Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem velgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 16:36 #17220837
ik heb een probleem met mijn velgen en banden
Als het achter wat voller zit, dan raakt de band de wielkast…
Dit is dus niet de bedoeling.Maarrr… ik zie op heel veel foto’s verschillende auto’s waarbij zelfs de band voorbij de wielkast komt.
Hoe krijgen ze dit voor elkaar?
Of heb je dan net een stug en slecht afgeveerde auto? die overal butst, waarvan het rijcomfort dus zeer slecht is?Zat er zelf aan te denken om van 18 inch terug te gaan naar 17 en dan een hogere ETwaarde
Momenteel ET35 225/40/18Gr Frank
5 mei 2010 om 16:40 #17667224Eehhh Ja..
Et standaard is afhankelijk van de leeftijd ET49 of ET41, dus die ET35 is wat laag ja.
Willem
5 mei 2010 om 16:44 #17667225Wat voor Astra dan ? F/G/H/J…
Past niet bestaat niet. Genoeg mogelijkheden het passend te maken.
5 mei 2010 om 16:45 #17667226astra is uit ’99 type G sport 1.8 16v ;)
Dusja dat is standaard ET49
Dus inderdaad zit ik hiermee verkeerd.
Maar..ik zie meer banden die bij showauto’s voorbij de wielkasten zitten, dus je zou zeggen als je ”veert” dat ze die toch moeten raken.
Maar mijn vraag is dus of dit ook echt dan een hele stugge vering betreft?
Want dan is het comfort natuurlijk ver weg te denken5 mei 2010 om 16:47 #17667227Een Astra G dus.
Tja, misschien is ‘t ‘m dat ook soms he.. ‘show-auto’. het woord ‘praktisch’ clashed dus enorm met het show-gehalte :PJa uiteraard. Een stugge vering helpt. Of zgn. bumperstops ertussen (veerweg verkorters ?) maar over comfort hoef je dan denk niet meer te beginnen.. :jerry
Maar verder zijn er meer mogelijkheden natuurlijk, of combinaties daarvan.
Uitrollen, afdraaien, getrokken banden plaatsen, etc.5 mei 2010 om 16:49 #17667228ja dat is inderdaad meestal het probleem ja..
Maarja misschien dat ik dan toch beter af ben met 17 inchGezien dat ik geen ”hobbel”bak wil hebben… en niet zit te shaken achter het stuur
5 mei 2010 om 16:51 #17667229origineel gepost door FKsport
ja dat is inderdaad meestal het probleem ja..
Maarja misschien dat ik dan toch beter af ben met 17 inchGezien dat ik geen ”hobbel”bak wil hebben… en niet zit te shaken achter het stuur
Ja idd. Ga dan voor 17″.
Een mooie middenweg vind ik.
En dan gewoon een met een fatsoenlijke ET-waarde, ergens tussen in.Balans tussen comfort en mooie verhoudingen eindigd vaak wel in het doen van consessies..
maar ja, hoe ver ga je daar in inderdaad.. Dat is aan een ieder zelf.
5 mei 2010 om 16:51 #17667230bumperstops had ik ook al eens van gehoord..maar daar heb ik mijn twijfels over of dit wel goed is.
5 mei 2010 om 16:53 #17667231precies,
En ook met deze ETwaarde is verlagen ook niet meer zo diep mogelijk..
Denk dat 17 inchers wel staan met de juiste ETwaardeHet moet ook niet te gek worden…alhoewel velgen wel veel bepalen voor de aanblik van de auto/.
5 mei 2010 om 17:02 #17667232Verkeerde ET en bandenmaat…
ET49 en 215/35R18
5 mei 2010 om 17:20 #17667233Als je veel rijdt en slechte wegen in de buurt hebt zou ik zelfs naar 16″ gaan ,
ik had dan zelf op m’n 2002 sportje 205/55/16 op een 7J velg met 38 et die in combinatie met
Koni gele sportdempers en Eibach veren ook nog af en toe een binnenspatbordje
pakte als je hard over een “speedbump” reed maar dat kwam volgens mij omdat
de band hoger was als orgineel(205/50/16).5 mei 2010 om 18:27 #17667234Idd een verkeerde bandenmaat. Deze is eigenlijk te breed.
