Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kent iemand deze Monza?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2010 om 07:33 #17221404
http://link.marktplaats.nl/341559113
??
Vind hem wel mooi en aangezien mijn Astra stervende is, lijkt het me wel een mooie vervangende auto.Gelijk standaard vraagjes:
Wat verbruikt het?
Kan dit type blok goed tegen lpg?
Is hij na een of twee winters een bonk roest en gaten?
onderhoud/storing gevoelig?Groeten,
Eric19 mei 2010 om 08:07 #17674291AnoniemLid sinds:
1 January 1970gezien het een 81er is, zou ik maar ff een afpsraak maken of een belletje doen, is wel zo handig ;)
Deze ziet er verdomd netjes uit voor een GSE van 1981,
zoals ie staat beschreven op mp :thumbupHeeft er volgens zeggen veel aan gedaan,en dat zou kunnen,
aangezien er in 1981 nog geen A2 types werden gemaakt.:hmmzde kosten:
belastingvrij
verzekering wa voor 90 euro per jaar
verbruik, ja heb je een zware of een lichte voet :Dik zou zeggen, ga kijken, overtuig jezelf …….:wors
succes ermee ;)
19 mei 2010 om 08:21 #17674292Ik heb een lichte voet en hou van lekker cruisen, maar soms geef ik wel een gas. Als een 3.0 Monz 1op7 haalt, moet hij wel op gas om de kosten nog een beetje leuk te houden. Anders moet ik teveel werken om hem te kunnen rijden.
19 mei 2010 om 08:25 #17674293Zoals Ron al zei, ziet er op de foto netjes uit. Echter, er waren inderdaad geen A2 GSE’s in 1981 (pas in 1983). Dus als de auto niet veranderd is van een A1 naar een A2 (en zo ziet het er niet naar uit), dan is de auto van een jonger bouwjaar, en is er toentertijd, laat ik het maar netjes zeggen, “iets” gedaan om de auto eerder houderschapsvrij te krijgen.
Maar ga inderdaad kijken, als je voorgaande geen bezwaar vindt, en maak een proefrit.
19 mei 2010 om 08:27 #17674294origineel gepost door champo
Ik heb een lichte voet en hou van lekker cruisen, maar soms geef ik wel een gas. Als een 3.0 Monz 1op7 haalt, moet hij wel op gas om de kosten nog een beetje leuk te houden. Anders moet ik teveel werken om hem te kunnen rijden.Antwoord op je vragen:
Wat verbruikt het?
Als je van cruizen houdt, haalt tie wel 1 op 9 a 10, op de lange stukken dan. Stadsverkeer en korte stukjes…hoger verbruik.Kan dit type blok goed tegen lpg?
Yep, een CIH kan in het algemeen goed tegen LPG.Is hij na een of twee winters een bonk roest en gaten?
Dat hangt helemaal af van de staat van onderhoud van de auto, en de genoten roestpreventiemaatregelen. En de mate van onderhoud, dat je er zelf in de toekomst aan gaat plegen.Bij het bekijken van de auto goed kijken bij de beruchte plekken op roestvorming. (rond de veerpoten, dorpels, A-stijlen, wielschermranden, enz.)onderhoud/storing gevoelig?
Nee, over het algemeen heel betrouwbaar bij normaal onderhoud.19 mei 2010 om 08:34 #17674295AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan heb je met deze Monza een mooie Coupé-cruiser,
ik haal op de autobaan met heerlijk cruisen in mn A1 Monza 1:10 :o
kan zijn dat de teller iets afwijkt,
maar met 1:9 zit ik er niet ver naast. :Dnogmaals, bellen en afspraak maken voor een kijkje :thumbup
19 mei 2010 om 08:37 #17674296Klinkt goed:thumbup:thumbup.
Heel erg bedankt voor de snelle info!! Nu nog even flink nadenken over wel of niet. Ik vind de Monz een hele mooi auto. Eigenlijk vind ik een Diplomat v8 mooier, maar dat te veel in de papieren lopen ben ik bang.
19 mei 2010 om 08:40 #17674297origineel gepost door champo
Klinkt goed:thumbup:thumbup.Heel erg bedankt voor de snelle info!! Nu nog even flink nadenken over wel of niet. Ik vind de Monz een hele mooi auto. Eigenlijk vind ik een Diplomat v8 mooier, maar dat te veel in de papieren lopen ben ik bang.
Een Diplo gaat heel wat meer in de papieren lopen, en is qua onderdelen voorziening een stuk slechter als de Monzag.
19 mei 2010 om 08:45 #17674298AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar deze is eerlijk, hij wordt in ieder geval niet verkocht
als een GSE, alhoewel hij wel zo netjes bij staat :worsLijkt me geen verkeerde, net wat rinus zegt,
goed op letten op de aandachtspunten zoals aangegeven,
dan kun je zeker niet de mist in gaan. :thumbupnog een keer, gaan met die banaan :jerry
btw: ter aanmoediging willen we best nog wel een paar plaatjes erbij zetten :D:D:kewlpics
19 mei 2010 om 08:54 #17674299maar, als het geen GSE is. is ie dan niet te duur?
19 mei 2010 om 08:56 #17674300AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
maar, als het geen GSE is. is ie dan niet te duur?Als ie goed en netjes is, wat is dan ‘duur’ ?:hmmz
19 mei 2010 om 08:58 #17674301ja dat is wel zo…
19 mei 2010 om 09:08 #17674302Zo’n 1000 euri Monza is duur. Die les heb ik op de pijnlijke manier al geleerd.
