Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › nieuw project c20xe of let??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2010 om 11:39 #17221166
ik zit te denken om een motorblok op te bouwen.
ik wil een turbo blok met zo’n 300 pk
maar ik wil wel alles knap en nieuw!het is de bedoeling dat hij in een achterwielaandrijver komt.
mijn plannen zijn:
nieuwe zuigers.
nieuwe drijfstangen
arp bouten
nieuwe lagerschalen
en een nieuwe turbo.
een kms of dta systeem erop.aangezien de aanschafprijs van een c20let erg duur is vraag ik me af of het niet een goedkopere oplossing is om een c20xe te kopen met een coscast kop?
of kan dit niet?13 mei 2010 om 11:44 #17671236hallo larsjeG40,
Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
nieuwe drijfstangen
arp bouten
nieuwe lagerschalen
en een nieuwe turbo
een gebalanceerde krukas
en een gereviseerde kop.en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.
Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent
13 mei 2010 om 15:46 #17671237Gewoon een XE pakken, de meeste van de spullen die anders zijn in een LET staan in jouw lijstje om te vervangen.king:
13 mei 2010 om 15:58 #17671238waarom geen 6cilinder??:hmmz
13 mei 2010 om 16:36 #17671239omdat de 6 cilinder zo zwaar is en ik let blokken veel mooier vind
13 mei 2010 om 18:08 #17671240jah xe pakken net zo makkelijk
14 mei 2010 om 06:40 #17671241AnoniemLid sinds:
1 January 1970enigste nadeel van een xe onderblok
te opzichte van een let onderblokis de motorcode
maar dat teld alleen voor als je hem ook wild laten keuren voor de rdwben zelf ook al n poos bezig met een xe onderblok
die zijn heel goed te gebruiken voor een 2.0 16 turbo
de nokkenassen vaan een c20xe zijn zelfs beter;)aangezien ik ook alles (behalve de code)
wat een let verschild van een xeging vervangen/verbeteren
leek mij in eerste instantiede xe een beter basis
want alles wat je niet gebruikt
betaal je ook niet dubbel dan;);)en ik had nog wel wat xe,s liggen:P
14 mei 2010 om 07:47 #17671242origineel gepost door katurbotje
hallo larsjeG40,Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
nieuwe drijfstangen
arp bouten
nieuwe lagerschalen
en een nieuwe turbo
een gebalanceerde krukas
en een gereviseerde kop.en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.
Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent
ik ken mensen die hetzelfde hebben gedaan voor de helft van dat geld :)
14 mei 2010 om 10:29 #17671243AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door katurbotje
hallo larsjeG40,Ik heb het zelfde achter de rug,dus ook nieuwe zuigers.
nieuwe drijfstangen
arp bouten
nieuwe lagerschalen
en een nieuwe turbo
een gebalanceerde krukas
en een gereviseerde kop.en ik was met aanschaf erbij al ongeveer 5500 euro kwijt,zonder een dta systeem.:cry
ik heb de motor wel in een e kadett sedan gebouwd dus ik ben kwa assen en dergelijke nog makkelijkweg gekomen.Ik zou als ik jou was inderdaad een c20let kopen met motorschade of een xe want hier zit niet heel veel verschil in.
Ik zou maar tellen op een kleine 10000 euro voor zon project.:agent
ik ken mensen die hetzelfde hebben gedaan voor de helft van dat geld :)
dan ook mindere kwaliteit spullen:o:o
als je n beetje weet wat het echt kosten niet maar wat post omdat je t denkt
dan weet je wel dat die 550 nog niet eens zo gek is
t is eerder meer dan minder;)als je al rekend dat je voor een echte nieuwe garret gt 28rs
al bijna 1600 neerteld;)
zuigers rond de 1000dan zit ik al bijna op de helft van die 5500
heb je verder nog nietsvalt me trouwens op dat sebas laatste tijd wel vaker
dingen post die niet geheel kloppen:o:o:o
of niet kunnenvoor je eigen geloofwardigheid kun je daar beter mee ophouden;););)
mij maakt dat verder weinig uit:P:P:P:P:P
15 mei 2010 om 11:37 #17671244goed dat je dat zegt van die motorcode! had ik nog niet aan gedacht
het is uiteindelijk wel de bedoeling dat hij op kenteken komt!15 mei 2010 om 11:45 #17671245@ louwe
:hmmz Waarom is de motorcode eigenlijk een probleem?
Die komt toch niet op het kenteken?
Of pakken ze daarvan de vermogens gegevens?16 mei 2010 om 07:49 #17671246AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kaneelschep
@ louwe
:hmmz Waarom is de motorcode eigenlijk een probleem?
Die komt toch niet op het kenteken?
Of pakken ze daarvan de vermogens gegevens?inderdaad chekken hun aan de hand van de motorcode de gegevens
dus een xe met een trubo
dan zullen ze al wel ff achterop hun hoofd krabben;)16 mei 2010 om 11:18 #17671247Neem gewoon een vermogensuitdraai mee van de motor en ze gebruiken die gegevens…;)
Bij een vriend van mij ging dat tenminste wel op die manier.:D
16 mei 2010 om 16:30 #17671248wij konden zelf aangeven hoeveel kw we erop wouden hebben.
konden alle kanten op met de keurmeesters -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.