Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Knipperlichten doen niks meer 3.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2010 om 17:10 #17220729
Toch maar even hier vragen,
Bij ons in de blitz doen de knipperlichten sinds vanmiddag niks meer.
In de blitz licht een 3.0E uit een monza.
even later stopten de ruitenwissers er ook mee, maar na wat aan de zekeringen zitten deden deze het weer maar de knipperlichten nog steeds niet:o
Iemand een idee wat het is?3 mei 2010 om 17:13 #17666069maybe een massaprobleempje? of slechte verbinding, bromt het relais ook?
3 mei 2010 om 17:44 #17666070ja hoor, daar gaat ie weer…..
3 mei 2010 om 18:12 #17666071wat bedoel je met die onzin reactie van je zelf?
Het is een normale vraag die over de techniek gaat die ook in mantas zit:angel3 mei 2010 om 18:14 #17666072kun je die vraag ook wel op het ladaforum stellen zitten ook richtingaanwijzers op die het soms wel doen en soms niet
3 mei 2010 om 18:16 #17666073Kinderachtig dit ik vraag iets serieus!
der komt maar 1 zinnige reactie op!3 mei 2010 om 18:16 #17666074origineel gepost door CQPV6
maybe een massaprobleempje? of slechte verbinding, bromt het relais ook?kzal eerdaags even kijken of hij bromt,
3 mei 2010 om 18:18 #17666075AnoniemLid sinds:
1 January 1970yjah jonge heb je aan je zelluf te danken;)
maar de knipperlichten is weinig poespas bijals je dat zelf (je vader)niet zonder hulp van t forum kunt fixen:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
3 mei 2010 om 18:20 #17666076nee ik vraag wat het kan zijn aangezien we de zekeringen hebben nagekeken en de rest gewoon functioneert,
en aan me zelf te danken?
jullie kunnen op normaal doen tegen jonge liefhebbers:agent3 mei 2010 om 18:21 #17666077Een Monza blok in een Blitz, en je vraagt het in het Manta gedeelte?
3 mei 2010 om 18:26 #17666078AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door streamline
nee ik vraag wat het kan zijn aangezien we de zekeringen hebben nagekeken en de rest gewoon functioneert,
en aan me zelf te danken?
jullie kunnen op normaal doen tegen jonge liefhebbers:agentooo maar er zijn ook wel jonge liefhebbers die normaal andwoord krijgen;);)
enkele voor jou is het jammer dat een aantal hiero n goed geheugen hebben
en jou actie,s nog herrinerentjah dat achtevolgt je nu;);)
en als je niet verder komt dan c keringen nakijken
zou ik maar meteen stoppen met de hobby:o:o:o;)3 mei 2010 om 18:33 #17666079k vraag me helemaal al af wat het motortype er toe doet?
mogelijk heeft het wat met de knippersnelheid te maken, hoe zwaarder de motor, hoe sneller of langzamer knipperen hij doet.
maargoed, problemen dus met knipperlichten, en de zekering poft er uit ?? of nou niet ?? je hebt wel aan de zekeringen gezeten, wat heb je gedaan dan ? defecte zekering vervangen of eens lekker gerammeld met de zekeringkast?? in het laaste geval, dan komt je motor niet uit een monza, maar uit een senator, een senator heeft namelijk ook wel eens problemen met de electronica, dus daar zal het wel aan liggen.
(even zonder onzin maar… controleer je bedrading maar eens, als je aan de zekeringsbak schud, en hij doet het de ene keer wel en de andere keer niet, dan is dat een fijn klusje om op te sporen, duit gewoon ergens op een los of slecht kontact. suck-6 ermee. )
verder nog een andere tip… (doe wat je er mee wilt doen, maar ik verwacht dat het een boel frustratie wegneemt.)
gebruik het forum zoals bedoeld, post dus ook in het juiste gedeelte.
