Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bij EDS geweest vandaag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2010 om 17:26 #17221523
Goedeavond, net terug uit Duitsland bij EDS.
Zoals Marcel al mij vertelde, moet je van het gebouw van EDS niks bijzonders verwachten.
Nou ik kwam eraan en dacht is dit het dan:o
Ik stapte naar binnen klapte zowat vol op een belgische Astra G OPC, toen de deur gevonden naar de jongens van EDS toe. Ik moest eerst een verdrag tekenen dat ze aan mijn auto gaan sleutelen en dat de onderdelen die erop gaan verboden in Duitsland zijn haha. Daarna kwam de monteur mijn auto ophalen, ik dacht echt ben jij de monteur?:hmmzAuto op de brug, vervolgens werd de voorkat vervangen en de nieuwe erop gelast. Wat is die monteur goed en snel en duidelijk in zijn uitleg! Keurig de nieuwe voorkat erop gelast)zoals jullie weten nu, moet dat alleen bij de Coupe versie)
Daarna ging de nieuwe banjo bout erop, hij vertelde ook dat dat echt waar is wat erover verteld word en beter is. Hij vertelde ook dat als je stationair loopt met de auto en oliegeur ruikt dat het door die banjo bout komt en met die nieuwe niet. Binnen anderhalve uur alles erop gezet en klaar en me slang klemmen gratis vervangen voor nieuwe en betere!!! He Marcel? haha Ook veranderde hij wat dingen bij de luchtfilter voor me zodat ik 3 pk extra had en deed nog wat aanpassingen voor me!!! Gewoon uit service!!! Klasse!!!
Ook heeft hij de Turbo goed van binnen gekeken zover als hij kon en andere tests uitgevoerd nog en ook hij concludeerde net als Marcel(OPCdriver) dat de Turbo goed in orde is! Hij vertelde dat het inhouden op sommige momenten dat ik veel van de Turbo vraag komt omdat ik simpelweg de verkeerde inlaatslang naar de IC heb, omdat ik Fase 1 heb, maar met mijn stomme kop niet laten vervangen vor goede voor 60 euro daar. Maar ik bestel hem nu via hun.Vandaag was echt een super dag bij EDS allemaal Astra H s OPC s, die op de testbank gingen!!! Die hadden allebei uiteraard LEH Turbo met Fase 1 en andere injectoren en andere vliegwiel, en haalde daarmee 298 PK en 440NM!!!
Alleen moest hij nog een andere IC zei die! dat met Fase 1!!!
1 van hun was een engelse jongen met Astra H-VXR, hij vertelde dat in Engeland de VXR standaard met Remus uitlaat geleverd word en geloof me op de testbank af en toe goede en mooie backfire geluiden!!! Hij werkt in Duitsland als engels millitair en koopt alles belastingvrij!!! Zo kocht hij zijn Astra H-VXR helemaal nieuw uit de showroom voor 15000 euro!!! De spullen bij EDS krijgt die ook belastingvrij!!!
Ik heb uiteraard fotos gemaakt en filmpje alleen was het geheugen vol voor de mooiste testrun filmpje helaas, maar ga snel die fotos erop zetten.Kortom een mooie en leerzame dag bij EDS. Je kan zoveel vragen aan ze als je maar wilt en ze worden niet mooi van je en leggen alles keurig uit! Mijn petje af voor EDS!
Mensen ga naar EDS voor alles! Kijk ook de gele Opel Kadett van de heer Schindler!
Iemand nog een goede inlaatslang? haha
Groeten
22 mei 2010 om 17:29 #17675833even dit nog,
als ik sommige momenten goed gas, dan zegt de monteur van EDS trekt de inlaatslang samen omdat de standaard slang te slap is waardoor de motor even stikt, maar is niet ernstig alleen niet mooi haha.
Groeten
22 mei 2010 om 17:31 #17675834Zo jij hebt je vermaakt.:P
Ps. zag je wel rijden maar jij mij niet.:mad:En nu nog even die Powerrohr monteren.:thumbup
22 mei 2010 om 17:32 #17675835Ja heb me zeker vermaakt Marcel, was nog langs geweest bij je gelijk.
He jammer dat ik je niet zag, kon je het nog even zien wat ze gedaan hadden, maar klopt het van de slang?
Groeten
22 mei 2010 om 17:36 #17675836Ik was net onderweg omzelf even te testen.
