Forumindex › Forums › Modellen › Manta › ruitenwissermechanisme Manta B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2010 om 19:51 #17221506
Wie heeft er nog meer last van ongelijk bewegende ruitenwissers op de Manta B?
Bij m’n rode CC gaan ze iets obgelijk, maar bij m’n witte GSI is dat me nooit opgevallen. :hmmz
21 mei 2010 om 20:09 #17675674eigenlijk nooi op gelet werl keer met slytage gehad dat ze raarr gingen doen
21 mei 2010 om 20:14 #17675675nop geen last van eigenlijk,
heb evt complete set liggen.kistje jupiler en tis voor jouw@zeelandweekend of week eerder natuurlijk:P
21 mei 2010 om 21:27 #17675676ik heb wel dat hij niet in de nul stand terug komt! is dat normaal?
21 mei 2010 om 21:31 #17675677origineel gepost door larsjeG40
ik heb wel dat hij niet in de nul stand terug komt! is dat normaal?Nee dat is niet normaal. Heeft te maken met de voeding welke niet via je schakelaar loopt. Deze moet ervoor zorgen dat de motor blijft draaien totdat de wissers in de nul-stand staan.
21 mei 2010 om 21:34 #17675678origineel gepost door manta19sr
nop geen last van eigenlijk,heb evt complete set liggen.kistje jupiler en tis voor jouw@zeelandweekend of week eerder natuurlijk:P
Ik heb nog een splinternieuwe set liggen.
Ik wil niet iets gaan vervangen, waarna blijkt dat ik er niets mee opschiet.Dit jaar voor ons geen Zeeland-week / -weekend :o
Wij gaan met de Manta de bergen in………..
:D21 mei 2010 om 21:38 #17675679als ik jou zo lees over ongelijk bewegende wissers spreken we dan over speling in de scharnierpunten?
21 mei 2010 om 21:40 #17675680Ik heb gehoord en gezien dat meerdere B-Manta’s dit euvel hebben.
Ik heb vandaag zelfs gehoord dat dit standaard is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. :hmmz
21 mei 2010 om 21:43 #17675681origineel gepost door postbusmanta
Ik heb gehoord en gezien dat meerdere B-Manta’s dit euvel hebben.Ik heb vandaag zelfs gehoord dat dit standaard is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. :hmmz
dat ze niet exact dezelfde wis route/hoek etc. hebben is wel normaal volgens mij…
dat zou door verschillende lengte armpjes aan je scharnierpunten zo bepaald kunnen zijn.
en als je er gewoon aan voelt? zit er geen speling in je mechaniek?21 mei 2010 om 21:49 #17675682als ik het goed begrijp en lees bedoel ermee dat (als je in de manta zit) de rechter verder door gaat en iets eerder boven is dan de linker,dan kan het kloppen het is zoals mantastic zegt er zit verschil in lengte van de armpjes tussen links en rechts en verder zou je als je speling hebt inderdaad eens naar je scharnierpunten kunnen kijken of speling of als ze te stroef gaan eens ff wd40 spuiten doet wonderen:D zeggen ze;)
21 mei 2010 om 21:52 #17675683ohja voor ik het vergeet er is wel verschil in de mechanieken van de manta’s van voor 1980 en na 1980 ,de ruitenwissers van de b1 van 78 van mij werkten anders als de 84 er wat ik nu heb deze gaan wel gelijk op
21 mei 2010 om 21:52 #17675684Ik kan maandag misschien wel kijken, ze liggen er toch af bij mij.
21 mei 2010 om 21:59 #17675685origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door postbusmanta
Ik heb gehoord en gezien dat meerdere B-Manta’s dit euvel hebben.Ik heb vandaag zelfs gehoord dat dit standaard is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. :hmmz
dat ze niet exact dezelfde wis route/hoek etc. hebben is wel normaal volgens mij…
dat zou door verschillende lengte armpjes aan je scharnierpunten zo bepaald kunnen zijn.
en als je er gewoon aan voelt? zit er geen speling in je mechaniek?De ene wisser begint iets eerder te bewegen dan de andere en is ook weer eerder in de startpositie. Ze lopen achter elkaar aan. Ze komen wel beide weer keurig recht in de rust-positie. Ik voel geen speling op het mechaniek.
