Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hoe zit het allemaal met een differentieel???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 20:06 #17221234
Volgende week moet ik met men Monza naar de keuring waar ik hem nog voor één jaartje laat keuren. Wagen gaat vervolgens op stal en der zal een nieuwe motor ingelepeld worden en de motorruimte zal dan ook maar in één keer mee doorgenomen worden. Nu heb ik volgens mij een zingende achteras. Bij 110km/h komt er van de achterkant een “WOOOOEEEEEEH” geluid, bij het loslaten van de gas verdwijnt dit. Ook begin je het nu een beetje bij 50km/h te horen. Nu kan dit volgens mij ook een wiellager zijn maar die zijn volgens mij nog in orde omdat ik er nergens speling op zie of voel. Ik wil me dus een reserve differentieeltje aankopen. Nu weet ik niet hoe het allemaal zit met de verhoudingen en waar ik deze kan terug vinden. ik weet enkel dat ik een 256getrag versnellingsbak heb en een sperrdifferentieel (hoeveel % weet ik niet). Kan iemand me zeggen welke differentieëlen er allemaal onder men Monza passen? Liefst mer sper maar dit is niet noodzakelijk voor mij
14 mei 2010 om 20:49 #17671998Ff in het kort:
A1 3-gang automaat en handbakken hebben allen een 3.45 diff.
Egaal welke motor.A2 30E met 3-gang automaat heeft een 3.15 diff en de handbakken en 4-gang automaat hebben een 3.45 zoals de A1,s en de 4 cilinders hebben een 3.7 diff.
Dus,ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat jij een 3.45 hebt.
14 mei 2010 om 21:46 #17671999maar is het véél verschil als je er een diff 3.7 in plaatst? Dan kopen de schakel verhoudingen wss niet meer. Kan ik ergens op men huidige diff kijken wat voor één het is?
15 mei 2010 om 07:27 #17672000Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970weet je cker dat je een sper hebt????
mocht je nog een los sper diff zoeken
die heb ik nog liggen 45 %
300 euro is die van jou;)is een platen sper
;)15 mei 2010 om 08:40 #17672001Kan ik je afraden om der nu een 3.7 diff onder te hangen,hij gaat dan alleen maar meer toeren draaien en een A1 met een 265 Gertag heeft 0.87 als 5de gang als overbrenging en bij de A2,s is dit 0.813 die lopen iets harder in de 5de gang.
Mijn broer heeft der wel een 3.7 dif onder zitten bij zijn A2 omdat de 24V het in de 5de gang niet tot de 6000 toeren haalde,bij een 24V is het een must wil je een fatsoenlijke top snelheid halen.
Maar een 30E krijgt het al helemaal niet getrokken in de 5de gang,en het engiste wat je dan krijgt is dat ie iets hoger in toeren ligt verder merk je der niet veel van,en dat je wat vaker moet schakelen.
21 mei 2010 om 06:05 #17672002Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970zou wel leuk zijn als de topic starter ook eens reageerde in z,n eigen topic;):P:P:P:P:P
21 mei 2010 om 20:11 #17672003Goed dat ik weet dat je een sper diff hebt liggen, aangezien er binnekort toch grote werken aan de Monza starten, ga ik eerst ne keer bekijken of het de wiellagers zijn. Anders zulde nog van mij horen
22 mei 2010 om 10:19 #17672004Als je nog een 3.45 diff zoekt en je bent in de buurt ik heb der hier nog wel een liggen,kun je zo voor niks opladen…
Heb der nu een stuk of 3 van liggen her en der en ben die dingen moe,omdat ze toch niet kapot gaan in de regel heb ik genoeg aan 1 op vooraad
22 mei 2010 om 15:22 #17672005u2u GSE :P
26 mei 2010 om 16:35 #17672006Dank u wel GSE, das weer een paar euries uitgespaard :thumbup:thumbup:thumbup Super bedankt
27 mei 2010 om 09:41 #17672007Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970komt mij ook beter uit
heb waarschijnlijk een bestemming voor m,n sper gevonden
;):thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.