Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE opleuken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2010 om 08:08 #17220673
Beste mensen ik heb een corsa b met c20xe en sfi vervanger met de volgende onderdelen erop:
-simons uitlaat systeem vanaf kat 63.5mm
-katvervanger
-openluchtfilter k$nnou wil ik graag wat meer pit uit me c20xe halen.
Wat zijn de opties?
wildere nokkenassen?
tb’s waar te vinden?
Ander spruitstuk?
Chippen of kms?
wat zou het beste zijn om in stappen de motor op te leuken en waar kan ik voor wat het beste terecht. Ben van de week hier in de buurt mij een motorsport garage gegaan en die brachten bij mij een vreemd verhaal over. Dus graag jullie keuzes en graag de redenen erbij.
groeten raymon830
2 mei 2010 om 08:26 #17665390ik zou beginnen met andere nokkenasjes en een chip op maat,
je kan nokkenassen tot +- 280 graden met de orriginele veren+klepstoters rijden, daarboven moet je andere klepzittingen,gelijders,stoters en verensetje verstelbare nokkenastandwielen zijn ook een must als je t goed af wil stellen
daarna idd over op TB’s, te vinden in engeland, ff googlen op Jenvey
of je schutbord verwijderen, accu in de kofferbak en een lexmaul eropuitlaatspruistuk voldoet, je kan altijd nog een 4-1 spruitstuk eraan knopen, alleen hangt die een stuk lager als de orriginele
en zodra je overstapt op TB’s zonder airbox, moet je idd een stand alone motormanagement gebruiken zoals KMS,VEMS of DTA enz
en als je t maximum uit de motor wil halen:
kop bewerken
hogedruk zuigers ( omega oid )maar:
als je zoveel geld in een XE wil proppen, kan je beter opzoek gaan naar een LET, ben je +- hetzelfde kwijt, en met een simpele chip ga je dan richting de 280pk2 mei 2010 om 08:50 #17665391ja maar een let kan ik er niet inhangen die dingen die jij vertelt zal ik zelf nog wel kunnen.
maar wat is beter tb er op of lexmaul want jij hebt het over 2 dingen accu verplaatsen is geen probleem voor mij.
2 mei 2010 om 09:35 #17665392en je carrosserie hier en daar verstevigen.
en vergeet je remmen niet is wel zo belangerijk:P2 mei 2010 om 13:04 #17665393remmen zijn al gedaan caros ook maar wat zou gemiddelde let motor kosten en evt inbouw plus inruil c20xe
2 mei 2010 om 17:13 #17665394een let kost +- 2000
inruil van jou motor word moeilijk denk ik
een losse xe in goede staat levert 500-700 opinbouw, als je t laat doen durf ik t niet tezeggen
is een goede dag werk voor een bedrijf2 mei 2010 om 18:13 #17665395hahahaha ik denk dat degene die een let in hun wagen hebben gehangen ooit ook enkel hebben gehoopt 2000 euro uit te geven. doet daar maar nog eens minimaal 4000 bij.
de meeste LET motoren hebben wel 200k weg dus een turbo revisie kan er waarschijnlijk ook wel bij.
Als je het iemand zou laten inbouwen zou ik zeker een goede 800 euro rekenen.
Of je moet het zelf doen met een kundig persoon doe je goede aanwijzingen geeft.2 mei 2010 om 18:36 #17665396kan ook je xe ombouwen tot let.
andere uitlaat nokas
kabelboom
lmm
turbo
turbo retour gat in carter
zuigers
ecu
f28 bak
slangen
lucht inlaat hoedje
interkoelerben je al een eind opweg
als iemand me wil aan vullen……….. wees welkom2 mei 2010 om 19:23 #17665397.
maar wat is beter tb er op of lexmaul want jij hebt het over 2 dingen accu verplaatsen is geen probleem voor mij.
vergeet niet dat met TB’s ook nog een speciale computer moet hebben. Wat ook lekker wat centjes kost. :D
Ik rij nu zelf met een lexmaul en ga binnenkort (dit of volgend jaar) over naar TB’s. (http://corsaa.forum2go.nl/pastry-s-corsa-gsi-vems-173-pk-t420-30.html)
Met de lexmaul is er geen aparte ECU nodig. mocht je interesse hebben in een lexmaul of 4-1 spruitstuk, hoor ik het wel. Een 4-1 heb ik liggen en een lexmaul gaat er af als de TB’s erop gaan.2 mei 2010 om 20:01 #17665398denk dat dit wel wat is voor je c20xe http://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php/info/p18737_-Turbo-Individual-Kit–Opel-C20XE-2-0-16V-110KW-150PS.html
ben zelf aan het twijvelen of ik ook een turbo op mijn x20xev ga plaaatsen
2 mei 2010 om 20:02 #17665399ahja
t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb
je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000
in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)tuurlijk komt er bij een let ombouw meer kijken als alleen de motor+aanbouwdelen
maar ook de aanpassingen aan remmen, intercooler moet erin en al die andere bendeals je een corsa tot een fatsoenlijke let om wil bouwen moet je zoiezo uitgaan van 8 tot 10000
3 mei 2010 om 13:15 #17665400dat bedoel ik je bent gewoon echt wel serieus centen kwijt lol.
maar k denk de aller goedkoopste manier is.
decompressie plaat
kkk16 c20let turbo
downpipe
Intercooler
slangendan heb je nog keuze
Turbo LMM + aparte lucht temp sensor
en een nieuwe chip op maatof alle electrinica van de c20let
3 mei 2010 om 14:22 #17665401shit dit had ik niet verwacht jongens ik ga denk ik maar me c20xe opknappen die let versie stap ik vanaf dat kost me teveel op het moment
3 mei 2010 om 14:40 #17665402Ik heb nog wel een setje nokkenassen in de aanbieding. U2U maar mocht je interesse hebben
3 mei 2010 om 14:46 #17665403laat je niet gek praten door die turbo mannen:jerry.. Turbo rijden = turbo betalen
Volgens mij wilde jij gewoon je c20xe opleuken…:afro
Een setje nokkenassen is dat erg leuk…. gewoon met een chippie.. leuk en betaalbaar.3 mei 2010 om 14:48 #17665404origineel gepost door otdh
ahja
t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb
je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000
in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)sinds wanneer?
cali c20let doet gewoon 2000 pond or
3 mei 2010 om 15:04 #17665405nee hoor joop.. kijk maar op MIG web ;) dit weekend gaat een auto van onze club naar London. :agent
3 mei 2010 om 15:20 #17665406ik van de zomer…..:angel
wat ziet dat nieuwe mig er waardeloos uit trouwens?!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.