Forumindex › Forums › Modellen › Manta › retourleiding op benz tank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2010 om 22:41 #17221361
ik wil op een carberateur tank een retour bij op maken iemand nog ideeen
gaat om een kleinere tank ivm lpg inbouwwaren nipels voor ofzo dacht ik
18 mei 2010 om 19:40 #17673507retour kan ik beste boven op tank maken neem ik aan ?
18 mei 2010 om 19:45 #17673508nee aan de onderkant
anders hoor je de hele tijd benzine kletteren
19 mei 2010 om 07:48 #17673509oke maar heeft hij geen tegendruk
19 mei 2010 om 08:17 #17673510Ik heb bij mijn tank een leiding gemaakt aan de bovenkant gemonteerd, welke ik inwendig langer heb gehouden, zodat deze in de tank bijna tot onderaan komt.
Geen geluiden van kletterrende benzine en ook geen tegendruk.Werk perfect zo:thumbup
19 mei 2010 om 09:39 #17673511oke zal het eens bekijken
iig bedankt voor infoevt nog tips om nippel er op te maken zonder te lassen kan in tank komen dmv gat waar vlotter zit
4 juni 2010 om 06:35 #17673512bij onse b zit hij ook boven op.
maar ik wil er een gsi tank in hebben.
lijkt me een stuk beter.4 juni 2010 om 06:55 #17673513Tegendruk??
Waar je de retour ook plaats in de tank, daar heb je volgens mij geen last van.
Bovenin naar binnen en dan binnenin de tank naar beneden zoals @GTvirus
voorstelt heeft hetzelfde effect als gewoon nippel onderin de tank.
Nippel bovenin tank zal een fractie meer “tegendruk’ geven maar dat heeft
dus geen effect.4 juni 2010 om 06:59 #17673514Ik denk dat Eddy bedoeld de tegendruk die de benzine geeft bij een volle tank als hij de nippel zonder wat dan ook onderin zou zetten.
Maar vermoed ook dat dat geen probleem moet gaan geven. Denk zelfs dat dat een beetje positiever werkt op de druk in de rail ;)
4 juni 2010 om 09:02 #17673515heb immidels andere oplossing
maar tank in het achterscherm wordt niet meer geplaats lekte iets
wordt dus niet gebruikt evt mischien later als ie gelast is ,mar denk niet dat ik dat meer doe4 juni 2010 om 20:15 #17673516ik had bij mijn ascona een gaatje geboord door een bout en onder in de tank.
zodat ik de bout door t gat van binnen naar buiten met 2koper ringen met een moer vast draaide
en de rest van de bout gebruikte ik om de slang over te steken met een klem.
werkt geweldig en die tank lekt nog steets niet
6 juni 2010 om 09:20 #17673517oker das iig een mooi idee
mocht er ng iemand intresse hebben in een benzine tank voor in het achterscherm voor manta of ascona ivm lpg inbouw
ik gebruik hem niet m,eer lekt enkel iets moet dus gelast worden
krat grolsch kan ie gehaald worden
6 juni 2010 om 09:34 #17673518moet ie gelijk weg of wil je hem effe opzij leggen voor me
neem ik de volgende keer kratje heineken mee hahahaha:thumbup
weet enkel nietw aneer ik je kant weer op kom6 juni 2010 om 10:57 #17673519gooi hem wel appart voor je
ik heb er geen zin meer in haha
kunt hem ook laten sealen is ie ook weer dicht6 juni 2010 om 18:50 #17673520Wij hebben wel eens van een carb. tank een injectie tank gemaakt. Was voor een manta cc. Voor de retourleiding hebben we twee lucht nippels gebruikt. Eén met inwendig draad en één met uitwendig draad. Gat geboord in de tank en toen via het gat van de vlotter de twee in elkaar gedraaid met uiteraard de tank daar tussen. Heeft het jaren goed gehouden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.