Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Onderwerp: Euro Benzine & Diesel . . . ? ? ? Geweldig to
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2010 om 18:30 #17221526
Onderwerp: Euro Benzine & Diesel . . . ? ? ? Geweldig toch ! ! !
Ik vraag mij af… of ze ons niet voor echte idioten nemen?
Dit is wat benzine kost in andere (niet Europese) landen.
Azerbeidjaan Diesel EUR 0,31
Egypte Diesel EUR 0,14
Ethiopië Super EUR 0,24
Bahamas Diesel EUR 0,25
Bolivia Super EUR 0,25
Brasil Diesel EUR 0,54
China Normal EUR 0,45
Ecuador Normal EUR 0,24
Ghana Normal EUR 0,09 !!!!!!!
Groenland Super EUR 0,50
Guyana Normal EUR 0,67
Hong Kong Diesel EUR 0,84
Inde Diesel EUR 0,62
Indonesië Diesel EUR 0,32
Irak Super EUR 0,60
Kazachstan Diesel EUR 0,44
Qatar Super EUR 0,15
Kuwait Super EUR 0,18
Cuba Normal EUR 0,62
Libya Diesel EUR 0,08 !!!!!!!
Malaysia Super EUR 0,55
Mexico Diesel EUR 0,41
Moldavia Normal EUR 0,25
Oman Super plus EUR 0,20
Peru Diesel EUR 0,22
Philippines Diesel EUR 0,69
Russia Super EUR 0,64
Saudi Arabia Diesel EUR 0,07 !!!!!!
Afrique du Sud Diesel EUR 0,66
Swaziland Super EUR 0,10 !!!!!!
Syria Diesel EUR 0,10 !!!!!
Trinidad Super EUR 0,33
Thailand Super EUR 0,65
Tunesië Diesel EUR 0,49
USA Diesel EUR 0,61
Venezuela Diesel EUR 0,07 !!!!!
Etats Arabes Unies Diesel EUR 0,18
Vietnam Diesel EUR 0,55
Ukraine Diesel EUR 0,51
Dit is niet te geloven, toch?????De landen van de Europese Unie en hun Ministers van Financiën nemen echt de
bevolking voor onnozelaars. En dat zijn we ook! Wie protesteert ?? Niemand toch?!
(BTW,Accijnzen,Taks op Benzine, Diesel, Gasoil, enz..)
Het lijkt meer op bedonderd of bestolen zelfs ! ! !
:swear22 mei 2010 om 18:40 #17675916Heey Johnny ik ga die oude watertank op het dak vullen met benzine dan kunnen we als we in Nederland zijn goedkoop blijven tanken… dat spul kost hier niks man!
Maar hoe krijgen we dat en Nederland Kees??? als handbagage in het vliegtuig? of misschien kunnen we het faxen!
Ik kon het niet laten… mooie quote uit Flodder in Amerika…
22 mei 2010 om 19:00 #17675917Belgie: Diesel: EUR 1.25 :o :fy1
Euro 95: EUR 1.45
Euro 98: EUR 1.5222 mei 2010 om 19:03 #17675918dat is goedkoper dan hier in NL :thumbdown
22 mei 2010 om 20:27 #17675919Denk er wel aan dat daar in die verre landen de benzine kattenpis is vergeleken met het spul dat we hier tanken. Ik denk dat de pingel censor flink overuren moet gaan maken.
22 mei 2010 om 21:28 #17675920In de USA pompen ze standaard 91RON iig.
Als je daar Euro95 (95RON) tankt, is dat hetzelfde als wanneer je hier 98 met toevoegingen pompt.Zelfs een Corsa’tje A van 1983 rijd nog niet fatsoenlijk op 91RON… Die wil al Euro95 hebben… Ik geloof dat een Micra 1.0 van begin 80’s er nog net op kan rijden….
22 mei 2010 om 21:52 #17675921Vergelijk je ook even de infrastructuur van al deze landen met die van Nederland? Of de veiligheid?
Of desnoods het gemiddelde salaris?22 mei 2010 om 21:57 #17675922al het bovenstaande zal allemaal wel,
maar het is en blijft onmeunig dure shit !
de gewone werkman maar betalen..betalen.
en die verrekte diknekken in den haag declareren een ritje naar de macdrek nog. :puke :puke :puke :puke
22 mei 2010 om 22:15 #17675923Sja, het is wel zo Ghanz… driekwart van de prijs van benzine is belasting en accijnzen. Dan nog een dubbeltje (of minder) marge voor de pomp, en dan heb je pas de daadwerkelijke kostprijs om het hier op lokatie te krijgen.
Dat dubbeltje zit zowel de winst als de kosten om de tent te runnen in.
