Forumindex › Forums › Techniek › Cih › webers en vacuumvervroeging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2010 om 16:49 #17220783
ik heb net webers gemonteert op me 2.0E maar nu heb ik geen vacuumvervroeging meer.
kan ik een gat boren in me inlaat en daar een nippel in tappen??
ik wou eerst een T stuk tussen met rembekrachtiger doen maar ik dacht je kan beter niet kloten met je rembekrachtiger enzo.
suggesties?
mvg mike
4 mei 2010 om 19:41 #17666700idd, in je inlaat een nippel zetten
4 mei 2010 om 19:48 #17666701Zonder vervroeging doet ie het prima.
Mijn xe op carbs begon te tikken in het onstekingshuis doordat er te weinig vacuum is…..
edit….ik had hem eerst op het spruitstuk, daarna die afgedopt en via de vacuumklep in de leiding van de rembekrachtiger………..dat kan ook. Maar ook blijven tikken….
Ik doe het nu zonder, je merkt er toch niets van met rijden.
4 mei 2010 om 20:20 #17666702:agentik reed altijd zonder vervroeging (was de kans kleiner op terugslag van de lpg)
het scheelt wel vermogen, met of zonder vervroeging4 mei 2010 om 21:06 #17666703Mijn blok is gesteld op een testbank, daarbij ook de vacuumvervroeger aangesloten om te proberen.
Ding is dan alleen goed voor een mooier stationair draaiende motor. Boven in toeren gebeurt er niets, hij vervroegt wel wat. maar voor mijn vermogenslijn maakte dit niets uit.
4 mei 2010 om 21:18 #17666704het gaat ook niet om het maximaal vermogen, want het heet een vacuüm vervroeging, en bij volgas heeft ie geen vacuüm
Het verbaast me dan ook te zeerste dat de vermogenstestbankman dat niet wist.
als ie zoiets fundamenteels niet weet, moet je daar niet wezen lijkt meHet aansluiten van de vervroeging op 1 inlaatpoort, zal het vervroegingsmechanisme erg snel doen slijten , omdat dit een sterk pulserend vacuüm signaal geeft
4 mei 2010 om 21:35 #17666705Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.
4 mei 2010 om 21:58 #17666706origineel gepost door Keesjr
Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.Werkt ook niet………Google het maar.
5 mei 2010 om 06:08 #17666707Nee joh??
5 mei 2010 om 10:32 #17666708nee,dat is ook al eens getest….dan krijg je nog te weinig vacuum.
Voor of na de gasklep zit nog al wat verschil in.
4 pijpen doorlinken werkt helaas ook niet.5 mei 2010 om 15:15 #17666709Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.
5 mei 2010 om 20:05 #17666710alfa’s:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping
:cool:
6 mei 2010 om 16:39 #17666711alfa’s webers!! alleen de oude spiders enzo.
dus ik maak hier uit op dat het niet uit maak of ik poort 1 neem na de gasklep of alle vier, toch even veel vacuum als ze sychroon staan?
6 mei 2010 om 16:41 #17666712origineel gepost door Keesjr
Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.Voor of na de gasklep dat is het verschil…
Dan dr bij…die vervroegingsdelen zullen er wel op gebouwd zijn..8 mei 2010 om 17:06 #17666713Voor of na de gasklep ? Kun je dat eens uitleggen :hmmz
10 mei 2010 om 19:45 #17666714voor de gasklep heb je helemaal geen vacuum of ben ik nou gek :)
tenminste als je luchtfilter niet verstopt zit :P
10 mei 2010 om 19:58 #17666715daar doelde ik ook op :)
10 mei 2010 om 20:05 #17666716ik heb op mijn c20xe met mikuni’s ook geen vacuumvervroeging. heb er wat over zitten zoeken met google, en het werkt toch vooral bij stationair en weinig gas om het blok wat makkelijker te laten lopen.
Mijne hobbelt inderdaad wat met stationair, maar dat heeft ook wel zo zijn charmes :)Misschien dat het ooit wel mooi is om hem aan te sluiten maar voordat ik ga lopen boren in mijn spruitstuk wil ik toch wel eerst eens kijken hoe het nu in de praktijk moet zitten, 1 gat aangesloten of 4 gaten met t-stukjes aangesloten
Mijn rembekrachtiger zit op 1 cilinder aangesloten moet ik zeggen, hoe zit dat normaal bij een origineel blok eigenlijk?
12 mei 2010 om 14:56 #17666717Ik kreeg het advies om mijn rembekrachtiger op 2 cilinders aan te sluiten omdat het blok dan
regelmatiger bleef lopen.Ik ben wel nog alles aan het afstellen maar er komt iedere keer
wel weer probleempjes om de hoek kijken waardoor het afstellen niet lukt. :fy1
Hierbij een fototje van mijn moterruimte met dubbele solexen:
12 mei 2010 om 18:07 #17666718zou ik er maar weer afhalen en op 1 aansluiten…
nergens voor nodig voor de bekrachtiger, het is zelfs onwenselijk.je zou om dat op te kunnen lossen tussen de 2 aansluitingen een eenrichtingsklepje kunnen zetten
12 mei 2010 om 18:30 #17666719Hoezo onwenselijk?In beide spruitstukken heb je toch dezelfde druk of heb ik het mis?
12 mei 2010 om 21:19 #17666720ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinder16 mei 2010 om 17:58 #17666721hoe zet je een weber op basis afstelling? ik hoorde iets van die vier schroeven met veertjes er onder 2 slagen uit?
origineel gepost door mr-turbo
ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinderzit die van de ontsteking ook tussende rembekrachtiger?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.