Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Nieuw hier met Zafira OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2010 om 16:41 #17221304
Hallo allen ,
zoals mijn topic titel al aangeeft ben ik nieuw hier op het forum , maar ook nieuw in de wereld van OPC …..
Ik ben toevallig op dit forum terecht gekomen door dat ik info aan het zoeken was over chiptuning van de Zafira …..dit omdat wij aankomende week onze nieuwe ( 2dehands) Zafira OPC verwachten .Nu heb ik de volgende vragen :
Onze Zafira is van bouwjaar 2009 en nog bijna een jaar in de fabrieks garantie , is chiptuning daarom binnen deze periode wel aan te raden ?
Wie of wat raden jullie aan voor de chiptuning ?
Laatste vraag , ik heb de de Golf 5 r-32 afgelopen week verkocht , maar ik heb daar nog een zo goed als nieuwe set 18inch winterbanden van over gehouden , weet iemand of dit past op de Zafira ? ( de Zafira heeft nu 19inch velgen )
M.v.g,
Marcel16 mei 2010 om 17:13 #17672861Welkom op dit forum, we verwachten natuurlijk wel een paar mooie :kewlpics van je Zaf als je hem hebt.
Waarom zou je hem willen chippen ?? 240 pk vindt je het niet genoeg ??
Als je het bij een goeie chipper laat doen, dan neemt die de fabrieks garantie over.
Verder zijn er geen beperkingen om je wagen te laten chippen.Als je de maten van je wintervelgen weet, dan kunnen we je beter helpen….
16 mei 2010 om 17:18 #17672862Welkom op het forum :thumbup
Foto’s zijn nooit weg ;)
Je kan contact opnemen met de dealer of ze moeilijk doen qua chiptunen maar ik denk het niet
Qua velgen weet ik niet hoe je steek was
Nu heb je toch 5×110?16 mei 2010 om 19:22 #17672863Lekker laten zo , niks chippen wil je sneller , andere snellere auto kopen.
16 mei 2010 om 20:15 #17672864origineel gepost door stillekracht
Welkom op dit forum, we verwachten natuurlijk wel een paar mooie :kewlpics van je Zaf als je hem hebt.Waarom zou je hem willen chippen ?? 240 pk vindt je het niet genoeg ??
Als je het bij een goeie chipper laat doen, dan neemt die de fabrieks garantie over.
Verder zijn er geen beperkingen om je wagen te laten chippen.Als je de maten van je wintervelgen weet, dan kunnen we je beter helpen….
Dank voor het welkom …..
Waarom chippen ….. ik heb al een paar keer een bedrijfsauto (diesel) laten doen , en ik moet zeggen naar tevredenheid …..een tuner weet ik dus wel te vinden , vroeg mij meer af of jullie iemand wisten die gespecialiceerd is in de Opel /OPC ……
Wat betreft de maten van mijn VW velgen ….deze liggen in de stalling bij de bandenboer …ik weet alleen dat ze 18inch zijn , ET waarde en steek weet ik dus even niet , alleen dat ze 5 gaats zijn …….maar ik hoorde van iemand dat de velgen van VW en Opel onderling uitwisselbaar waren , vandaar mijn vraag .
De foto’s moet ik even schuldig blijven ….. woensdag wordt hij afgeleverd donderdag de Stinger ingebouwd om vrijdag ochtend vroeg te vertrekken naar Spa voor een race weekend ( karting) ….dus foto’s komen na het weekend .
Tot zover bedankt heren .
17 mei 2010 om 06:52 #17672865Opel en VW zijn alleen uitwisselbaar als ze 4 gaats zijn.
5 gaats VW is 112
5 gaats Opel is 110
En je zou hem kunnen chippen, maar bij elke modificatie aan je auto wordt de garantie beëindigd! In de meeste gevallen. Je zou kunnen informeren of dat bij een andere uitlaat ook zo is. dan zou je een voorkat vervanger en wat andere dempers er tussen kunnen plaatsen.
Dus wees wijs en doe het gewoon niet. Dus als je sneller wilt moet je nog even wachten. 240 pk is :wub
Heb er zelf 200 pk in zitten
17 mei 2010 om 12:23 #17672866Beter je geld in je racekart stoppen , met je 240 pk gaat ie hard genoeg om
de rest van je geld in boetes te stoppen met meer pk’s worden je boetes
alleen iets hoger.:o
Als je perse toch meer vermogen wil raad ik EDS in Marl Duitsland aan.
Kun je kiezen hoeveel vermogen je er extra op wil tegen een aardige
rekening natuurlijk.:o17 mei 2010 om 16:37 #17672867welkom! Naar eds! Zijn de beste!
