Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Klaar met z20leh turbo montage / op naar EDS :D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 21:42 #17221237
Het kriebelde toch te erg… ondanks dat ik nog van alles aan mn nieuwe huis moest doen was de aantrekkingskracht te groot! Om 19:00 ben ik er dan toch aan begonnen!
Alles nog heel hier… tijd om te slopen ! !
Wielen en bumper en wielkuipen verwijderd…
Koelvloeistof en olie aftappen…
Intercooler was kurkdroog aan binnenkant, turbo is dus nog in goede staat! Betekend dus wel dat ik de nieuwe turbo voor niets heb gekocht!
Frontbalk en intercooler verwijderd..
Radiateur / fan / condensor gedemonteerd…eindelijk was ruimte!
Oude turbo verwijderd..
Close up van de originele olie aanvoer banjobout, deze zal vervangen worden door de olie restrictor
De olie retour.
VXR turbo erop, morgen verder!
15 mei 2010 om 03:51 #17672018Goed bezig geweest!!
15 mei 2010 om 08:07 #17672019Volgens mij had je je airco niet helemaal hoeven los te koppelen.
Als je de motor koeler ertussen uithad gehaald kan je de airco radiator
een beetje schuin opzij leggen , is wel niet zo ruim als wat je nu hebt
maar scheelt weer een vulling.
En de olieaanvoer kun je beter onder losmaken want dan kun je deze met turbo
en al erop zetten en zit je niet achteraf te rommelen om die olierestrictorbout erin
te krijgen (maar het is je evengoed zo ook wel gelukt zie ik al)
Goeie foto’s , misschien wat voor het “How to” gedeelte.15 mei 2010 om 09:56 #17672020Goed bezig!
1 tip: Haal je de gemodificeerde olieretourleiding.
Deze heeft een rubberen afdichting en is meer flexiebel.De mijne had ook nooit gelekt.. totdat we de leh turbo monteerde.
Auto stonk behoorlijk uit de kachel, maar na montage van de nieuwe retourleiding was het probleem opgelost.Succes met afbouwen.
Gaat de auto nu ook naar eds?15 mei 2010 om 13:48 #17672021Hele f*cking morgen bezig geweest aan een afgebroken uitlaat spruitstuktapeind! Had alles erop zitten… laatste bout nog een aanzet geven… *KNAP*… jezus……..
Auto gaat naar EDS ja.
Gemodificeerde olie retour? Heb je daar een nummer van?
15 mei 2010 om 14:05 #17672022Haha jah ken ut afgebroken tapeinde ik had er ook 1 maar goed bezig:D alleen had ik me condensor laten zitten.
Maar als je het vloeistof eruit haal en je kan hem demonteren heb je net ff dat beetje beter zicht overal op.
En dat werkt wel weer wat makkelijker.Maar gaat zo door:D
En dan nog naar EDS.
Doe arno de groeten haha mischien kunnen we samen gaan?
Als ik me uitlaat goed krijg.
Had jij ook niet een simons demper eronder?Greetzzz
15 mei 2010 om 16:03 #17672023Ja heb ook simons demper eronder…
Misschien straks nog even verder…
15 mei 2010 om 19:13 #1767202415 mei 2010 om 22:23 #17672025Netjes hoor:D
Gelijk FMIC erop:D
Op na de 300 pk:D
Ziet er goed uit :thumbup
Greetz16 mei 2010 om 07:19 #17672026netjes hoor
gelijk alle tapeinde vervangen?16 mei 2010 om 08:04 #17672027Nee, had ik niet liggen. Ik heb de gok genomen :D
16 mei 2010 om 08:15 #17672028ah neem aan dat die er voorlopig niet meer af hoeft.
veel boost plezier;)16 mei 2010 om 09:14 #17672029origineel gepost door Baas J.
Nee, had ik niet liggen. Ik heb de gok genomen :DDan hoop ik dat ie het houd voor je , want ik weet niet 100% zeker of dit bij Opel ook zo is maar vaak zijn dit soort bouten en moeren van een speciaal soort legering die tegen de hoge temperaturen waarmee ze te maken gaan krijgen.
16 mei 2010 om 09:16 #17672030AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad
gewoon draadeind heeft ander eigenschappenmaar wie weet heb je wel n x geluk
en houd die het wel;)16 mei 2010 om 12:02 #17672031Net ff de bon erbij genomen.
Nummer is: 1302132
Leiding kost 63,35 ex btw.16 mei 2010 om 13:33 #17672032Thanx
17 mei 2010 om 10:54 #17672033Zo, koeling alleen nog aansluiten nu..
17 mei 2010 om 12:13 #17672034Hangt mooi in de rijwind die intercooler.:thumbup
Die bevestigingen voor de coolfans vindt ik persoonlijk
minder , ik heb ze nl. ook een keer gebruikt en dat koste
me een nieuwe airco radiator en vulling.:cry
Sindsdien bouw ik ze op beugels aangezien het gewicht
v/d koelfan plus als hij draait door trillingen ook de radiator
op den duur beschadigd.
Ik hoop dat je er meer geluk mee zal hebben dan ik
ermee had.17 mei 2010 om 16:15 #17672035ziet dr allemaal veelbelovend uit :thumbup
hoop eind deze maand ook eindelijk te kunnen beginnen.hoef alleen nog maar de olie
aanvoer/retourleiding en dan kan ie…. :)
heb alles nieuw besteld wat maar kapot kan gaan.ook de bouten en moeren van het spruitstuk
en die kl*te v-klem.maar je kunt de ventilatoren beter op een “frame” voor de radiateuren zetten zoals mijn voorganger poste.die dingen zelf kunnen niks hebben.
voor de rest is het een mooie reportage..
succes verder met ombouwen…
17 mei 2010 om 16:17 #17672036Bedankt voor de tips, zal wel even frame laten maken :)
17 mei 2010 om 21:49 #17672037netjes hoor! Succes ermee
19 mei 2010 om 21:26 #17672038Sehr gutt:D
Ziet er goed uit scheelt al weer een paar pks met je FMIC heb je hem van jbi of van courtenay?
24 mei 2010 om 21:26 #1767203924 mei 2010 om 21:41 #17672040Ziet er super uit!!!
Wanneer ga je naar EDS? ik was afgelopen weekend er, zoals je kon lezen op het forum.
Ik had geluk dat er veel OPC s waren.
Neem een powerrohr voor me mee haha, nee hoor, ga hem morgen bestellen.
Succes!
Groeten
25 mei 2010 om 14:45 #17672041ziet dr gelikt uit baas j :agent:agent
vooral die intercooler achter het gaas!!
super:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.