of zie ik het nu verkeerd.http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=82
meende dat bovenstaande link, bestemd was voor
OVERIGE MODELLEN :thumbup3 mei 2010 om 18:52 #17666080tja wil niet int verleden blijven ook ik herinder me de actiies wel van stream line ,
maar goed als ie op zich normale vraag steld
hij zou het idd int blits gedeelte moeten doenmaar goed ik heb me vorig jaar rot gezocht naar soort gelijk probleem ,
meet voor je alles lostrekt eerst je zekeringen na effe boven en onder kijken of ie spanning door laatik zat er vorig jaar mee alles gecontroleed zekeringen leken goed toch was er 1 die om 1 of andere reden geen stroom door liet dacht alles er uit gehad
effe meten is weten ,
3 mei 2010 om 18:53 #17666081k.zou zegge gewoon door blijven vragen en probeer het zo fatsoenlijk mogelijk te houden dit tot ieder z,n tevredenheid
:wors:wors:wors
3 mei 2010 om 19:22 #17666082Mensen bedankt voor de reacties,:thumbup
Ik hoop dat we het verleden hier achter ons kunnen laten:hmmz?We gaan even verder kijken of we het kunnen achterhalen,
Zou het ook het relais kunnen zijn aangezien hij toe hij het nog deed naar een kant sneller ging dan de andere kant:hmmz,En de reden dat ik het hier vraag?
ik heb welis vaker de zelfde moter in een manta gezien vandaar.:hmmz3 mei 2010 om 19:30 #17666083Branden de knipperlichten wel of blijven ze uit. De aanduiding op het dash, brand die wel, of blijft die ook uit?
En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…
3 mei 2010 om 19:34 #17666084Oke, de lichten buiten en op het dash blijven uit, na vanmiddag even aan de zekeringkast en de relais te hebben geromelt deed hij het 1 keer en toe stopte hij weer en kregen we hem op het moment niet aan.
3 mei 2010 om 19:35 #17666085als je knipperlicht naar een kant sneller gaat als naar de andere kant
dan kan dat vaak betekenen dat er een lampje stuk is.
de kant waar hij sneller bij knippert mist dan een lampje….suck-6 maar weer.
3 mei 2010 om 19:42 #17666086nee, ze werkten allemaal dat was dus het vage,
3 mei 2010 om 20:00 #17666087En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…
AMEN:wors
3 mei 2010 om 20:50 #17666088bij mij was soort gelijk
kijk eens of je alarm lichten het doen (dacht op contackt)als ik me goed herinder was er iets met constante stroom
gewoon zekeringen boven en onder meten mischien draad gaar of los
zoiets was het bij mij
maar goed draadboom van manta is lang geen draad boom van blits dus weet ik ook niet hoe stroom kringen lopen ed
kan wel geheel anders zijn
maar ik zou het daar zoek was eerst ook eigen had toch zelf de zekeringen gecontroleerd ,mooi dat er 1 geen contackt maakte3 mei 2010 om 21:06 #17666089Helaas is dit schering en inslag hier maar ook wel lekker anoniem zo’n forum natuurlijk en dat maakt het ook wel makkelijk om te doen helaas.
On topic:
Ik zou trouwens even een schuurpapiertje door de zekering houder halen.
origineel gepost door tcat
En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…
AMEN:wors
3 mei 2010 om 21:41 #17666090@ eddie, We gaan even kijken, d8 dat der geen gevarenlichten opzaten namelijk in 69,
@Ari is goed gaan we ook proberen en hopen dat het lukt,Bedankt voor de nuttige informatie:thumbup
4 mei 2010 om 10:52 #17666091het eerste wat mij te binnenschiet is als eerst 1 kant niet meer wil is er idd een lampje kapot OF mss een los contact dat nu een kortsluiting veroorzaakt!
dan doet ook niks het meer.
ff alle knippers openmaken en de lampjes er uit op 1 na per kant. anders slaat je relais op hol doordat er geen gebruiker op het relais staat.
en controleren of er ergens kortsluiting is.
het kan zelfs zo simpel zijn als dat een lichtje in een aquarium in veranderd ;)7 mei 2010 om 14:50 #17666092AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok zal over m,n hart strijken en t verleden laten voor wat het is
hoewel ik nog steeds niet begrijp wat het motortype er toe doet
dat heeft helemaal niets met de knipperlichten uit te staan
maar begin eens te meten
en dan meten of t relai,s wel
spanning krijgtje kunt wel van alles gaan gokken
maar meten is weten;)krijgt t relai,s spanning
dan ga je verder in die lijn
relai,s geen spanning
pak dan de schakelaar;)enz enz
zo moeilijk is het niet;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.