18 mei 2010 om 17:17 #17672868welkom op het forum en veel veilige km’s gewenst met je nieuwe aanwinst…. :wors
19 mei 2010 om 11:11 #17672869Thanx voor de adviezen en het welkom !
Ik kon een tijdje niet reageren/inloggen , maar dat ik bij EDS moet zijn had ik inmiddels wel begrepen na het doorspitten van dit forum .
Vanmiddag het grote moment wat betreft het ophalen van de Zafira ….ben zo benieuwd of hij mij de r-32 een beetje kan doen vergeten …..
Tot zover als vast bedankt voor alle antwoorden en foto’s volgen nog …..
19 mei 2010 om 15:43 #17672870Van harte welkom.
Ik ben wel benieuwd naar je gezinscontainer! :P
19 mei 2010 om 17:50 #17672871Ik denk dat vergeten een groot woord is
Een golf r32 is leuk voor het betere bochtenwerk
Je hebt nu een zeer luxe bak onder je kont die zeer snel is en ook nog degelijk is :thumbup19 mei 2010 om 18:39 #17672872origineel gepost door Jerk
Ik denk dat vergeten een groot woord is
Een golf r32 is leuk voor het betere bochtenwerk
Je hebt nu een zeer luxe bak onder je kont die zeer snel is en ook nog degelijk is :thumbupDe eerste rij ervaringen zijn er ….
qua auto en dan met name de flixiebiliteit een voouit gang …maar qua techniek wint de Golf echt op alle fronten ……zeker wat betreft motor vermogen en met name de aandrijving ……
Neem van me aan dat de (standaard ) OPC zafira zoals wij die nu rijden geen enkele partij is voor de Golf 5 r-32 …..zowel van 0 naar 100 als de tussensprints legt de Zafira mijlen ver achter ….om eerlijk te zijn valt het vermogen van de Zafira mij wat tegen .
Tot zover het vergelijk van de appel en de peer :D
Wat ik wel wat minder vind aan de Zafira is dat je de elektronische hulpmiddelen niet uit kan schakelen …..deze grijpen vrij bruut in tijdens het snelle bochtenwerk ….de grens opzoeken is daardoor nagenoeg niet mogelijk .
Wat ik wel super vind aan de Zafira is het instelbare onderstel met de sport knop , hier hebben ze bij Opel echt aandacht aanbesteed en ik verbaas mij dan ook over de goede wegligging voor dit type auto ….
Dit weekend gaat ik hem eens echt serieus uit proberen en eens kijken of ik een mooi fototje kan schieten ….
19 mei 2010 om 18:51 #17672873Het is ook een wereld van verschil
Ik heb met verschillende auto’s op het circuit gereden (Nurburgring bv)
Allemaal kleine snelle wagentjes met genoeg vermogen (oa Opel Corsa A 2.0 16V)
Laatst met de Opel Zafira OPC gedaan maar ik vond het geen doen
De rit ernaar toe was wel zeer relaxt, je hebt nu een ideale gezinsauto met genoeg vermogen
Het ligt er ook wel aan wat je gewent bent en wat je vorige auto’s waren
Maar de drive naar meer vermogen blijft altijd ;)En foto’s zijn altijd welkom ;)
20 mei 2010 om 17:54 #17672874Is ook geen vergelijking De Golf en de Zafira. Totaal verschillende auto’s.
Je hoort de Zafira eigenlijk te vergelijken met bv de VW Touran. Dat is eigenlijk een eerlijke vergelijking.
Dan maak je op alle gebied qua sportiviteit gehakt van de VW Touran. VW heeft niet een echt sportieve MPV.De golf 5 R32 moet je vergelijken met de Astra H OPC. Dan wordt het een heel ander verhaal en ontlopen ze elkaar niet veel.
Maar veel plezier met de OPC en ben heel benieuwd naar de foto’s.
20 mei 2010 om 19:17 #17672875welkom,
Weet niet ofdat je tijd en zin hebt. Maar ik rij 27-5 naar eds toe. En weet dat er dan nog plek is anders moet je wachten tot na de grote meetings. Het is nu heel erg druk bij eds.
Het zal echt een wereld van verschil zijn met meer vermogen. En een echte aanrader is verlagings veren. Maar weet niet ofdat het gaat in verband met je schokdempers.
Rijd zelf in een zafira a opc 3 cm verlaagd met genoeg vermogen. En moet zeggen dat het bochten werk nu toch echt een heel stuk beter is.