Daadwerkelijke winst zal iets van 2 cent per liter zijn ofzo.23 mei 2010 om 00:05 #17675924het is de de euro altijd zo sterk heeft gestaan tegen opzichte van de dollar.
als die gelijk aan elkaar waren was de benzine prijs al lang geleden over de 2 euro per liter geweest ;)
en das nu ook de reden dat het duurder wordt.. omdat de euro zwakker wordt ten opzichte van de dollar
met andere woorden bedankt Griekenland :jerry
23 mei 2010 om 09:30 #17675925Tja leuke vergelijkingen in het lijstje.
Alleen denk even helemaal vergeten dat in 8 van de 10 landen in het rijtje het welvaarts niveau op een heel andere stand ligt en niet te vergelijken is met die van het overgrote deel van de EU landen.Daar verdienen de mensen bijv. omgerekend 500 euro per maand, en hier 2.000
Het lijstje gaat bovendien over benzine en diesel doorelkaar.. paar weekjes terug was ik in Hong Kong, maar laat benzine nou nagenoeg op hetzelfde prijsniveau liggen als hier in NL. Hoe zou dat nou komen. Omdat personen auto’s op diesel daar iig op 1 hand te tellen zijn. Taxi’s rijden op LPG daar.
En idd een vat ruwe olie gaat nog steeds in Dollars, en de Dollar is weer duurder geworden laatste tijd ten opzichte van de Euro.. Maar toch is dat niet alleen de bepalden factor. (kan me bijv. ook nog herinneren dat de Dollar laag stond maar de brandstof prijs hoog, dus dat zegt dan weer niks.. Net als beurs koersen. Horden denken ze te kunnen voorspellen en parallelen te trekken tussen de stand van de AEX en de Euro-Dollar.. Helaas werkt het zo niet. En daarbij, toen de Euro geintroduceerd werd was de waarde van een Euro minder dan die van een Dollar !! En toen was de brandstof toch ook goedkoper dan nu..) Ook zaken als vraag & aanbod en productie capaciteit. (bijv. de strom Catrina dreef de prijs ook op toen veel platformen slagzij maakte in de golf van Mexico) maar aan de andere kant vooral inderdaad de locale accijns.
Neemt overigens niet weg dat de brandstof idd vrij prijzig is momenteel weer.
23 mei 2010 om 10:30 #17675926en ja duur is het,maar we blijven toch lekker gezellig met zijn
allen rijden ,dus we pikken het allemaal ja toch.
ik heb ooit eens gezegt,als heel auto rijdend nederland
nu is mee doet en allemaal 2 weken de auto laten staan
dan is de schatkist leeg.echter als we met zijn allen dan met het
openbaar vervoer naar het werk moeten komt er niemand meer op tijd
gaan ook de werkgevers klagen.mischien worden ze dan wakker.
maaaar,dan komt de hollander weer ,,,warom ik hij doet het toch al,,,,
en dus blijft de brandstof gewoon lekker duur.
vgr tonsr23 mei 2010 om 22:51 #17675927ik heb vandaag nog ff goed geprofiteerd, heb me tank staan volgooien voor EUR 1.44 de liter:D
valt nog mee vind ik :)24 mei 2010 om 11:18 #17675928origineel gepost door TonSR
ik heb ooit eens gezegt,als heel auto rijdend nederland
nu is mee doet en allemaal 2 weken de auto laten staan
dan is de schatkist leeg.echter als we met zijn allen dan met het
openbaar vervoer naar het werk moeten komt er niemand meer op tijd
gaan ook de werkgevers klagen.mischien worden ze dan wakker.Ik zie hier een contradictio in terminis.
Heel NL laat ze auto staan en gaat met het OV. ??? Dan laat volgens mij heel NL de auto niet staan. Aangenomen dat een streekbus die op een brandstof rijd bij het OV hoort.origineel gepost door TonSR
maaaar,dan komt de hollander weer ,,,warom ik hij doet het toch al,,,,
en dus blijft de brandstof gewoon lekker duur.
vgr tonsrNee, ik weet niet voor werk u doet, maar ik heb geld in het laadje nodig om mezelf en gezin te kunnen voeden, hypotheek te betalen, rekeningen te betalen, boodschappen te doen, als ik 2 weken me auto laat staan ben ik failliet, ik moet naar me klanten toe.
En wat dacht u van bevoorrading van supermarkten e.d. ?
Na een paar dagen gaat diezelfde Nederland klagen dat de melk op is etc.24 mei 2010 om 11:33 #17675929Wij hebben al zo’n mooie trailer staan op de zaak met die raclame van Transport en Logistiek Nederland (TLN).
met de teksten: Zonder Transport Geen Kennis / Zonder Transport Staat Alles Stil.
