Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra G lijkt wel een masseerstoel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2010 om 09:29 #17220528
beste opelrijders, ik zit met het volgende.
Als ik m’n astra start loopt hij alsof ik in een masseerstoel zit,dus hij schudt, op zich wel lekker, maar het hoort niet.
Dit is zomaar opgetreden zonder enige aanleiding.
Als ik dan gas geef is het praktisch weg ,maar zodra die weer stationair gaat lopen is het er weer
Iemand een idee?mvg Danny
28 april 2010 om 09:53 #17663954Hoe hoog staat hij stationair in de toeren ?
28 april 2010 om 10:00 #17663955gewoon rond de 8 a 900
28 april 2010 om 10:28 #17663956Lijkt of hij stationair loopt op 3 cilinders en bij gas op 4.
Dit heeft mijn corsa ook ooit gehad. De pakking was toen lek.
Deze vervangen en deed het toen perfect.
Dit kun je ook testen. We hebben toen met een spuitbus (remmenreiniger geloof ik) op de kleppendekselpakking gespoten. Gaat hij dan anders lopen (beter) dan is het de pakking. Correct me if I.m wrong…groet, Klaas
28 april 2010 om 10:37 #17663957slaat de radiator niet aan dan? dat heb ik af en toe wel eens vooral met dit weer dat die bij 90 graden aan slaat ofzo en dan trilt die ook wel even.
28 april 2010 om 10:42 #17663958maar bij een lekke pakking moet je toch ook koelwaterverlies hebben?
28 april 2010 om 11:01 #17663959ff aangepast: Ik bedoel de kleppendekstelpakking
28 april 2010 om 11:16 #17663960ok zal daar dan eerst even naar kijken…
28 april 2010 om 16:17 #17663961origineel gepost door X.otic
ff aangepast: Ik bedoel de kleppendekstelpakkingPas hem dan direct maar aan naar inlaatspruitstuk pakking…
Als hij stationair schud dan kunnen er meerdere oorzaken zijn…
1. bougie defect
2. bobine defect
3. koppakking lek
4. inlaatspruistuk pakking lek
5. geen compressie op 1 cilinderWat voor motor zit er in je Astra? dat is altijd handige info bij problemen…
Type
Bouwjaar
Brandstof
Motor28 april 2010 om 16:29 #17663962Wat denk je van de motorrubbers?
Maarja als ie op drie poten loopt…ja dan is dr wat anders aan de hand.28 april 2010 om 17:53 #17663963origineel gepost door Fearless
Wat denk je van de motorrubbers?
Maarja als ie op drie poten loopt…ja dan is dr wat anders aan de hand.Zal ook nog kunnen…
Ik ga ervanuit dat hij op 3 poten loopt… er is vrij weinig info vanaf de vraagsteller…
28 april 2010 om 19:36 #17663964sorry dacht dat me motor erbij stond.
Tis een astra G station sport uit 98 met een x1.6szr motor
Benzine29 april 2010 om 21:53 #17663965origineel gepost door man!ac
maar bij een lekke pakking moet je toch ook koelwaterverlies hebben?je kan ook enkel Compressie verlies hebben.
Willem
30 april 2010 om 08:29 #17663966als het je koppakking is kan je 3 dingen nakijken.
Uit de uitlaat ruiken of hier een zoete geur uitkomt en een blauwe rook
Bij de lopende motor je 1 voor 1 een bougiedop erafhalen, als er bij 1 niks gebeurd weet je dat je daar geen compressie hebt.en even kijken als je je dop van je motor eraf draait of daar geen wit goedje op zit, is dit wel zo is de kans op en lekke koppaking groot.
30 april 2010 om 18:36 #17663967A.s zondag compressietest doen en alle bougies en kabels nalopen.
Zit af en toe beetje sludge op de oliedop maar is weg na een lange rit.
Auto wordt veel gebruikt voor korte ritjes..
Tevens maar even de klepstoters nalopen….
Doe dit samen met een goede kennis die automonteur is dus hoop dat het weinig is:D2 mei 2010 om 19:15 #17663968Ok vandaag het 1 en ander laten checken.
Bougies in orde dis in orde
Compressie cil 1 10 bar
cil 2 5 bar
cil 3 8 bar
cil 4 bijna 2 bar
Cilinder 4 is toch de kant waar de DISmodule zit?2 mei 2010 om 19:25 #17663969Ai…das niet zo lekker
Wat doet ie met wat olie/diesel op de zuigers (zo kan je de zuigerveren uitsluiten)
Als je geluk hebt is het met een andere kop weer opgelost (denk zelf aan kleppen die niet meer lekker dichten)2 mei 2010 om 19:35 #17663970nou… van cil. 4 waren de kleppen verbrand. Laten maken en nu een jaar later denkt die monteur dat dat weer t geval is.
Me vrouwtje rijdt graag lage toeren en dat schijnt niet zo best te zijn voor de wat oudere motortjes…4 mei 2010 om 09:27 #17663971Heb alvast geinformeerd voor een andere motor..
Zo rond de 500 euro met 1 ton gelopen en 3 maanden garantie, als blijkt dat er meer vervangen moet worden.
1 deze dagen motor uit elkaar halen en kijken wat er is..11 mei 2010 om 06:26 #17663972even een update.
Motor uitelkaar gehaald.
Zuiger veren defect van cil.2 en 4.
cilinderwanden zwaar beschadigd, dus revisie gaat meer kosten dan 2e hands blok.
Iemand die een betrouwbaar adresje weet, buiten de gebr. obdam om.?alvast bedankt
Danny
11 mei 2010 om 10:48 #17663973zeer betrouwbaar adres.
opel dealer cremers in schagen. zeer goeie garage.
ze hebben volgens mij een astra g n’joy staan uit 2002. 70 000km. 1.6 8v 84pk. 5 deurs hathback. alles erop en dr aan. 7 duizend. met 1 jaar grantie
http://www.opelcremers.nlsucces
12 mei 2010 om 17:35 #17663974Haha bedankt maar bedoelde eigenlijk voor een andere motor.
Ga zaterdag kijken bij 1 in den haag. 400 euries 130.xxx uit 99.
wel een vraagje met overzetten:
Kan ik de motor zo omwisselen. of moet ik op dingen letten. Het is precies dezelfde motor! x1.6szr12 mei 2010 om 18:04 #17663975anders heb ik nog wel 1 liggen voor je!
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124682&page=1#pid1667480
past zo in een Astra G
15 mei 2010 om 17:41 #17663976Ok vandaag naar den haag geweest, ff wezen kijken naar een andere motor.
Volgende week motor vervangen.
Staat 130.xxx op het papiertje en is uit ’99. Al ruim 60.XXX minder dan de mijne, en die is uit ’98.Moet ik nog specifiek ergens op letten bij het vervangen van me blok?
Alvast bedankt.
Het gaat om een x1.6szr voor een astra G
16 mei 2010 om 07:20 #17663977Jupz, dat je je eigen Computer gebruikt, anders start ie nie..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.