Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Elektrisch probleem Senator B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2010 om 18:36 #17220743
Hallo Mannen,
Ik heb een probleem.
Ik heb een ander Senator B Chassis gekocht.
Omdat deze harder is en moier van kleur.
Nu heb ik de motor al over gehangen en de auto laten keuren.
Gelijk goedgekeurd natuurlijk.Nu heb ik 2 problemen waar ik niet uit kom.
Ik heb een rode draad lopen van mijn min accupole naar mijn Dynamo.
Ik weet voor 99% dat deze op de minpole zat maar nu weet ik niet waar hij bij de dynamo geschroefd zat.
Lomp van mij maar ja het is niet anders.De draad is wel rood maar dat zijn bij mijn Senny bijna alle draden.
Het heeft een kabelschoentje voor een dopje 10.
Die andere voor dopje 8.En nu is het 2e probleem.
Mijn Bijrijdersdeuren gaan niet meer van slot af.
Als ik in de auto zit en wil die knopjes omhoog doen dan schieten ze gewoon weer naar beneden.
Zowel bij de voorste deur als de achterste deur.Als ik mijn raam open doe en doe bij de achterste de knop omhoog en gelijk mijn deur open dan gaat deze wel open.
Maar bij mijn voordeur niet.Ik heb de kiekertkast al vervangen en het probleem blijft.
Ik heb de auto al zonder spanning gezet maar de knopjes gaan niet los.Heeft iemand dit weleens mee gemaakt en/of weet iemand wat ik hier aan kan doen.
Ik krijg mijn voordeur niet open en kan dus het deurpaneel ook niet demonteren.
Help,help,help,want ik zit er weleens in met mijn kinderen en mocht er iets gebeuren dan kan ik de deur niet open maken.
Alvast bedankt voor de moeite.
3 mei 2010 om 19:02 #17666328origineel gepost door crazycarschris
Hallo Mannen,
Ik heb een probleem.
Ik heb een ander Senator B Chassis gekocht.
Omdat deze harder is en moier van kleur.
Nu heb ik de motor al over gehangen en de auto laten keuren.
Gelijk goedgekeurd natuurlijk.Nu heb ik 2 problemen waar ik niet uit kom.
Ik heb een rode draad lopen van mijn min accupole naar mijn Dynamo.
Ik weet voor 99% dat deze op de minpole zat maar nu weet ik niet waar hij bij de dynamo geschroefd zat.vermoedelijk dus aan het huis van de dynamo. (massa)
Lomp van mij maar ja het is niet anders.De draad is wel rood maar dat zijn bij mijn Senny bijna alle draden.
Het heeft een kabelschoentje voor een dopje 10.
Die andere voor dopje 8.welke andere? sleutel 10 is + sleutel 8 is –En nu is het 2e probleem.
Mijn Bijrijdersdeuren gaan niet meer van slot af.
Als ik in de auto zit en wil die knopjes omhoog doen dan schieten ze gewoon weer naar beneden.
Zowel bij de voorste deur als de achterste deur.Als ik mijn raam open doe en doe bij de achterste de knop omhoog en gelijk mijn deur open dan gaat deze wel open.
Maar bij mijn voordeur niet.en bij draaiende motor?
Ik heb de kiekertkast al vervangen en het probleem blijft.
Ik heb de auto al zonder spanning gezet maar de knopjes gaan niet los.Heeft iemand dit weleens mee gemaakt en/of weet iemand wat ik hier aan kan doen.
Ik krijg mijn voordeur niet open en kan dus het deurpaneel ook niet demonteren.ook niet normaal met de sleutel?
Help,help,help,want ik zit er weleens in met mijn kinderen en mocht er iets gebeuren dan kan ik de deur niet open maken.
Alvast bedankt voor de moeite.
3 mei 2010 om 19:25 #17666329Er zit al een massa draad op mijn dynamo.
De moeren op de dynamo bedoel ik.
Dus 2 dopjes 8 en 1 keertje de 10.Bij draaiende motor doet hij het ook niet.
En met de sleutel werkt het ook niet.
Daarom snap ik het helemaal niet meer.
3 mei 2010 om 19:38 #17666330Ik zal morgen wel een paar foto,s van de draad maken.
Gr3 mei 2010 om 19:41 #17666331maar je dynamo laad wel gewoon bij ?