Als de gemiddelde hufterige asociale iritante Lease rijder die ons transportuers het leven zuur maakte dat nou ook eens begrepen!!!
dan zou er flink minder gesneden, gekleefd, en andere gevaarlijke situaties geweest zijn..
Voor de meeste rijden wij alleen maar in de Weg…
Eigenlijk zou het eens goed zijn om de trucks eens een Week of 2 te laten staan!!!
dan leren die Egoistische klojo’s met een salaris van meet dan 3000 netto in de maand misschien ook eens nadenken..
Willem
24 mei 2010 om 11:39 #17675930Eens, zonder transport staat alles stil.. Maar..
origineel gepost door wim-v6
Eigenlijk zou het eens goed zijn om de trucks eens een Week of 2 te laten staan!!!Hoop niet voor je dat je baas dan ook 2 weken van je salaris inhoud.. ;) Denk dat je baas er alles behalve vrolijk van wordt om 2 weken z’n vrachtwagen park binnen het hek te hebben staan.. Dat betekent dus 2 weken lang alleen maar uitgave en nauwelijks/geen inkomsten.
24 mei 2010 om 11:46 #17675931klopt jeroen, daar heb je een punt…
maargoed al die achterlijke prijzen hier….
ook voor de transport sector zijn deze killing..
maargoed, als je erop voorbereid ben kan je wel rekening houden met 2 weken minder salaris.
Kompenseren, lekker bezuinigen en centen ervoor paart zetten..
het zou het misschien wel of misschien niet waard zijn, daar kan ik niets over zeggen..
maar ik heb zelfs het vermoeden dat dit niet zal helpen de achterlijke hoge belastingen naar beneden te krijgen.
aan de andere kant, ik kan redelijk rond komen, en mag eigenlijk nog net niet klagen..
van mij mogen ze op hele andere dingen bezuinigen, ipv belastingen maar verhogen om deze aan onnodige dingen uit te geven…
>> We hebben al eens geprotesteerd tegen de flinke verhogingen van de dieselprijzen (4 dagen), dat kwam van de zaak zelf uit overigens.. (gewoon doorbetaald dus!!)
Willem
24 mei 2010 om 12:31 #17675932origineel gepost door wim-v6
Wij hebben al zo’n mooie trailer staan op de zaak met die raclame van Transport en Logistiek Nederland (TLN).met de teksten: Zonder Transport Geen Kennis / Zonder Transport Staat Alles Stil.
Als de gemiddelde hufterige asociale iritante Lease rijder die ons transportuers het leven zuur maakte dat nou ook eens begrepen!!!
dan zou er flink minder gesneden, gekleefd, en andere gevaarlijke situaties geweest zijn..
Voor de meeste rijden wij alleen maar in de Weg…
Eigenlijk zou het eens goed zijn om de trucks eens een Week of 2 te laten staan!!!
dan leren die Egoistische klojo’s met een salaris van meet dan 3000 netto in de maand misschien ook eens nadenken..
Willem
AMEN :wors:wors
24 mei 2010 om 13:30 #17675933origineel gepost door arjontje
origineel gepost door wim-v6
Wij hebben al zo’n mooie trailer staan op de zaak met die raclame van Transport en Logistiek Nederland (TLN).met de teksten: Zonder Transport Geen Kennis / Zonder Transport Staat Alles Stil.
Als de gemiddelde hufterige asociale iritante Lease rijder die ons transportuers het leven zuur maakte dat nou ook eens begrepen!!!
dan zou er flink minder gesneden, gekleefd, en andere gevaarlijke situaties geweest zijn..
Voor de meeste rijden wij alleen maar in de Weg…
Eigenlijk zou het eens goed zijn om de trucks eens een Week of 2 te laten staan!!!
dan leren die Egoistische klojo’s met een salaris van meet dan 3000 netto in de maand misschien ook eens nadenken..
Willem
AMEN :wors:wors
Dan gaat het mij alleen maar om de LEVENSGEVAARLIJKE situaties die ontstaan door zulke lui…
en dan daarna nog met hun grote smoel dat het allemaal aan ons Chauffeurs ligt…
Willem
24 mei 2010 om 13:37 #17675934Roep al jaren dat ze verplicht iedereen als onderdeel van de rijles eens moeten laten (mee)rijden met een vrachtwagen door een drukke stad ofzo. Dan leer je er wel respect voor krijgen. Laat maar zien hoe groot ie is en hoe mensen zich verhouden en gedragen tov vrachtwagens e.d. groot spul op de weg.
