Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wie weet of een ecotec GSI 1.8 16v past ipv motorblok stand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2010 om 15:28 #17220652
ik ben dringend opzoek naar informatie om mijn standaard motorblok 1.8 16v ecotec uit te bouwen en er een 1.8 16v ecotec GSI motorblok in te bouwen.
ik heb het motorblok,kabelboom en computer mis ik nog iets of iemand weet ?? waar moet ik op letten ??1 mei 2010 om 15:30 #17665143wat voor eco tec blok
c18xe
x18xe
x18xe1
z18xeEn waar komt het in, vectra a,b,c
INFO graag.
1 mei 2010 om 15:49 #17665144mijn opel is een vectra B met de motor x1.8xe en wil de motor van een astra GSI c1.8xe inbouwen in de vectra B
1 mei 2010 om 15:50 #17665145mijn excuus voor het zomaar binnen komen vallen.
1 mei 2010 om 16:04 #17665146origineel gepost door arjontje
wat voor eco tec blokc18xe
x18xe
x18xe1
z18xeEn waar komt het in, vectra a,b,c
INFO graag.
1 mei 2010 om 16:08 #17665147Waarom wil je deze motor inbouwen, Veel win je er niet mee namelijk..
Kosten zijn VELEN malen hoger als dat het oplevert.
Als je Slim bent hang je deze motor netjes aan het inlaat, uitlaat, kabelboom van je huidige motor, scheelt een hoop geklooi en rijdt er zeker niet minder om.
De C18XE (astra-GSi motor) is bijna identiek aan de X18XE.
Let op: De 1.8 16V motoren in de Vectra B Facilift (B2 dus) zijn geheel anders als de 1.8 16V in de vectra-B1 (voor de facelift)
Willem
1 mei 2010 om 16:25 #17665148het is ook niet de bedoeling om er meer pk´s eruit te krijgen het gaat er bij mij om dat: mijn kleppenstoterlagers er bijna uit liggen het befaamde knikker geluid in de kleppendeksel. ipv vernieuwen van kop stoters en lagers is mij verteld dat het goedkoper/beter is om het blok te vervangen.
normaal gesproken rijd ik deze totdat ie niet meer kan het is ook goed mogelijk dat de motor nog jaartje mee gaat. nu is het zo dat ik net 1200 euro in de auto heb gestoken en met het verhaal dat het geluid wat toen echter minder was bij mijn spruitstuk vandaan moest komen helaas is dit echter minder waar en zijn nu duidelijk te horen maar alleen in koude toestand zodra de motor warm begint te worden hoor je deze totaal niet meer. zodoende dat ik ervoor wil kiezen een ander blok erin te bouwen.1 mei 2010 om 16:34 #17665149Gewoon Alles wat aan je eigen motor hangt overbouwen op de C18XE motor en aansluiten op de computer van je vectra-B
1 mei 2010 om 16:43 #17665150je verteld me dat ik mijn kabelboom en mijn computer moet laten zitten en alleen de motor moet doneren klopt dit ? het zou wel erg fijn zijn wanneer dit zo is en dat ik idd het blok zo kan uitwisselen .
1 mei 2010 om 16:44 #17665151zoals je ziet ben niet snel met typen en misschien wat dat betreft met begrijpen errug bedankt voor je geduld
1 mei 2010 om 16:45 #17665152als je een Vectra-B1 hebt, en dus met motorcode X18XE (en niet X18XE1) dan kan dat gewoon ja.
maarreuhh, Klepstoterlagers..
je zal de klepstoters bedoelen.
je kan eens proberen een kwart liter ATF in je motor te gooien..
ATF is Automatic Transmission Fluid.
dat reinigd namelijk sterk..
Willem
1 mei 2010 om 16:54 #17665153als je dan toch bezig bent met het omlepelen van een motor . . . waarom dan niet gelijk een X20XEV erin?
heb je gelijk een 20 pk’s meer en daarbij hoef je alleen het basisblok over te zetten.
1 mei 2010 om 16:59 #17665154ik hoorde dat het blok toch wel bijna 2 jaar heeft stil gestaan is dit erg ??
1 mei 2010 om 17:01 #17665155goed is het niet!!!
dan zou ik ZEKER een leuke 2 liter opzoeken.
1 mei 2010 om 17:05 #17665156echt waar versnellingsbak olie in mijn carter maar dat is toch veeeeel dunner dan motorolie !! krijgen de lagers/klepstoters dan niet nog meer spelling mij werd verteld dat ik ut idd kon proberen met spoelen van de motor en iets dikkere olie. maar het geluid zou nooit helemaal verdwijnen.
1 mei 2010 om 17:11 #17665157hmmzz past het nieuwere model blok x18xe ook in mijn vectra ??
1 mei 2010 om 17:16 #17665158het nieuwe model???
Er is maar 1 model X18XE en die loopt in de Vectra-B van 1995 t/m 1999
Willem
1 mei 2010 om 17:18 #17665159dom is het juiste woord!! toch hield ik rekening met bouwjaar en uiterlijk van het blok
1 mei 2010 om 17:20 #17665160heb namelijk zelfde type blok maar totaal andere
kleppendeksel1 mei 2010 om 17:21 #17665161foto??
Er is echt maar 1 type geleverd X18XE
heb niet de X18XE1 dan, dat is een HEEEEELLLL andere motor namelijk.
Willem
1 mei 2010 om 17:43 #17665162die versnellingsbakolie bijschenken moet ik deze dan ook binnenkort weer verversen lijkt me ??
1 mei 2010 om 17:44 #17665163hoe lang moet ik er mee blijven rijden met atf versnellingsbakolie
1 mei 2010 om 17:45 #17665164Welk kleppen deksel heb je dan.
Dit is de X18XE1:
en dit is de X18XE:
1 mei 2010 om 18:00 #17665165neeeee heb niet de x18xe1 motor echt niet dus
1 mei 2010 om 18:02 #17665166was wel aan het kijken naar de x18xe1 sorry gnegnegne
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.