21 mei 2010 om 22:01 #17675686origineel gepost door piet
ohja voor ik het vergeet er is wel verschil in de mechanieken van de manta’s van voor 1980 en na 1980 ,de ruitenwissers van de b1 van 78 van mij werkten anders als de 84 er wat ik nu heb deze gaan wel gelijk opDit zou een verklaring kunnen zijn.
Wat is er dan precies anders en kan ik een later type mechanisme in m’n 79er Manta plaatsen?
Of hebben ze de hart-afstand van de wissers veranderd, samen met het veranderen van de parafan?
21 mei 2010 om 22:15 #17675687je kan allebei de type’s gewoon in de manta plaatsen,kwa afstand e.d maakt het niks uit alleen zul je zien dat als je een type na 80 hebt er wat verschil in lengte kwa armpjes ,dat is juist die invloed wat het verschil maakt omdat 1`kant eerder terug staat(normaal bestuurderskant bij de oudere type’s),ik las ook net je reaktie op mantastic ,en wat je nu verteld is normaal omdat de bestuurdskant dichter bij de rotatie punt zit dan de bijrijders kant vandaar dat het systeem zo is gebouwd(klinkt onlogisch) dat de bijrijders kant eerder opkomt en terug in positie iets later valt,dit hebben ze bij de latere modellen anders opgelost door de armpjes aan te passen en de motortjes iets sterkere spoelen te voorzien daarom zie dat bij de latere type’s ze wel gelijk opgaan en terugkomen ( en doen die dat niet dan hebben die wel last van speling;) )
hoop je voldoende te hebben uitgelegd:)
21 mei 2010 om 23:13 #17675688Bedankt Piet :thumbup :thumbup
Ik vind het gewoon een rot-gezicht.
Ik vergeet er steeds naar te kijken, totdat je weer eens in de regen terecht komt :swear
22 mei 2010 om 07:55 #17675689graag gedaan;) en ik kan me er best wel wat bijv oorstellen,ik heb bij een b2 van mij het stomme gehad dat alleen de bestuurderkant het deed de bijrijderskant was kapot en iedere keer vergat ik dat ding te maken pas toen hij wegging 1 week van te voren was ie gemaakt heb er dik een jaar bijna mee gereden:P
22 mei 2010 om 10:59 #17675690Ik heb er 1 van 1988 en die gaat ook ongelijk!
origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door piet
ohja voor ik het vergeet er is wel verschil in de mechanieken van de manta’s van voor 1980 en na 1980 ,de ruitenwissers van de b1 van 78 van mij werkten anders als de 84 er wat ik nu heb deze gaan wel gelijk opDit zou een verklaring kunnen zijn.
Wat is er dan precies anders en kan ik een later type mechanisme in m’n 79er Manta plaatsen?
Of hebben ze de hart-afstand van de wissers veranderd, samen met het veranderen van de parafan?
22 mei 2010 om 11:26 #17675691dan heb je of een mechaniek van een model voor 80 of je hebt een slijtage erin mar zolang het niet stoort gewoon karren ermee:P:D
22 mei 2010 om 15:13 #17675692Dat was me idd ook al opgevallen dat manta’s met een ouder bwjr de bestuurders wisser iets eerder ging dan die van een jonger bwjr.
22 mei 2010 om 15:57 #17675693hmm vind ik toch raar, bij mij gaat de 80er gelijk en de 83er ongelijk. Mechaniek is ook compleet anders al vanaf het motortje loopt de stang anders..
22 mei 2010 om 16:30 #17675694Denk dat het ook iets te maken had, met wat ze op dat moment voorradig hadden in de fabriek.
22 mei 2010 om 16:39 #17675695men kan er veel over twisten er zijn in ieder geval zeker 2 verschillende modellen de 1 voor 80 en de ander na 80,kan zijn dat die bij de 80 er en de 83 miss verwisseld eens zijn.;)
2 juni 2010 om 21:14 #17675696Met mijn vorige Manta B 1976 reed ik eens in de regen met de vegers aan en ineens bleef hij aan de chauffeurkant beneden staan, aan de passagierskant bleef hij vegen. Bleek sleet in de mekaniek, gewrichtsbol was uit plastieken lager gevallen ! Grtz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.