19 mei 2010 om 09:14 #17674303AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Zo’n 1000 euri Monza is duur. Die les heb ik op de pijnlijke manier al geleerd.:wors
Tot 2-2500 euro zoeken betekent werk naar je toe trekken, :mad:
tenzij het ‘door omstandigheden’ wordt aangeboden. :wors;)
19 mei 2010 om 09:17 #17674304aaaah 1 op 7 is ook nog wel te doen… Goedkope pomp zoeken en op 95 proberen te rijden.
Pas onder de 1 op 5 kan je de meter echt volgen :P
19 mei 2010 om 09:24 #17674305ja jullie hebben gelijk. goedkoop is duurkoop.
en aangezien deze monza geheel is over gespoten lijkt het me ook wel logisch dat het nodige roest verwijdert is voordat de nieuwe laklaag erover ging.
ik zou ook zeggen: gaa is kijken en voelt het goed: DOEN
king:
19 mei 2010 om 09:50 #17674306Volgens mij ben ik ooit eens bij die Monza geweest om te kijken:
Maar hij was te verrot de motor liep op 5 cil en de versnellingsbak voelde aan als een bord erwtensoep in de winter…Hij heeft een jaar of 3 in Whye te koop gestaan,teminste alles komt overeen:omgekatte A2 (chassie nummer zat der al niet mooi ingelast) kleur…Op de foto,s was ie prachtig maar van dichtbij was het het afknapper…Teminste die in Whye deze lijkt der spekend op en ook de info is hetzelfde…
19 mei 2010 om 10:02 #17674307:hmmz:hmmz. Net wel even een mailtje verstuurd. Zou jammer zijn als ik dik 400kilometen moet rijden om een gare auto te zien.
19 mei 2010 om 10:29 #17674308iik zou sws wel even, als dit hem toch niet is, wel even naar het chassisnummer kijken…;)
19 mei 2010 om 10:58 #17674309origineel gepost door champo
:hmmz:hmmz. Net wel even een mailtje verstuurd. Zou jammer zijn als ik dik 400kilometen moet rijden om een gare auto te zien.Heb je gelijk in, maar met mailen kunnen ze je nog van alles wat vertellen. Uitsluitsel geeft alleen zelf kijken. Ik heb stad en land rondgereden voor goede Opeltjes te vinden.
Misschien hier nog wat kandidaten (A1):
http://link.marktplaats.nl/344685325http://link.marktplaats.nl/347684866
en dit lijkt me ook een eerlijke (hele vroege) A2. En alle papieren erbij, zegt ook wel wat (vind ik dan).
http://link.marktplaats.nl/329987982Is een Zwitser geweest, dus meestal heel harde auto’s.
19 mei 2010 om 11:04 #17674310Die had ik ook al gezien ja.
Deze hebben ook mijn interesse gewekt:
http://link.marktplaats.nl/334037060
http://link.marktplaats.nl/334307886
Kosten wel een spaarrekening of 2:vertag
Zo’n GSE interieur (Recardo?) vind ik echt heel mooi
19 mei 2010 om 11:18 #17674311In een GSE zat standaard een Recaro interieur, al was het op de normale varianten ook te krijgen (als klanten optie). Jammer genoeg was het Recaro interieur er maar in 1 kleurstelling, de andere interieur varianten waren afgestemd op de kleur van de auto, wat ik persoonlijk weer erg mooi vind. Er was toen van alles mogelijk met de Monza en Senator.
De 2 voorbeelden van jouw zitten weer (financieel) in het hogere segment, en daar mag je zeker van verwachten, dat het goede auto’s zijn. Zit dit niet in je budget, dan zou ik zeker die bruine zwitser eens bekijken (mits in de buurt bij jou). Je kan later altijd nog een Recaro interieur erin zetten, al zitten de standaard stoelen absoluut niet slecht. Daar kun je het uren in uithouden.
19 mei 2010 om 11:43 #17674312Ga die groene maar 24V maar halen,die heeft niks als voordelen tegenover die witte:
Niet te veel poespas wat kapot kan.
24V is zuiniger en sterker,als die 30E.Die GSE is wel mooi,maar wil je het ding een beetje vooruit laten gaan (en zuinig zijn) moet je toch een 24V nemen.
Maar goed das mijn visie.
19 mei 2010 om 13:46 #17674313een combinatie van beide is de ideale oplossing ;) als je het geld hebt zou ik die witte GSE nemen en daar een 24v inleggen
19 mei 2010 om 17:56 #17674314AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Volgens mij ben ik ooit eens bij die Monza geweest om te kijken:
Maar hij was te verrot de motor liep op 5 cil en de versnellingsbak voelde aan als een bord erwtensoep in de winter…Hij heeft een jaar of 3 in Whye te koop gestaan,teminste alles komt overeen:omgekatte A2 (chassie nummer zat der al niet mooi ingelast) kleur…Op de foto,s was ie prachtig maar van dichtbij was het het afknapper…Teminste die in Whye deze lijkt der spekend op en ook de info is hetzelfde…
Ja daar zou je wel eens gelijk kunnen hebben, Ben,
heb deze wagen al eens vaker gezien op mp, maar of het werkelijk om deze gaat ? :hmmzNou, je hebt weer voldoende info over deze Monza,
nu moet je er wel heen gaan, want het zou jammer zijn,
als het wel om een mooie omgebouwde A1 gaat. :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.