Zelf heb ik er 215-35-18 onder zitten met ET-38 en hij loopt nergens aan. ;)5 mei 2010 om 18:34 #17667235JP,
heb je dan niet een hele grootte loze ruimte in de wielkast? Of is je auto toch verlaagd?
5 mei 2010 om 18:38 #17667236Het is een sport die van Astra JP. dus zou zowiezo 20mm. lager moeten zijn dan elk andere uitvoering Astra G (af fabriek dan. Mits er andere veren/dempers weer op zijn gezet).
5 mei 2010 om 18:39 #17667237Dan heb je dezelfde loze ruimte als met de Originele 215-40-17 banden…
als jij minder ruimte hebt boven de band, dan heb je namelijk TE GROTE banden..
De maat 215-35-18 komt qua omtrek vrijwel overeen met de 215-40-17 en 205-50-16 welke standaard op de Astra-G zijn Geleverd.
Willem
5 mei 2010 om 18:39 #17667238oke, maar mijn astra is ook een sport ;) met standaard veertjes
5 mei 2010 om 18:40 #17667239sport staat standaard al lager als de overige modellen.
5 mei 2010 om 21:23 #17667240origineel gepost door FKsport
JP,heb je dan niet een hele grootte loze ruimte in de wielkast? Of is je auto toch verlaagd?
Ik had wel een enorme loze ruimte in mijn wielkast maar heb deze week net een schroefset eronder gezet, dus nu is alles mooi opgevult
Maar wanneer je er andere banden omheen legt is je rolomtrek ook weer goed en heb je eigenlijk geen afwijking meer op je km teller.
6 mei 2010 om 05:58 #17667241Ja, alleen kan je bij een Astra G volgens mij bij de dealer je teller aan laten passen naar een bandenmaat.
7 mei 2010 om 17:18 #17667242Kijk Jp,
Dat ziet er goed uit! dat maakt het wel af ja zo’n schroefset..
Heb ik de vraag: duur? en hoe is nu het rijcomfort?
Gr Frank
7 mei 2010 om 19:48 #17667243origineel gepost door FKsport
Kijk Jp,Dat ziet er goed uit! dat maakt het wel af ja zo’n schroefset..
Heb ik de vraag: duur? en hoe is nu het rijcomfort?
Gr Frank
Dank je :thumbup
Ik heb een schroefsetje van ta-technix er onder. Ik heb hem gekocht bij hottuning voor 220 euro. Vandaag is de auto uitgelijnd maar moet zeggen dat het echt heerlijk rijd. de bochten kun je echt veel strakker nemen en ik kan de vluchtheuvels nog redelijk snel over steken.
Het comfort is wel iets achteruit gegaan maar het is niet storend.
Verder merk je op de asvalt weg eigenlijk geen/weinig verschil t.o.v de orginele veren ;). Enkel op de klinkerwegen trilt het een beetje. Ook zal de band hier aan bijdragen natuurlijk omdat die erg dun is.Groetjes Jan-Pier
7 mei 2010 om 20:02 #17667244Mijn OPC had toen ook ET 35 en dan met 225-35-18 eronder + 50 rondom verlaagd. Daar sloeg de carrosserie ook op de banden. Heb toen teflon rondjes laten draaien en die tussen de rubber aanslagpunten gemonteerd, aanlopen was ook gelijk over.
Die blokjes waren 40mm doorsnee en 25mm hoog, aan de bovenkant paste er dan precies een M6 inbus in (kop valt gelijk met bovenkant blokje) en dan aan de onderkant via het gaatje in je schokbreker met een zelfborgend moertje vast. Enig nadeel, veel veerweg had ik niet meer over………iets lager dan 25mm had mss ook wel gekuntking:12 mei 2010 om 15:06 #17667245Ik heb het probleem verholpen..
Andere velgen : ETwaarde 45
En banden: 215/35/18Nu is verlagen ook weer mogelijk :afro
Centerkapjes worden binnenkort ook vervangen door Holden-wielnaafkappen…12 mei 2010 om 15:56 #17667246Ziet er erg netjes uit :thumbup
Ga je hem ook nog verlagen ?Groetjes
12 mei 2010 om 17:45 #17667247juiste bandenmaat op 18″ is nog altijd 225-35/18 :vertag
Iig nog wel ff zakken ja enne… :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.