Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › originele dumpvalve z20let afsluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2010 om 05:34 #17220554
Allen,
Ik wil als test mijn originele dumpvalve afsluiten, dit om te kijken of mijn bailey dumpvalve dan harder afblaast.
Het moet dus omkeerbaar zijn en niet onklaar maken.
Kan iemand mij stapsgewijs met wellicht wat :kewlpics helpen.
Grtn,
Martijn
29 april 2010 om 07:46 #17664218Dat is geen dump-valve maar een recirculatie klep.
Hij is vrij simpel stil te leggen ; A ; je sluit je Bailey op een direct vacuum punt aan bv waar je
brandstofdrukregelaar op zit.
B ; haal de vacuumleiding v/d recirc. klep en draai de drie schroeven eruit , erachter zit een veer en
de fameuze circ. klep , verwijder de veer, nu moet je de ruimte tussen het dekseltje en de klep opvullen met een “spacer” dit kan met ringen/een boutje/busje etc. alles is goed zolang je maar er voor zorgt dat de klep in de dichte positie blijft.
Je kunt de leiding er dan wel weer terugopzetten of geheel uitbouwen en/of afdoppen omdat je anders een vacuumlek hebt.
Ik hoop dat je zo voldoende info hebt anders vraag je maar.
Succes en groet Marcel.29 april 2010 om 07:55 #17664219Marcel,
Bedankt voor de aanwijzingen.
Na wat surfen kwam ik dit tegen…heeft dit jouw goedkeuring??
http://www.zlet.co.uk/BaileyDV.htm
Zijn het nog bijzondere schroeven?
Grtz,
martijn
29 april 2010 om 12:45 #17664220Ja , hoor nog duidelijker met die foto’s erbij.
Nee , de wat voor type schroeven het excact zijn weet ik even niet meer (torx/inbus/6kant).
Ze zijn wel lastig los te maken vanwege de positie maar bij jou zit alles nog op de
orginele plek dus moet het wel te doen zijn.
Op de foto kun je goed zien waar het om gaat nl, die spacer die de veer
moet vervangen.
Voor de rest is het simpel denk ik en als het niet bevalt kun je alles zo
weer terug bouwen.
Groet marcel29 april 2010 om 13:57 #17664221top, dank je wel!!
een ideetje voor de spacer te vervangen…of eventueel de afmeting ervan?
weeekend!!!!!!!!!!!!!!1
martijn
29 april 2010 om 17:26 #17664222Dat is dus “the trick” de spacer moet precies passen , je kunt dit het beste doen
door een buisje v/d juiste diameter te nemen en deze gelijdelijk in tekorten (vijl/slijper)
tot je dekseltje netjes afsluit.groet Marcel.
29 april 2010 om 18:33 #17664223oke das dus een kwestie van proberen. ben al begonnen maar bij de bouten is erg moeilijk bij te komen zeg….niet te geloven.
maar ja geduld is eens schone zaak.
Ik ge even surfen of ik in ieder geval de diameter kan achterhalen want dan kan ik een bus of iets dergelijks gaan zoeken die ik dan inderdaad op maar maak.
Bedankt voor de hulp!
grtz,
martijn
30 april 2010 om 09:42 #17664224Die hulpstukjes kan je ook gewoon kant en klaar kopen.
Volgens mij bij regal etc30 april 2010 om 19:27 #17664225hebe aardig zitten zoeken maar kan ze niet vinden hoor…
iemand een idee waar wel??
de diameter van de veer is 17 mm dus een busje maken van 16mm en dan alleen op de juiste lengte maken…..
grtz,
martijn
1 mei 2010 om 08:38 #17664226Er schijnen ook dumpvalves te koop te zijn die rechtstreeks op je oude klep gemonteerd kunnen worden.
1 mei 2010 om 15:20 #17664227Klopt Forge recirculatie klep , onze huistuner verkoopt ze oa.
Groet Marcel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.