Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › ombouw calibra van c20ne naar c25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2010 om 20:50 #17220586
ey
zoals in de titel ga ik wss een c20ne cali ombouwen naar een c25xealleen heb ik nu een paar vraagjes over de motorsteun
ik ga met een f18 eraan rijden, en weet dat je daarvoor normaal een pasplaat nodig hebt ivm het vliegwiel
echter ga ik met een c20xe vliegwiel+koppeling rijden, dan past het 1:1nu de vraag:
kom ik dan nog uit met de aandrijfassen en de baksteunen?
aangezien de pasplaat meen ik +- 1cm is30 april 2010 om 06:38 #17664482origineel gepost door otdh
ey
zoals in de titel ga ik wss een c20ne cali ombouwen naar een c25xealleen heb ik nu een paar vraagjes over de motorsteun
ik ga met een f18 eraan rijden, en weet dat je daarvoor normaal een pasplaat nodig hebt ivm het vliegwiel
echter ga ik met een c20xe vliegwiel+koppeling rijden, dan past het 1:1nu de vraag:
kom ik dan nog uit met de aandrijfassen en de baksteunen?
aangezien de pasplaat meen ik +- 1cm isNee kom je niet uit.
Je kunt ook de motorsteun diszijde opvullen met een buisje van 1 cm,zo rijd ik ook rond werkt perfect.
Ik heb een 3,0 met f18 bak en 2.0 16v vliegwiel derop.
Of je moet een f25 pakken dan kom je gewoon goed uit!
En je hebt de distributiesteun van een calibra 2.5 nodig,de c20ne steun past niet.30 april 2010 om 06:53 #17664483Als je zonder pas plaat gaat rijden met een f18 -f20 of f28
dan heb je een koppeling nodig van een c20xe of c20let
Maar het probleem is dat je motor dat 2,5 cm naar links gaat.
Hier door past aan de rechterkant je motorstuen niet meer en moet je ook je uitlaat aanpassen aanOok kom je te zitten met het tussen lager van de aandrijf as aan de rechter kant
Hier moet je dan een opvul stuk voor hebben om die 2.5 cm wat de motor naar links is gegaan op te vangenje kunt ook gewoon een F25 versnellingsbak gebruiken dan hoef je niks aan te passen en passen de motorsteunen gewoon
Of je zoekt een kapote F25 bak en slijpt daar de verdikking van het koppelings huis af en laat die vlak slijpen
Die zet je dan tussen je F18 bak en je hebt een adaterplaat
maar dan moet je zorgen dat de zelf gemaakte plaat goed vlak isHet mooiste werk het met een F25 bak of met de adaperplaat van DHZ (niels)
Ik zelf rij met een v6 met een adapterplaat van niels met een F28 er achter en heb er nog geen problemen mee
Maar er zijn er ook zat die met een 3,0 v6 rijden met een F25 er achter en dat werk ook goedEn ik weet niet hoeveel geld je wilt uitgeven ander staat hier nog een 3,2 v6 te koop met F28
Die kun je er zo in bouwen :D30 april 2010 om 08:56 #17664484ey
bedankt voor de antwoordendistristeun is geen probleem,heb hier een complete vectra a v6 staan,en die steun is t zelfde als een cali
normaal zou ik ook de f25 eraan hangen, alleen is mijn vectra een automaat, en de f18 heb ik hier liggen
en kan hier in de buurt geen f25 vinden
@bully:
dus als ik de steun aan distrizeide 1cm opvul, past de rest gewoon?
dus niet dat ik met de aandrijfassen niet uit kom omdat de motor opzij gegaan is?30 april 2010 om 12:39 #17664485als je hem op de steun langer maakt met je ook de steun van het tussen lager van de aandrijfas opvullen met dezelfde lengte
maar het is volgens meer dan 1 cm
is geloof ik 2,5 cm30 april 2010 om 16:16 #17664486hmm
ik heb zelf de beschikking tot een cnc draai/freesbank
dus moet dat wel kunnen makendan nog 1 vraag:
kan ik de aandrijfassen van de vectra a automaat gebruiken icm een f25, of is dat niet mogelijk1 mei 2010 om 15:06 #17664487NIET de pasplaat tussen bak en motor gebruiken!!
