Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 10:22 #17221201
ik ben gisteren de hele dag met mijn kadett weg geweest. (1.8 GSI) Heb rustig gereden. Ongeveer 200 km. Nu is er bijna 3 kwart uit de tank. Ook kan ik hem soms een beetje ruiken. (benzine of uitlaat gassen) Er is geen leiding of zoiets lek want dat is allemaal nagekeken. Ook lekt hij nergens. Kan dit door de temp. sensor van de auto komen omdat hij op het dashbord ook niet goed warm word. Of heeft dit een andere oorzaak.
groeten Robert
14 mei 2010 om 10:42 #17671587kan inderdaad goed zijn.
Als hij niet op temp komt …. chocke toestanden –> zuipen
14 mei 2010 om 10:51 #17671588de sencor voor het dash is een andere als voor de computer / thermostaat meen ik.
maar dan nog, als die sensor wel goed is en hij komt niet op temp zou het wel kunnen zijn dat door wat voor reden dan ook de motor niet op temp komten daar door kan gaan zuipen?
nou kunnen wel 200 man hier hun vermoedens gaan posten/ maar kan je hem niet uit laten lezen oid, dan kan en welke dingen heb je recent vervangen, dan kun je dingen gaan uitsluiten.
14 mei 2010 om 10:58 #17671589Als ie niet warm wordt op het dashboard is het meestal je thermostaat.
Die zal wel niet dicht gaan. Dan blijft ie maar gekoeld worden door de radiator.
Ik had het begin winter en scheelt best wat.
Alhoewel die van mij er niet zoveel extra om ging zuipen.iig. die thermostaat heb je er zo uit en kost ook maar een tientje ofzo.
Je kan testen of ie iets doet in een pannetje kokend water.14 mei 2010 om 11:15 #17671590thermostaat heb ik na gekeken, zit nog niet zolang een nieuwe in. Hij werkte nog perfect. Ik zal is eerst even de sensor gaan vervangen. weet iemand waar die zo zit.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties14 mei 2010 om 11:15 #17671591maar wat mag zn kadett eigenlijk verbruiken dan?
14 mei 2010 om 11:26 #17671592de c20ne 1 op 12 als je rustig rijdt..
18E gaat het hierom he? ook zoiets vermoed ik, hebben beide 115 pk toch
14 mei 2010 om 16:18 #17671593ja het gaat hier om een 18E.
Hebben beide standaard 115 pk.
mijn kadett rijd gemiddeld 1:8,5
Als hij goed warm is loop de motor ook iets te hoog stationair (1300 touren), daarom vermoed ik ook dat hij te veel benzine krijgt.de sensor zit toch op het thermostaathuis ofniet?
groeten en bedankt
14 mei 2010 om 16:27 #17671594ja volgens mij achter op het thermostaathuis.
14 mei 2010 om 16:31 #17671595Ja zit ‘ie :)
14 mei 2010 om 19:52 #17671596AnoniemLid sinds:
1 January 1970lager dan 1:11 krijg ik mijn c20ne niet helaas.
14 mei 2010 om 20:06 #17671597mijn cali c20ne woog 1225 kg, reed ongeveer 1:12 en naar engeland 1:15
14 mei 2010 om 20:10 #17671598Veer van de automatische choke gebroken???
Groeten, MArk
15 mei 2010 om 15:06 #17671599dat zijn hele andere cijvers. maar waar zit die veer dan mark?
bij de brandstof pomp?groeten
17 mei 2010 om 17:31 #17671600ik heb een 1.8gsi in mijn combo gehad en die liep op goede dagen gewoon 1 op 6 ;)
1.8 gsi verbruikt gewoon veel hoor :D
17 mei 2010 om 19:14 #17671601Ik had ook een 18E in mijn Kadett.. Ongeveer 1:8,5 ofzo is niet vreemd voor die dingen..
17 mei 2010 om 20:18 #17671602origineel gepost door astra tje
ik heb een 1.8gsi in mijn combo gehad en die liep op goede dagen gewoon 1 op 6 ;)1.8 gsi verbruikt gewoon veel hoor :D
ja maar dat ding liep wel ey :P
nog streeds jammer dat we dat ding gesloopt hebben haha
geweldig apparaat en veel mee gelachen
17 mei 2010 om 20:19 #17671603mijn oude zat tussen de 1:3 en 1:5.
was wel een duitser, die harder liep de een c20xe.
het is maar hoe de staat van de motor en de geschiedenis van de motor is.groeten.
17 mei 2010 om 20:46 #17671604hoe hard liep die kadett dan? van mij 1x 220 op de klok gehad. :) maar dit verbruik is dus niet echt bijzonder. Van mij is ook een duitser geweest, maar is helemaal 100%. zowel de buitenkant als de motor.
Heb waarschijnlijk het probleem met niet warm worden verholpen. Zat allemaal aanslag (corrogie) om mn sensor.:P
groeten
19 mei 2010 om 17:37 #17671605mijn astra c20xe bleef ook op 1200-1300 toeren hangen en ook stinken naar benzine, bleek de motortemperatuur sensor voor de ecu -10 graden aangaf
19 mei 2010 om 18:04 #17671606heb hem eens aan de 230 gehad, maar daar zat hij dan ook heel snel aan.
ding liep ook 85 in eerste versnelling.
goh, zit net te bedenken, is alweer 16 jaar geleden.
gaat de tijd toch hard.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.