Forumindex › Forums › Modellen › Manta › remprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2010 om 18:25 #17220611
ik zet het hier ook maar neer, want hier kijken volgens mij wat meer mensen:P
vandeweek een blokje(+-10 km) om geweest met de ascona om te kijken of mijn nieuwe banden niet aanschaafden. kom ik thuis, zijn de remmen voor echt loeiheet.
Ik wist wel dat ze wat zwaar liepen en dat de auto niet top remde, maar toen heb ik besloten om de voorste klauwen maar te reviseren. met remdruk één zuiger er uit geperst, afdichtingen eraf en vevolgens vastgeklemd om de andere zuiger er uit te persen, maar deze zit echt supervast. drukken op de rem om de zuiger eruit te persen geeft geen resultaat.
wie heeft een oplossing om die zuiger er uit te krijgen, of moet ik een andere klauw gaan halen??groeten Tiedo
30 april 2010 om 18:37 #17664723nachtje laten weken in de WD 40? en anders proberen om hem er met perslucht uit te blazen
30 april 2010 om 19:03 #17664724Perslucht is 8 – 10 bar.
Als je op je pedaal drukt, kun je 70 bar opwekken :hmmz
Ik ken iemand die een losse hoofdremcilinder hiervoor heeft.
Hij sluit de remklauw rechtstreeks aan op de hoofdremcilinder.
Hij kan de plunjer er met een M8 bout indraaien, om zo een nog hogere druk te creëren.
Zo drukt hij vastzittende zuigers uit remklauwen.30 april 2010 om 19:05 #17664725Diverse malen met WD 40 inspuiten en met remdruk proberen eruit te drukken, perslucht onder de 15bar lukt niet,als het echt vast zit.
Heb het vaker gedaan met 22 bar perslucht, maar is levensgevaarlijk.
En vervang direct de remslangen, is meestal de oorzaak van vastzittende remklauwen.30 april 2010 om 21:22 #17664726Persoonlijk zou ik niet gaan liggen moeken, en gewoon effe een fris setje klauwtjes bestellen bij http://www.autopartsonline.com
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik heb het gepruts overgeslagen en ben maar gewoon voor 2 frisse gegaan, en het kost je de kop ook niet :)
30 april 2010 om 21:37 #17664727je remklauw in elkaar zetten ontluchten
en de losse zuiger vasthouden met een tang
is een stuk veiliger
je kan bij de automaterialen zaak speciaal vet halen
om de zuigers en de rubber afdichting mee in te smeren
de zuigers even met staalwol opknappen
1 mei 2010 om 06:37 #17664728Ik heb het zelfde gehad met de a-manta gereviceerde remklauwen nieuwe remblokken erin.
De boel goed afgesteld maar onder het rijden werd remklauwen en zelfs de velgen loei heet.
Wat bleek,de remslangen van de leiding naar de remklauw waren niet meer goed.
Als ik remde,en daarna rempendaal weer los liet.
Ging de remvloeistof niet terug,en bleven de blokken schaven op de remschijven.
Tis maar een tip,succes1 mei 2010 om 13:46 #17664729dan ga ik die slangen ook maar meteen vervangen voor de zekerheid.:thumbup
1 mei 2010 om 17:13 #17664730ik heb hier ook een oude remcilinder liggen van een spijkstaal wagen
die kan ik in de bankschroef klemmen en dan met een schroeven draaier indrukken
dan heb je genoeg kracht om hem er uit te drukken5 mei 2010 om 19:53 #17664731heeft iemand nog een setje ATE klauwen te liggen?? ik ben het nu best zat,die krengen zitten echt vast:swear:swear
5 mei 2010 om 19:57 #17664732ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.5 mei 2010 om 21:11 #17664733origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz
5 mei 2010 om 21:53 #17664734origineel gepost door Tiedo
heeft iemand nog een setje ATE klauwen te liggen?? ik ben het nu best zat,die krengen zitten echt vast:swear:swear5 mei 2010 om 22:52 #17664735Zoek een vetnippel op met dezelfde draad als de remslang en pers de zuigers eruit d.m.v. een vetspuit, dit gaat heel gecontroleerd en zonder rondvliegende remzuigers.
Ik doe dit zelf ook als ze echt heel vast zitten en het werkt altijd.
En vervang idd ook de remslangen maar, meestal zijn ze al heel oud………6 mei 2010 om 11:41 #17664736origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Waarom dan die moeite nemen om grote klauwen te kopen en dan met die te kleine schijven rijden vaneen rekord 2.2 van 246 mm terwijl de calibra en kadett GSI 256 mm zijn, blijft er gewoon een stuk van je remblok staan als ze afslijten:hmmz.
Heb daarvoor grotere schijven van 260 mm, gebruik je in ieder geval de volle oppervlakte en blijft recht tov die slappe rekord schijven.
bij interesse u2u
Zie foto’s
foto van mijn kadett die een tijdje stil stond met die schijven erop met GSI klauwen
6 mei 2010 om 14:37 #17664737is alles van astra gsi plug and play ? ook schijven ?
en hoe zit het met omega a schijven en klauwen ?6 mei 2010 om 15:46 #17664738[/img] [/quote]
voor welk merk en type zijn deze aangepasten schijven normaal gesproken?
6 mei 2010 om 19:18 #17664739origineel gepost door jomanta
origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz
Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.
6 mei 2010 om 19:21 #17664740Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)
Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?
En wat is er aan die schijven hierboven ‘verbouwd’? Waar komen deze standaard vandaan?6 mei 2010 om 20:35 #17664741origineel gepost door Brammmm
origineel gepost door jomanta
origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz
Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.
Past zelfs met de meeste 13 inch lichtmetalen velgen zoals ATS, Smoor, BBS e30, HTN.
Rij zelf met 13 inch BBS e30 en dat past super;)
9 mei 2010 om 13:06 #17664742het is alweer klaar hoor;) heb 2 andere gehaald en gereviseerd, nu alleen nog ff weer monteren:P
9 mei 2010 om 13:11 #17664743origineel gepost door Brammmm
origineel gepost door jomanta
origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz
Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.
13″ haal je wel, zelfs 8J, alleen je stuur uitslag wordt iets beperkt door de klauw. (ook van horen zeggen)
19 mei 2010 om 06:05 #17664744origineel gepost door McLambo
Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?
Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P
20 mei 2010 om 15:06 #17664745origineel gepost door McLambo
origineel gepost door McLambo
Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?
Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P
Als de dubbele zuigerklauw dezelfde diameter heeft als de enkelzuiger, blijft volgens mij de kracht gelijk want bij de dubbelzuigerklauw leggen dan beide zuigers de helft van de slag af als de enkele zuiger om het remblok aan te drukken.
De remkracht wordt eigenlijk bepaald door de grootte van de remcylinders in combinatie met een grotere hoofdremcylinder. En rembekrachtiger.
bij de enkelzuigerklauw is er misscien iets verlies van energie vanwege de wrijving van de geleiding in de remzadels.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.