Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Roken na kop revisie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2010 om 19:36 #17220749
Beste lezers,
Ik ben Newbie hier en mogelijk kan iemand mij helpen. Ik had wat problemen met mijn Astra F uit ,96. Een verbrande klep. Omdat het karrtje niet veel meer waard is maar wel goed in orde heb ik besloten zelf de klep te vervangen. Heb nog nooit een blok uit elkaar gehaald maar ik moet zeggen dat het redelijk gelukt is.
Ik heb heb het volgende vervangen:
– 1 uitlaatkep ( de rest is geslepen en door mij gepollijst)
– Klepseals vervangen
– Nieuwe kop pakking
– nieuw riemen
– nieuwe bougies
– nieuwe olie keringen op de nokken assen.De boel weer in elkaar gezet, tikkie en lopen als een zonnetje king:
Echter kort er op begon hij te roken en dat gebreurt niet z’n klein beetje ook. Dacht dat het wel zou verdwijnen na een ritje maar niets is minder waar. Vooral als de motor even stationair heeft gedraait en je geeft gas… een ijslandse vulkaan is er niks bij :hmmz
Alle bougies heb ik verwijderd en ze zijn allemaal voorzien van aan gekoekte olie….
Klep deksel en nokken assen er weer af en de veren verwijderd van de eerste cylinder. De seals zitten nog steed op hun plek.
Ik vind de gas klep wel erg nat van de olie…
Ik weet me nu even geen raad iemand advies?
3 mei 2010 om 19:48 #17666373vooral na stationair draaien:
meestal kleprubbers…
Willem
3 mei 2010 om 19:50 #17666374Welkom hier op het forum.
teveel spelling op de kleppen is mijn vermoeden klepgelijders enzovoort ook gecontroleerd en eventueel vervangen?
3 mei 2010 om 19:51 #17666375ja kan ook nog
of carterventilatie verkeerd aangesloten..
Willem
3 mei 2010 om 19:54 #17666376Hoi Willem,
Bedankt voor je reactie. Misschien nog even wat info, voordat de klep “doorsloeg” gebeurde bij een ritje terug van wintersport. Rookte de auto niet en verbruikte niet meer dan 1 liter olie op 3000km ofzo. Wat zou er verkeerd aangesloten kunnen zijn m.b.t. de carterventilatie?
3 mei 2010 om 19:56 #17666377ja zit me te bedenken dat dat eigenlijk niet kan bij deze motoren..
er zit 1 dunne slang van nokkenashuis op de vacuum van de motor (net onder de gasklep)
en een dikke slang van klepdeksel naar luchtbuis
en een slang van beneden naar boven..
willem
3 mei 2010 om 20:09 #17666378Als ik kijk naar het gasklephuis dan leek hij wel zeiknat van de olie, dat moet dan toch ergens vandaan komen. Is het mogelijk om foto’s op dit forum te plaatsen?
De reviesie van de kop is terug te vinden op de volgend link:
http://nokkie1975.hyves.nl/album/49904988/Kop_revisie_Opel_Astra_1_6/zXIvzQZ7/
8 mei 2010 om 12:09 #17666379Hoi Willem,
Nou ik hen besloten om de kop er weer af te halen, het lijkt inderdaad er op dat er olie langs de klepstelen lekt maar ik dan dat moeilijk zien. De nieuwe klep sleals zitten nog goe dop hun plaats ik snap niet waar dan die olie vandaan komt.
Is er iemand die mij kan aan geven waar ik nog meer op kan letten?
8 mei 2010 om 16:44 #17666380Als je klepgeleiders versleten zijn, dan wijden je kleprubbers als het ware uit. Doordat de klepsteel teveel speling heeft.
9 van de 10 keer zijn het de uitlaatklepgeleiders die versleten zijn.
De kleprubbers zou ik weer opnieuw vervangen als ik jou was.Heb je de kop goed aangetrokken ( op moment en graden)
8 mei 2010 om 17:13 #17666381het wil bij deze motoren vaker gebeuren dat het onderblok vervomd bij aantrekken cilinderkop.
