de aanvulling.

                  Ik ga een mooi lijstje maken van alle te bekijken punten.

                  #17678877
                  2e-c14nz
                    Lid sinds:
                    5 June 2009

                    Heb je ook een bepaald motor type waar je voor wilt kijken? Er is namelijk veel info te vinden over alle types, positieve en negatieve punten ed, hier op het forum.

                    #17678878
                    aadje-s
                      Lid sinds:
                      13 May 2010

                      Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.6 GSI.
                      Maar een 1.4 sport doet ook mee.

                      #17678879
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)

                        #17678880
                        aadje-s
                          Lid sinds:
                          13 May 2010

                          Okee, we hebben nu wat aandachtspunten waar we naar kunnen informeren en op kunnen letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.

                          We kunnen drie categorieën maken.

                          1:-Carrosserie
                          2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting en banden.
                          3:-Motor

                          #17678881
                          aadje-s
                            Lid sinds:
                            13 May 2010

                            3:-Motor

                            tikkend geluid bij stationair draaien.
                            vieze drap aan je olievuldop
                            Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
                            Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
                            gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
                            auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
                            bij rechtuit moet stuur in goede positie staan.
                            bij rechtuit rijden op vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
                            bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
                            bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
                            bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                            wie weet nog meer in de catogerie Motor

                            #17678882
                            aadje-s
                              Lid sinds:
                              13 May 2010

                              Nee, sorry remmen hoort bij cat 2

                              herstel

                              #17678883
                              aadje-s
                                Lid sinds:
                                13 May 2010

                                2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.

                                roest van binnenuit chassisbalken.

                                bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

                                bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

                                bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

                                bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

                                bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

                                bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                                wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

                                #17678884
                                aadje-s
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2010

                                  3:-Motor

                                  tikkend geluid bij stationair draaien.

                                  vieze drap aan je olievuldop.

                                  gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                  auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                  Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

                                  Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

                                  gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                  auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                  wie weet nog meer in de catogerie Motor

                                  #17678885
                                  aadje-s
                                    Lid sinds:
                                    13 May 2010

                                    1:-Carrosserie

                                    roest voorzijde motorkap

                                    roest bij bovenveerschotels voor

                                    roest bij bovenveerschotels achter

                                    roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

                                    roest accubak (onder paravaan)

                                    roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

                                    roest onderzijde deuren

                                    scheurtjes in b-stijlen

                                    roest raamdorpel

                                    roest bevestiging achter ruitenwisser

                                    wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

                                    #17678886
                                    aadje-s
                                      Lid sinds:
                                      13 May 2010

                                      origineel gepost door asconahobbyist
                                      dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)

                                      Hebben alle 16 kleppers dat of alleen de afgetrapte motoren,
                                      en hoe kom je daar achter voordat je hem gekocht heb.
                                      Heb je misschien een advies waarnaar je moet kijken.
                                      Is een walm uit de uitlaat bij hoge toeren een indicatie van veel olieverbruik?

                                      #17678887
                                      erwin91
                                        Lid sinds:
                                        25 April 2010

                                        wat is er aan de hand als je de motor hoort tikken als hij staginair loopt, dat heb ik namelijk :cry

                                        #17678888
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          kan een klepstoter zijn,te weinig olie in de motor,distributieketting hoorbaar(geleider bovenin klepdeksel) bij 1.2 16V

                                          #17678889
                                          erwin91
                                            Lid sinds:
                                            25 April 2010

                                            genoeg olie zit er nog wel in. Het is eigelijk ook vooral als die koud is, als hij warm is lijkt het wat minder. en het is een x16xe

                                            #17678890
                                            corsageak
                                              Lid sinds:
                                              28 October 2009

                                              komt omdat de olie dan nog niet goed is door gesmeerd en nog koud is :P als het goed is is het na een paar minuten weg :P

                                              #17678891
                                              corsageak
                                                Lid sinds:
                                                28 October 2009

                                                of indd versleten klepstoters zoals asconahobbyist al zeg

                                                #17678892
                                                aadje-s
                                                  Lid sinds:
                                                  13 May 2010

                                                  Hallo, Corsa-b liefhebbers,

                                                  Zijn er nog meer adviezen, waar men op moet letten bij een wat oudere Corsa-b, voordat men met een miskoop opgezadeld zit????

                                                  Of is dit wel een compleet lijstje met drie categorieën :

                                                  1:-Carrosserie
                                                  ================

                                                  roest voorzijde motorkap

                                                  roest bij bovenveerschotels voor

                                                  roest bij bovenveerschotels achter

                                                  roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

                                                  roest accubak (onder paravaan)

                                                  roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

                                                  roest onderzijde deuren

                                                  scheurtjes in b-stijlen

                                                  roest raamdorpel

                                                  roest bevestiging achter ruitenwisser

                                                  roest wielbakranden onder de kunstof beschermings stukken

                                                  wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

                                                  2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
                                                  ====================================================

                                                  roest van binnenuit chassisbalken.

                                                  bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

                                                  bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

                                                  bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

                                                  bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

                                                  bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

                                                  bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                                                  wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

                                                  3:-Motor
                                                  =========================

                                                  tikkend geluid bij stationair draaien.

                                                  vieze drap aan je olievuldop.

                                                  gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                                  auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                                  Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

                                                  Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

                                                  gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                                  auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                                  wie weet nog meer in de catogerie Motor ???????????????

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.