Viscose koppeling Waterpomp

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Viscose koppeling Waterpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220573
    kywieman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2009

      De viscose koppeling van de waterpomp kan vrij draaien, met warme of koude motor. Is dit normaal?

      Kywieman

      #17664415
      eddepet007
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2005

        geloof het wel ja gat bij bepaalde toeren sneller lopen

        #17664416
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          yep is volgens mij dood normaal hoor

          #17664417
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ja koud heel gemakkelijk en met warme motor zwaarder,is normaal,met draaiende motor moet je een met een schroevendraaier kunnen blokkeren,door die er tussen te steken,die visco zijn nooit bijna vast aan de gedreven poulie.

            #17664418
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              dude het woord viscose koppeling zecht alles al;)

              is een vloeistofkoppeling
              dus ja is normaal dat die niet vast verbonden is met de poelie van je water pomp

              en dus vrij kan draaien;)

              heeft minder met de temperatuur dan met het toerental te maken;)

              #17664419
              deziggy
                Lid sinds:
                3 January 2006

                als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

                #17664420
                kywieman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  Okay

                  mij was verteld zoals deziggy al zegt:

                  als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

                  #17664421
                  deziggy
                    Lid sinds:
                    3 January 2006

                    heb de mijne de voorbije week geblokkeerd met bouten want in de file liep de temperatuurmeter aardig richting rood…

                    #17664422
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      origineel gepost door deziggy
                      als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

                      hoe dan;)
                      en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)

                      #17664423
                      deziggy
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        gaat zijn volgens het principe van uitzetting vloeistof bij warmte.
                        die schroef zit vlak tegen de radiator en heeft veel vinnen voor een optimale warmte overdracht.

                        bij mijn schroef was de vloeistof blijkbaar afwezig……

                        #17664424
                        m400
                          Lid sinds:
                          22 November 2004

                          origineel gepost door louwe 16 klepper

                          origineel gepost door deziggy
                          als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

                          hoe dan;)
                          en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)

                          Dat “ding” meet met een klein elementje de temperatuur van de omgeving (visco -poelie e.d) en werkt eigelijk net als een thermostaat. En ja, hij moet als ie echt warm is redelijk veel weerstand hebben. Helaas werken die oude dingen bijna allemaal niet meer en kun je ze dus warm en koud even gemakkelijk tegen houden.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.