Willem
8 mei 2010 om 18:03 #17666382@ the boys,
Nou ik heb inderdaad de kop met de momenten aan getrokken en daarna een tweede ronde met 90c, 45c en nog eens met 45c. Wat betreft de klepsela deze hebben nog geen 50 km, gelopen dus dat kan het toch niet zijn lijkt mij. Wat ik wil gemerkt heb vandaag is dat wanneer de zuigers in het BDP staan ik ze ligt van voor naar achter kan kantelen. Is dat normaal of betekend dat brakke zuigers? De auto heeft nog geen 2 ton gelopen.
In afwachting van jullie reactie.
8 mei 2010 om 18:06 #17666383Roken, juist na afremmen en dan weer optrekken, of alleen bij belasten??
Veel Carterdruk (oliedop los draaien en dan zie je vanzelf wel dampwolken.
kan eventueel een Checkup doen als je in de buurt woont (regio den haag / rotterdam)
Willem
9 mei 2010 om 08:51 #17666384Wanneer ik op de snel weg reed zag je nagenoeg geen walm in mijn binnenspiegel. Bij het weg trekken bij de stoplichten kon ik het niet waarnemen. Wanneer ik even wat langer stationair draai, en dan een dot gas geef, staat de straat werkelijk blauw. Ik heb wat nieuwe foto’s gemaakt van de kop ik zal ze bij dezelfde link plaatsen als hierboven.
Bedankt dat je de checkup wilt doen, echter woon ik in apeldoorn.
9 mei 2010 om 08:54 #17666385Zoals je omschrijft is het inderdaad de kleprubbers. of ruime klepgelijders.
Ik heb zelf een gaar onderblok, mijn olieverbruik ligt op 1l/1000km.
Mijn rook alleen bij belasting en bij koude motor onbelast op 3500 a 4000 toeren.
Willem
9 mei 2010 om 09:05 #17666386Dan zal het waarschijnlijk de klep geleiders zijn want de rubbers zijn brand nieuw. Waar ik nog geen verklaring voor heb is het feit dat de auto totaal niet rookte toen ik het blok uit elkaar haalde. Komt dit vaker voor?
9 mei 2010 om 09:06 #17666387kleprubbers er goed op gedrukt??
bij ons gingen ze er ook niet vanzelf op (1.6 16V X16XE)
Willem
9 mei 2010 om 09:12 #17666388Yup die zitten er goed op, ik krijg ze er zelfs niet mee 1, 2, 3 van af…
9 mei 2010 om 09:14 #17666389okeej…
Klinkt de motor koud, wat rauwig???
Willem
9 mei 2010 om 09:20 #17666390Dat gevoel had ik wel…
9 mei 2010 om 09:21 #17666391heb je trouwens de foto’s gezien?
http://nokkie1975.hyves.nl/album/49904988/Kop_revisie_Opel_Astra_1_6/zXIvzQZ7/9 mei 2010 om 09:41 #17666392nu wel.
volgens mij was deze al niet erg zuinig met zijn olie zo aan de kleppen te zien..
mar mooi werk zo!!.
jammer van deze ellende..
Willem
9 mei 2010 om 09:47 #17666393De eerste drie foto’s zijn van gisteren. Ik heb de kop er weer vanaf gehaald en schrok van de afzetting op de kleppen en de kop. Dit na nog geen 50 km rijden. Lijkt wel of hij op ruwe stook olie loopt. Als ik naar de kleppen kijk, dan zie ik bij de uitlaat kleppen een zwarte kool brug lopen, is dat afzetting door het naar buiten stromen van de vervuilde verbrandingsgassen? Of is dat olie die naar binnen komt door de uitlaat kleppen, kan dat? Er zat ook veel afzetting op de kleppen aan de binnen kant, ze zijn er schoon ingegaan zoals je op de foto hebt kunnen zien…
9 mei 2010 om 09:54 #17666394uitstromen van onvolledig verbrande motorolie.
Willem
9 mei 2010 om 10:24 #17666395heb je wel de goede kleprubbers gebruikt?
9 mei 2010 om 10:35 #17666396dus als het de uitstroom is, dan komt het via aan andere weg binnen, klopt mijn beredenering? Dan kunnen de inlaat kleppen ook olie door laten, deze zijn alleen brand schoon, komt waarschijnlijk omdat hier de brandstof langs spoeld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.