Jawel dat kan heel goed zelfs met die slang , vandaar dat je daar dus
een voorgevormde aluminium pijp (powerrohr) voor idp
kunt zetten of een silicone uitvoering is ook mogelijk.Groeten
22 mei 2010 om 17:39 #17675837ja ik baal eral van dat ik hem er niet heb op heb laten zetten.
wat kan ik het beste nemen? van silicon of aluminium?
Gewoon bij EDS bestellen of ergens anders? waar?Groeten
22 mei 2010 om 17:53 #17675838Misschien heeft iemand er nog 1 liggen , heb de mijne helaas
kort geleden verkocht.
Even vragen in het te koop gevraagd forum.
Eds heeft hem natuurlijk maar M-Tech heeft hem ook.
De Alu cq. slicone versie is een kwestie van smaak.
Hoewel de silicone natuurlijk nog altijd zachter is
dan aluminium.
Succes22 mei 2010 om 18:04 #17675839Hey Goos,
Wel mooi dat je bij EDS geweest ben haha neej idd van die loods/schuur moet je niet al te veel verwachten.
En idd als je die aanvoerbuis uit je filterbak haal wordt je doorlaat grooter.
En als je echt intresse heb voor een silicone slang die heb ik nog wel liggen is wel met dump aan sluiting maar die kan je ook afdoppen.Ben je zelf ook nog op de bank geweest?
Greetzzz
22 mei 2010 om 18:12 #17675840Nee niet op de bank geweest, vond EDS niet nodig, omdat het zonde is de motor onnodig zo erg te belasten, ze zeiden dat ik beter kon doen, als ik 100 000 km op de teller had staan, zodat ze konden bekijken of de turbo dan aan zijn einde is of niet.
Baal gewoon dat ik niet alles gelijk gedaan heb bij ze, dus die slang.
@zetos: ik ga nog even bekijken of ik aluminium wil of silcione slang, wat is beter?
@OPCdriver: hoe was je testrit eigenlijk? goed bevonden?Maar wel goed he die Astra H-VXR met fase 1 298PK en 440NM! vind wel knap.
Groeten
22 mei 2010 om 18:50 #17675841hard pipeping is beter…
Das het zelfde als een focus st met stage 1 chip die gaat ook over de 450 nm zonder licht vliegwiel en injectoren.
Maar dacht dat stage 1 alleen chip was dus stiekum vind ik het een stage 2:P
maar eigelijk ook weer 3 aangezien het blok niet verder kan dan +/- 300 pk met standaart parts dan.Haha heel raar
22 mei 2010 om 18:50 #17675842@OPCdriver: hoe was je testrit eigenlijk? goed bevonden?
Ik had geen gekke storingen , vond ik de acceleratie wel redelijk
maar had toch wat meer verwacht van bijna 300 pk.
Ben toch dat V8 geweld gewent denk ik.:agent22 mei 2010 om 18:54 #17675843Heel raar maar ik snap precies wat je bedoelt ik vond mijnus ook op de ouwe chip veel rapper dan nu terwijl ik nu 280 pk en toen 253 pk.:wtf
Mis echt me tourqeu ruk aan me stuur..origineel gepost door OPCdriver
@OPCdriver: hoe was je testrit eigenlijk? goed bevonden?Ik had geen gekke storingen , vond ik de acceleratie wel redelijk
maar had toch wat meer verwacht van bijna 300 pk.
Ben toch dat V8 geweld gewent denk ik.:agent22 mei 2010 om 19:33 #17675844Dat zijn er wat hoor 280 pk!!! :thumbup
Dat heb ik dus ook nu met de mijne, het is onderin net een diesel. Vanaf 2500 toeren komt ie in een keer.
Wil ook nog naar EDS, denk na de zomer. Na de vakantie in ieder geval. Als de “nieuwe” motor wat meer km erop heeft staan.De “oude” motor, met flink olieverbruik bracht 223,5 pk en 319 NM op de testbank de laatste keer.
Wat ie nu heeft weet ik niet, hij voelt sterker in ieder geval dan met de oude motor.
22 mei 2010 om 19:46 #17675845zal ik die van EDS bestellen maar die powerrohr? of liever die aluminium van Mtech? Waarom hebben jullie silicone?
Hier wat (slechte kwaliteit) foto’s van vandaag.
22 mei 2010 om 19:51 #17675846Beetje impressie van vandaag.
Groeten
22 mei 2010 om 20:10 #17675847Die van mij nog net ff iets eerder hij begon al op te spinnen vanaf 1000rpm en op 2500 rpm had ik al me max Nm op dat moment 417Nm dus trok echt als een malle en dat mis ik nu wel..
origineel gepost door ronOPC1
Dat zijn er wat hoor 280 pk!!! :thumbupDat heb ik dus ook nu met de mijne, het is onderin net een diesel. Vanaf 2500 toeren komt ie in een keer.
