Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Viscose koppeling Waterpomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2010 om 13:05 #17220573
De viscose koppeling van de waterpomp kan vrij draaien, met warme of koude motor. Is dit normaal?
Kywieman
29 april 2010 om 15:35 #17664415geloof het wel ja gat bij bepaalde toeren sneller lopen
29 april 2010 om 18:43 #17664416yep is volgens mij dood normaal hoor
29 april 2010 om 19:26 #17664417Ja koud heel gemakkelijk en met warme motor zwaarder,is normaal,met draaiende motor moet je een met een schroevendraaier kunnen blokkeren,door die er tussen te steken,die visco zijn nooit bijna vast aan de gedreven poulie.
30 april 2010 om 07:27 #17664418Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970dude het woord viscose koppeling zecht alles al;)
is een vloeistofkoppeling
dus ja is normaal dat die niet vast verbonden is met de poelie van je water pompen dus vrij kan draaien;)
heeft minder met de temperatuur dan met het toerental te maken;)
30 april 2010 om 16:05 #17664419als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.
1 mei 2010 om 22:26 #17664420Okay
mij was verteld zoals deziggy al zegt:
als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.
2 mei 2010 om 05:44 #17664421heb de mijne de voorbije week geblokkeerd met bouten want in de file liep de temperatuurmeter aardig richting rood…
2 mei 2010 om 09:45 #17664422Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door deziggy
als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.hoe dan;)
en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)2 mei 2010 om 13:24 #17664423gaat zijn volgens het principe van uitzetting vloeistof bij warmte.
die schroef zit vlak tegen de radiator en heeft veel vinnen voor een optimale warmte overdracht.bij mijn schroef was de vloeistof blijkbaar afwezig……
2 mei 2010 om 19:46 #17664424origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door deziggy
als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.hoe dan;)
en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)Dat “ding” meet met een klein elementje de temperatuur van de omgeving (visco -poelie e.d) en werkt eigelijk net als een thermostaat. En ja, hij moet als ie echt warm is redelijk veel weerstand hebben. Helaas werken die oude dingen bijna allemaal niet meer en kun je ze dus warm en koud even gemakkelijk tegen houden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.