Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Diesel versnellingsbak op x16xe???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2010 om 19:50 #17221609
Hoi,
Ik vraag mij al ‘n tijdje af of je niet een aangepaste dieselbak op ‘n x16xe kan zetten voor de langere gangen.
Ik had dat vroeger ook op m’n golf 1 16v en op m’n polo G40.
Ik had de bak niet zelf aangepast maar zo gekocht.
Heeft hier iemand ervaring mee of ‘t in z’n eigen Corsa zitten?
Ik hoor ‘t graag,mvg TetSuo
@wim-v6, wat weet jij hier over?:P24 mei 2010 om 20:01 #17677967dieselbak moet er op zich tegenaan passen.
weet alleen niet of je dan in de prob’s komt met de koppeling.Maar ook deze zou om te zetten moeten zijn.
alleen voor die paar honderd toeren zou ik me de ellende niet op de hals halen…24 mei 2010 om 20:04 #17677968Hmm, dat dacht ik al.
Bij vw’s maakte dat wel uit, had je een hogere top en je kon ‘m wat langer doortrekken.
Maar weer’ns wat anders bedenken, Thnx corsaboy:thumbup24 mei 2010 om 20:10 #17677969met een f15 bak kun je namelijk ook richting de 215/220 op de teller komen.
Althans, zelfs mijn f13 bak draaide dat haha…..Echte KM’s was wel een stukkie minder maar met genoeg vermogen in het blok trekken die dingen echt lang door..
Doodseng :o:PIk vind juist op straat het lekker op tijd kunnen schakelen wel ok..
Door het goed aanpakken van je motor kun je de begrenzer hoger leggen en toch een korte bak hebben en ver doorgaan.
Dat is een leuke combi..Helemaal in kleine steile bochtige weggetjes haha
24 mei 2010 om 20:51 #17677970een f15cr is echt idioot kort.
als je een f13wr zoekt, dat scheelt echt veel bij de 120.
f15cr is bijna 4000 toeren.
f13wr is 3200 toeren
heb zelf ook een corsa b gsi met zoon kut bak.
ik rij best wat km’s, en dan is 130 op de snelweg niet echt een prettig toerental.
en dan heb ik nog 17inch eronder zelfs
dus een dieselbak hoeft niet perse, van sommige corsa b 1400 hebben ook een lange bak.
25 mei 2010 om 16:39 #17677971@ sjoerdie:
Dat bedoel ik, als ik 120-130 constant rijd, is ‘t zo’n pokke herrie.
Daarin tegen is ‘t weer chill dat zodra je ‘m vloert, hij vooruit sprint alsof ‘n bij hem steekt.
Wat anderen ook beweren, ik vind niet dat mijne in onder toeren slecht presteert, kan gewoon in de vijf binnen door rijden (50km) en als ik ‘m vloer, pakt hij snel op om opeens er als ‘n speer er vandoor te gaan.25 mei 2010 om 20:06 #17677972tsja,…
het is OF OF,
en niet EN EN.
het kan niet beiden.
of je moet heelmaal een bak zelf gaan samenstellen, maar dat is niet de moeite waard
26 mei 2010 om 09:05 #17677973vroeger had je dat (begin jaren 80) op de mitsubishi colt en lancer.
Een soort van hoge en lage gearing,eigenlijk 2×4 versnellingen ,dus 8 versnellingen.
ik meen de ene stand voor rust en economie en de ander voor meer trekkracht (kortere overbrengingen)26 mei 2010 om 10:07 #17677974Een F15CR gaat makkelijk over de 220 op de teller, kwestie van genoeg vermogen erachter stoppen!!
Geloof me, heb regelmatig in DLD de teller uit gereden met de Dbilas 1600 erin.Maar wil je andere bak, kijk dan is naar de F17, die zijn er ook in verschillende versies, en is ook voor small block.
En F15CR bij 120 / 130 km/h (navi / teller) zou ongeveer 3600 toeren moeten zijn, met 195/45/15.
26 mei 2010 om 17:08 #17677975LET GOED OP:
Er Sjoerd typt hier: Een F13WR scheelt heel veel bij 120km/u
dat is dus niet altijd waar..
De F13WR van de Combo-B is in 5 dus net zo kort als de F15CR bak.
alleen 1 2 3 en 4 zijn langer.
Mijn combo draait zowel met de F13WR als F15CR netjes 3900 toeren bij 120km/u
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.