hierdoor hangt je priesas niet in het vliegwiel, en krijgen de lagers in de bak meer te verduren.
zijn al veel f28 daardoor gesneuveld.
gewoon f18 er tegenaan plakken’.
en dan de motorsteun rechtsvoor wat aanpassen.
en je bak blijft hangen waar ie nu ok hangt, daarom ook de originele baksteunen van f18 gebruiken.
aandrijfassen zijn hetzelfde van een automaat als handbak.
1 mei 2010 om 16:22 #17664488Beste is een V6 bak er tegenaan plakken..
dan passen de assen van een V6 gewoon namelijk..
Willem
1 mei 2010 om 18:40 #17664489origineel gepost door sjoerdie
NIET de pasplaat tussen bak en motor gebruiken!!hierdoor hangt je priesas niet in het vliegwiel, en krijgen de lagers in de bak meer te verduren.
zijn al veel f28 daardoor gesneuveld.
gewoon f18 er tegenaan plakken’.
en dan de motorsteun rechtsvoor wat aanpassen.
en je bak blijft hangen waar ie nu ok hangt, daarom ook de originele baksteunen van f18 gebruiken.
aandrijfassen zijn hetzelfde van een automaat als handbak.
als dat zo is waarom zit er dan geen lager in het vliegwiel waar de priesas in steunen kan ??
rij er nu bij na een jaar mee en f28 bak is nog steeds niks mis mee o,ja auto word dagelijks gebruikten ken er meerderen die er mee rijden
vind dat hele verhaal een beetje overdreven dat je bak daar door naar zijn klote gaat
1 mei 2010 om 21:21 #17664490Jup weet ook een gesneuvelde F28 incl pasplaat.
en let op, de uitvinders van de pasplaat gebruiken deze ook niet meer, daar er problemen optraden met deze pasplaat.
die passen tegenwoordig de motorsteun aan de distrizijde aan, en de uitlaat, door de motor iets naar de bestuurderszijde te leggen.
Houd er rekening mee dat de koppeling verder op de punt van de price-as hangt.
dat houd in de zijdelingse krachten groter worden voor het 1e lager van de price as.
de passing van de price-as in de krukas is gewoon precies op maat, dat is niet om te lageren, maar puur om te grote zijdelingse krachten op te vangen..
Deze zijdelingse krachten zijn er alleen tijdens koppelen.
Willem
1 mei 2010 om 21:46 #17664491hmm
dus ff samengevat:f18 monteren met de f16 steunen en schakelmechaniek
motor gewoon tegen de bak aan zonder pasplaat,maar wel met c20xe vliegwiel en koppeling(met LET plaat)
motorsteun aan distributie kant opvullen/aanpassen
en de uitlaat aanpassendan moet het gewoon passen icm de huidige assen?
1 mei 2010 om 22:04 #17664492ja dan past het met huidige assen.
Maar een LET- plaat gaat niet werken, deze heeft minder splines.
een gewone c20xe plaat houd ook (geen ebay/china troep)
wel zou ik de gedeelde as gebruiken (ivm ruimte bij de dynamo en torqsteer)
en dan heb je dus wel die pasbus nodig voor de aandrijfas te kunnen monteren
en aandrijfassen van een v6 automaat passen gewoon in een f25 handbak!! en ook in een f16 f18 of f20
2 mei 2010 om 07:11 #17664493ok dan
alleen, ik rij zelf ook nog een corsa a met een c20let
daar zit ook een xe vliegwiel, xe drukgroep,druklager maar wel een LET plaat, dit past gewoon perfectahja, in elk geval bedankt voor alle info
denk dat de ombouw wel moet lukkenthnx
9 mei 2010 om 15:03 #17664494pasbussen voor de v6 tussen de deelbare as heb ik en kan ik evt leveren
10 mei 2010 om 10:39 #17664495kost dat? (A)
10 mei 2010 om 16:57 #17664496u2u
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.