Het is maar een kleine moeite om bij een hoek waar een vrachtwagen uit een zijstraat bijv van rechts komt en dus voorrang heeft ongeveer 5 of 10 meter uit de hoek te stoppen ipv op de hoek, mensen beseffen gewoon niet dat als je meer ruimte geeft het voor hunzelf ook sneller gaat.
24 mei 2010 om 13:48 #17675935effe terug op de brandstofprijzen..
De meeste Diesel olien uit die ”goedkope landen” is meestal ook troep!!
Kreeg bij het verhuisbedrijf vaak zat moderne diesel auto’s uit zuid amerika / nederlandse Antillen, welke op deze dieselolien gewoon weg beroerd liepen, en de onverbrande dieselresten zo uit de uitlaat dropen, stevig rookte.
en natuurlijk met ons koude weer niet aan te krijgen waren!!
Willem
24 mei 2010 om 13:53 #17675936origineel gepost door Astraman
Het is maar een kleine moeite om bij een hoek waar een vrachtwagen uit een zijstraat bijv van rechts komt en dus voorrang heeft ongeveer 5 of 10 meter uit de hoek te stoppen ipv op de hoek, mensen beseffen gewoon niet dat als je meer ruimte geeft het voor hunzelf ook sneller gaat.
Dat doe ik altijd, maar heb zelf een jaar op een vrachtwagen gereden, dat zal de reden ook wel zijn dat ik er zo mee om ga. Als ik met de caravan rij, dan sein ik ook altijd naar vrachtwagens die me inhalen
24 mei 2010 om 14:42 #17675937origineel gepost door Astraman
Roep al jaren dat ze verplicht iedereen als onderdeel van de rijles eens moeten laten (mee)rijden met een vrachtwagen door een drukke stad ofzo. Dan leer je er wel respect voor krijgen. Laat maar zien hoe groot ie is en hoe mensen zich verhouden en gedragen tov vrachtwagens e.d. groot spul op de weg.Het is maar een kleine moeite om bij een hoek waar een vrachtwagen uit een zijstraat bijv van rechts komt en dus voorrang heeft ongeveer 5 of 10 meter uit de hoek te stoppen ipv op de hoek, mensen beseffen gewoon niet dat als je meer ruimte geeft het voor hunzelf ook sneller gaat.
Dat is ook de reden dat ik van mijn vader en broer(zijn beide chauffeurs) een rijles cadeau kreeg, met een vracht wagen.
Je weet gelijk wat zo’n ding kan, en wat voor ruimte je nodig hebt.24 mei 2010 om 14:43 #17675938maar.. Ik begrijp alleen niet wat deze discussie nu te maken heeft met de brandstof prijs.
Helemaal niets.
25 mei 2010 om 08:55 #17675939Brandstof prijs is inderdaad achterlijk hoog hier..
Maar ik heb geen idee of het spul dat ze in die landen op de lijst, wel oke is voor onze auto’s.
Anyway, er zal we enorm veel op verdiend worden daar twijfel ik niet over.
Goedkoper mag van mij zeker.
Maar in NL hebben we wel super goede wegen, kijk alleen al eens naar Belgie!! Als ik hier de grens overga dan is het spontaan een soort maanlandschap op het wegdek. (Maarja daar heeft de benzine prijs denk ik niets mee te maken, aangezien we ook wegenbelasting daarvoor betalen).De vrachtwagen frustratie, zoals ik het maar zal noemen.. Tja, ik kom ook weleens klootzakken tegen op de weg die me afsnijden e.d. Omdat je in een vrachtwagen uber veel op de weg zit kom je er waarschijnlijk meer tegen.
Omdat je als vrachtwagen niet zo hard rijdt zijn vrachtwagens voor sommige mensen in het verkeer ook weer een ergernis. Kortom wees allemaal eens wat tolleranter.
Ik hou veel rekening met mijn medeweggebruiker, óók vrachtwagens. Maar ik vindt het ook schijtirritant als een vrachtwagen nét voor mijn neus een andere vrachtwagen in moet gaan halen. Ik snap best dat dat ook weleens nodig is maar dat kan ook wel op een moment (hier in Zeeland dan) dat er niet nét iemand (lees ik) die 2 vrachtwagens in wil inhalen.
Natuurlijk is het van belang dat vrachtwagens blijven rijden, ze zijn enorm belangrijk voor het vervoer van zó veel dingen die wij nodig hebben in ons dagelijks leven. Daarom even een veer in de kont van wim-v6! Ga zo door, keep up the good work! Respect van een dame die zich ook nogaleens kapot ergert aan haar medeweggebruikers.Denk trouwens dat het stukje vrachtwagenfrustratie hier niet zo op zijn plaats is.. Misschien een idee een speciaal topic hierover te openen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.