Wil ook nog naar EDS, denk na de zomer. Na de vakantie in ieder geval. Als de “nieuwe” motor wat meer km erop heeft staan.De “oude” motor, met flink olieverbruik bracht 223,5 pk en 319 NM op de testbank de laatste keer.
Wat ie nu heeft weet ik niet, hij voelt sterker in ieder geval dan met de oude motor.
23 mei 2010 om 10:19 #17675848origineel gepost door OPCdriver
@OPCdriver: hoe was je testrit eigenlijk? goed bevonden?Ik had geen gekke storingen , vond ik de acceleratie wel redelijk
maar had toch wat meer verwacht van bijna 300 pk.
Ben toch dat V8 geweld gewent denk ik.:agentJa EDS is veel beloven en een vermogens bank die te veel aan geeft ga maar eens naar mijn adres KLASEN MOTORS dan loopt hij wel super.
Maar dat heb ik al genoeg keer gezegd.23 mei 2010 om 10:30 #17675849Daar kan ik geen oordeel over geven, ik vond dat EDS vakkundig te werk ging aan mijn auto en hoe ze alles oplosde.
Als ik op zo n dag als gister dan zie hoeveel auto s er komen bij EDS(kan natuurlijk niet weten van Klasen) dan voelt het vertrouwd en goed.
Maar wie weet dat ik een keer dag naar Klasen ga, want is ook net over de grens.
Groeten.
23 mei 2010 om 11:02 #17675850origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door OPCdriver
@OPCdriver: hoe was je testrit eigenlijk? goed bevonden?Ik had geen gekke storingen , vond ik de acceleratie wel redelijk
maar had toch wat meer verwacht van bijna 300 pk.
Ben toch dat V8 geweld gewent denk ik.:agentJa EDS is veel beloven en een vermogens bank die te veel aan geeft ga maar eens naar mijn adres KLASEN MOTORS dan loopt hij wel super.
Maar dat heb ik al genoeg keer gezegd.Heb je een adres / contactpersoon / normaal mee te communiceren?
23 mei 2010 om 12:28 #17675851@ andre botter… is het nu echt nodig om in ieder topic over eds te zeggen dat hun vermogensbank niet goed is en dat jullie alles beter kunnen?
Lekker kinderachtig.eds is gewoon een goede zaak, met goede service en dat is het belangrijkste!!
23 mei 2010 om 14:13 #17675852@ andre werkte Klasen niet samen met Courtenay en EDS met Regal?
23 mei 2010 om 14:26 #17675853Vind EDS super, dus blijf ook bij EDS.
@baasj EDS valt goed en snel engels mee te praten hoor!
Ik heb gebeld in engels en daar gesproken in het engels en soms halfbakken duits maar ze begrepen me en verstonden me!
Duidelijk van te voren krijg je de rekening al te zien met de eindprijs!
Daar wijken ze ook niet vanaf, dus eerlijker kan niet!
Aan het einde betaal je keurig de rekening en gewoon nette garantie als er wat is! plus dat ze meer doen dan op de rekening staat uit service!!!
Overal mag je bij zijn en hoe ze werken! Dus openlijker en eerlijker kan niet!Geef mij maar EDS!
@zetos ik was net even bij die meeting alleen waren de prijzen al vergeven haha, ze zeiden dat het jammer was dat ik niet meedeed:PGroeten
23 mei 2010 om 14:37 #17675854Iedereen heeft zijn voorkeur denk ik altijd maar.
en laat iedereen in zijn waarde. Denk persoonlijk dat EDS, Klasen en V-max allemaal prima bedrijven zijn.
mooi dat ze jou prima geholpen hebben. en jij bent tevreden en daar gaat het om. :thumbup
23 mei 2010 om 15:00 #17675855heb je helemaal gelijk in!
gaat erom waar jij het prettigst bij voelt.
23 mei 2010 om 15:15 #17675856@ AstraGcoupeturbo : Haha lol tog maar wel ff wezen spieken.
Maar ik hoop voor andre dat klasen niet dezelfde mapping/ bank gebruikt als partner courtenay :vertag want die klopt ook niet blijkt uit een brittisch onderzoek en die van regal/eds ook niet.
tjonge welke bank klopt dan wel.
Weet niet of ze elkaars mappen gebruiken staan alleen maar de engelse tuners Regal en Courtenay op… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.