Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 16v met automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2010 om 11:08 #17220716
wegens lichamelijke narigheden ben ik genoodzaakt om automaat te gaan rijden, nu heb ik hier een manta 1.8s met een 16v staan zonder kat enzo met plus minus 170-PK.king:
De vraag luid dus, kan ik hier een automaat van een 1.8s achter gooien of gaat deze dan over z’n nek omdat een 1.8s officieel maar 90-PK is.:hmmz
Zo nee, heeft iemand een idee of zijn er alternatieven ? (buiten om verkopen en slopen natuurlijk):sleeping
3 mei 2010 om 12:25 #17665933Geen idee of de 1.8s bak het houd, maar je zou natuurlijk ook een omega automaat kunnen nemen, daar zit standaard een 16v voor. Je zal alleen je aandrijfas aan moeten passen (en andere dingen natuurlijk)
3 mei 2010 om 12:37 #17665934AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat het heel lang goed gaat met die 18 s automaat
das de makelijkste oplossing;)
3 mei 2010 om 13:06 #17665935en het ligt een beetje aan je rijstijl:D
3 mei 2010 om 13:53 #17665936origineel gepost door Ghanz
en het ligt een beetje aan je rijstijl:DHahaha Ghans, mijn rijstijl is met een fluwelen voet, echter word ik nog al eens uitgedaagd en daar kan ik slecht tegen :agent
Ik zal eens kijken of ik zo’n automaat kan scoren en dan maar gewoon proberen.
Zal denk ik dan ook een andere aandrijfas nodig hebben, want dat wel iets verschillen.
We zien wel, bedankt voor jullie raad. :thumbup
3 mei 2010 om 13:56 #17665937rijstijl met fluwelen voet… ? ja dat zal, met een automaat hahaha
3 mei 2010 om 15:13 #17665938Heeft iemand uberhaupt een idee tot hoeveel vermogen zo’n bak fatsoenlijk blijft functioneren? of een omega bak?
3 mei 2010 om 15:29 #1766593916V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel
3 mei 2010 om 15:43 #17665940Vermogen zal idd niet direct het probleem zijn, eerder de schakelmomenten waarop ie op en terug schakelt.
Max vermogen bij 18s bij welk toerental en bij c20xe welk toerental ?
3 mei 2010 om 16:24 #17665941mocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat:afro
3 mei 2010 om 16:51 #17665942ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben:jerry
3 mei 2010 om 18:14 #17665943heeft een 1.8 niet 6 boutgaten voor vliegwiel ? :P
3 mei 2010 om 18:29 #17665944AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Keesjr
16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angelkoppel nekt een automaat:hmmz
maar goed dat m,n 5,7 v8 geen koppel heeft dan:P:P:P:P
ander was m,n bak allang stuk geweest:P:P:P3 mei 2010 om 18:37 #17665945ja ik wou net zeggen.. ik heb toch echt een automaat, , standaard fabriekaf, in de sennie liggen, ok.. is dan wel een dikke vette 3.0 met een dikke lpg bom. maar dat mag de pret niet drukken, wat ik eerder verwacht is dat de koppelomvormer geschikt moet wezen voor het juiste schakelmoment bij het juiste motorvermogen.
(dacht dat het daar wat meer mee te maken had)
3 mei 2010 om 19:59 #17665946Koppelomvormer heeft niets met het overschakelmoment te maken. :sleeping
Wel met de hoeveelheid vermogen / koppel wat beschikbaar is vanaf stationair3 mei 2010 om 21:52 #17665947origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Keesjr
16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angelkoppel nekt een automaat:hmmz
maar goed dat m,n 5,7 v8 geen koppel heeft dan:P:P:P:P
ander was m,n bak allang stuk geweest:P:P:P.
Hoi, ik bedoelde dus dat veel meer koppel als waar de automaat voor bedoeld is ‘m nekt :angel
4 mei 2010 om 06:23 #17665948en wat regelt het overschakel moment dan wel?
4 mei 2010 om 08:01 #17665949en zogenaamde “governor”
dit werkt centrifugaal met een paar veertjes met gewichtjes.
beetje zoals een mechanische ontstekingsvervroegingdoor andere veertjes / gewichtjes te gebruiken kan je de schakelpunten aanpassen
Behalve natuurlijk bij volledig electronisch gestuurde automaatbakken, maar dat is de 18s niet…
4 mei 2010 om 09:44 #17665950origineel gepost door mr-turbo
Koppelomvormer heeft niets met het overschakelmoment te maken. :sleeping
Wel met de hoeveelheid vermogen / koppel wat beschikbaar is vanaf stationairDus als ik het goed begrijp, moet ik uitzoeken of de koppelomvormer van de automaat kan samen werken met het vermogen wat de motor leverd.
De gegevens wat ik van de manta heb is dat deze 173PK is met 224NM koppel (volgens het test rapport) , maar dit is op de wielen gemeten denk ik.
In principe ben ik geen stoplichten sprinter, maar als ik in z’n 2 of 3 rij mag ik het beestje nog wel eens graag door trekken :cool:
origineel gepost door voederbietmocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat
Ik zal ‘m in het achterhoofd houden, maar ga eerst even in de buurt rond kijken dit I.V.M. de afstand.
origineel gepost door opelkees ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben
Hahaha de 5 bak blijft mooi bij de manta, mocht die ooit verkocht worden of het gaat niet werken met de automaat, dan kan ik ‘m zo weer terug plaatsen. :sleeping
4 mei 2010 om 10:32 #17665951die koppelomvormer zal wel gaan hoor, een 1.8 heeft nou ook niet echt veel koppel vanaf stationair.
maar je vliegwiel van de 1.8 zal niet passen op de 16v..
ik heb ooit eens een complete combinatie bij elkaar gezocht voor een 2.0-16v turbo icm een 4 traps automaat van een senator met bijpassend koppelingshuis , koppel omvormer en 16v geschikt vliegwiel, maar heb er uiteindelijk nooit mee gereden :( dus kan je over eventuele 16v ervaringen ermee niet vertellen
en ik vermoedt dat het vermogen niet op de wielen gemeten is maar krukasvermogen is :)
4 mei 2010 om 12:45 #17665952Mijn pa rijdt ook met een 16 klepper met automaat erachter en hij trekt er zelfs een M3 ermee uit:wors
4 mei 2010 om 13:43 #17665953m3 er onderuit trekken met 2.0 16v :wtf
4 mei 2010 om 14:15 #17665954wie zeg dat het een 2.0 is ( 5.2):P
4 mei 2010 om 16:01 #17665955AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn 5.7 is ook n 16 klepper
maar dan inderdaad ook maar 2 /cilinder
maar we dwalen weer eens af
dus back on topic maar weer;)ben er ook van overtuigd dat die automaat en koppelomvormer het wel aan kan
enkel net wat mr turbo al post
je moet wat bedenken opt vliegwiel;)4 mei 2010 om 16:06 #17665956:sleepingik heb eens mogen rijden met een originele gte uit 1977 automaat maar met een korte overbrenging in de achteras. 0 tot 100 in 6,9 sec maar de top was 140 met een hoop toeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.