3 mei 2010 om 19:41 #17666332goed plan dat laaste.
uh de deur gaat ook niet los met het gewone slot van buiten uit…
sleutel wil niet rond of wat gebeurt er..?uh.. die dynamo he.. je hebt m al aangesloten ???
of hoe zit dat??
ook maar plaatje schieten dan
4 mei 2010 om 17:56 #17666333Ik ga zo ff snel de foto,s maken.
De dynamo laat wel gewoon bij.
Nu heb ik trouwens wel last dat als ik de auto zeg maar om 23.30 uur parkeer.
Ik de volgende ochtend helemaal leeg sta.
om 06.30 uur al.
Zou dat door de deuren komen of door de dynamo.
Gr chris4 mei 2010 om 19:40 #17666334:Pen als je hem om 23.00 uur parkeer? (geintje)
meet even of je een lekstroompje hebt, waarschijnlijk een draad verkeerd aangesloten4 mei 2010 om 20:12 #17666335Ik heb mijn buurman er naar laten kijken(die is elektricien) en die heeft alles een beetje zitten door meten maar die kan niets vinden.
Kan er iets zijn dat als je je auto een tydje heb staan dat hij dan ergens lek strom vandaan pakt.
Met een tijdje bedoel ik een kwartiertje of langer.
Na stilzetten van de auto.Hier zijn de foto,s.
Hieronder zie je de draad bij de accu die naar de dynamo.
Ik weet zeker dat hij op de minpole zat.
Hieronder zie je de draad bij de Dynamo hij zit in de vorm hoe die los hangt maar waar die hoort ik weet het niet.4 mei 2010 om 20:42 #17666336:cool:ik denk (zwart hangt los) is massa, dus nu pakt een verbruiker via een andere weg massa en dan kan je de gekste problemen krijgen. dus even die draad aan massa leggen.
4 mei 2010 om 21:06 #17666337Morgen gelijk ff proberen.
En gelijk mijn interieur over zetten.
Leer eruit en halfleer erin.
Ik moet alleen ff kijken hoe ik dat ga doen met de bijrijderskant.En als er tijd over is ga in de Irmscherbumpers ook over zetten.
Foto,s volgen boys.
4 mei 2010 om 21:10 #17666338gooi dat leer hier dan heen..
maaruh.. ff tip om te controleren of je een lekstroom hebt…
men neme een lampje van de interieurverlichting, of van de kentekenverlichting,
zo`n staafje.. deze tussen de massa pool van accu, en de daarop hoorende klem. brand de lamp dan… dan wordt er ergens knap stroom gebruikt…
(lampje binnenkant kofferbak) …dan sleutels uit kontact laten, en zekering voor zekering verwijderen, tot lampje niet tot haast niet meer brand. en dan weet je waar het in zit…
4 mei 2010 om 21:18 #17666339Ik heb alle lampjes gecontroleerd maar alles is uit.
Ik heb mijn twijfels over die maasakabel.
Of het zit echt in 1 van die deuren.Ik ga het morgen wel ff testen.
je hoort het wel.Heb je interesse in het leer dan?
Ik ga het verkopen dus laat maar weten.4 mei 2010 om 21:19 #176663404 mei 2010 om 22:04 #17666341wat staat ie hoog op zijn wieltjes voor…
en mogelijk heb ik wel intresse. ja.
kost da ?5 mei 2010 om 08:35 #17666342Dat is mijn Oude Senny.
Daar heb ik de motor uit gehaald.
Ik heb het chassis over.
Ik moet alleen nog ff de bumpers en het interieur verwissellen.
En andere velgen eronder zetten.
Dan kan die weg.
Je hebt een u2u.6 mei 2010 om 15:24 #17666343Heeft er niemand een plus aansluiting op zijn Dynamo 3.0 24V in lijn blok zitten.
Kan die persoon er misschien een fotootje voor mij maken aub.
Ik kom er echt niet uit.
Gr Chris6 mei 2010 om 20:50 #17666344volgens mij heb jij een dikke plus kabel op de plek zitten van de d+ draad
als ik het zo zie is dat de onderste aan sluiting waar jij dat kleine drradje bij op hebt zittendit zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je accu elke keer leeg is
want zo blijft er spanning op je dynamo staan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.