Kijk ook eens op http://www.opc-power.nl (opc club Nederland & Belgie)
20 mei 2010 om 19:54 #17672876@ RonOPC1,
ik schreef al , appels met peren vergelijken ….het ging er meer om of de Zafira de Golf zou doen vergeten ….een echt vergelijk was niet mijn bedoeling .
allereerst bedankt voor je aanbod wat betreft EDS , maar dat gaat niet de 27ste niet lukken .
Dan wat betreft het onderstel verlagen ……als ik ergens over te spreken ben is dat het , die sport knop waarmee je het onderstel aanpast is geweldig , de auto veranderd bijna in een kart wanneer ik dat inschakel en ovehellen doet hij totaal niet , echt super voor een “busje” ….
Wat ik ook super vind aan de Zafira zijn de meesturende koplampen …. werkt echt prima ….
zal zo even een fototje schieten ….
20 mei 2010 om 20:47 #1767287720 mei 2010 om 21:01 #17672878Zeer nette wagen :wors
21 mei 2010 om 04:59 #17672879Idd hele nette wagen. :thumbup
23 mei 2010 om 20:35 #17672880:afro zo da’s een mooie container:thumbup:wors
24 mei 2010 om 13:49 #17672881mooi machien ;)
24 mei 2010 om 14:30 #17672882origineel gepost door HarleyD
qua auto en dan met name de flixiebiliteit een voouit gang …maar qua techniek wint de Golf echt op alle fronten ……zeker wat betreft motor vermogen en met name de aandrijving ……Wat ik wel wat minder vind aan de Zafira is dat je de elektronische hulpmiddelen niet uit kan schakelen …..deze grijpen vrij bruut in tijdens het snelle bochtenwerk ….de grens opzoeken is daardoor nagenoeg niet mogelijk .
Wat ik wel super vind aan de Zafira is het instelbare onderstel met de sport knop , hier hebben ze bij Opel echt aandacht aanbesteed en ik verbaas mij dan ook over de goede wegligging voor dit type auto ….
als je je sport knop 5 sec inhoudt, dan schakelt je traction control en esp etc uit. Dan grijpt tie niet meer in. Wel uitkijken wanneer je dat doet uiteraard. (het esp lampje gaat dan branden in je tellerbak)
ps. golf R32 4wd en Zafira OPC hoger en zwaarder 2wd is idd geen vergelijking. ;)
Rij zelf overigens een Astra (niet standaard meer) en een R32 vind ik nou persoonlijk niet zo heel erg bijzonder ;)24 mei 2010 om 17:39 #17672883origineel gepost door Roger
origineel gepost door HarleyD
qua auto en dan met name de flixiebiliteit een voouit gang …maar qua techniek wint de Golf echt op alle fronten ……zeker wat betreft motor vermogen en met name de aandrijving ……Wat ik wel wat minder vind aan de Zafira is dat je de elektronische hulpmiddelen niet uit kan schakelen …..deze grijpen vrij bruut in tijdens het snelle bochtenwerk ….de grens opzoeken is daardoor nagenoeg niet mogelijk .
Wat ik wel super vind aan de Zafira is het instelbare onderstel met de sport knop , hier hebben ze bij Opel echt aandacht aanbesteed en ik verbaas mij dan ook over de goede wegligging voor dit type auto ….
als je je sport knop 5 sec inhoudt, dan schakelt je traction control en esp etc uit. Dan grijpt tie niet meer in. Wel uitkijken wanneer je dat doet uiteraard. (het esp lampje gaat dan branden in je tellerbak)
ps. golf R32 4wd en Zafira OPC hoger en zwaarder 2wd is idd geen vergelijking. ;)
Rij zelf overigens een Astra (niet standaard meer) en een R32 vind ik nou persoonlijk niet zo heel erg bijzonder ;)Thanks voor de info over de esp …..heb inmiddels 1000km gereden met de Zafira ……..en ik begin de auto steeds meer te waarderen .
Ik heb alleen een vraagje over de turbo ……wanneer ik in de 6 versnelling rijd en wil even vlot inhalen schakel ik terug naar zijn 5de versnelling dan wil de motor niet echt , tis net of de Turbo niet wil ….terwijl deze vanaf onder (2500 toeren) juist treks als een tierelier ?
Ik heb ook soms het gevoel dat de wagen sneller trekt bij het gas half open , als bij vol gas …..net of de boel niet genoeg belucht wordt ?
Iemand bekend met dit fenomeen ?
24 mei 2010 om 18:31 #17672884trekt je luchtslang niet vacuum ??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.