Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › startsloten monza/senator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2010 om 13:52 #17220471
Is dit soms een zwaktepunt van monza/senator a ?
In februari heb ik het contactslot moeten vervangen omdat het pinnetje binnenin afgebroken was. Hij ging wel op contact maar het startrelais kon ik niet meer bedienen.Vanmorgen, amper 3 maanden later, was het weer raak. :fy1
Ik doe er niks aparts mee, ik kan ook niet zeggen dat ik met veel geweld ofzo aan de sleutel draai. komt dit probleem vaker voor of is het pure toeval ?
26 april 2010 om 16:51 #17662749Hallo toevallig had ik vorige week hetzelfde gezeik:
Ik had de A2 na een jaar uit de schuur gehaalt en hij was helemaal vies van het stof,en ik dacht ik ga die A2 eens tanken en wassen bij het tankstation….
Dus ik rij naar het tankstation en tank um vol,wil ik weg rijden start het ding helemaal niet…toen heb ik wat hulp gevraagt van wat mensen die aan het tanken waren want ik stond tussen de pompen stil,die hebben um toen weg geduwt….Ik heb um toen gestart met de oliepeilstok,vervolgens dacht ik:nu loopt ie toch laat um maar lopen tijdens het wassen,dus ik de Monza in zo,n hok met hoge druk reiniger gereden en wat water gepakt (emmer en shampoo had ik zelf bij me) dus ik de auto aan het wassen,zie ik mijn telefoon op eens in de emmer vallen,die had ik voor in mijn jas zitten en had de rits open staan,mijn N73 begon langzaam vol te lopen..en deed niks meer.
Als je het kapje van je stuurkolom afhaalt dan zie je achterop het contactslot een blokje zitten dit zit me 2 kleine schroefjes vast,1 zit aan de voorkant goed zichtbaar,het andere zit aan de achterzijde maar is ook goed bij te komen.
Als je dat loshaalt en uit een haalt en schoonmaakt wil ook wel helpen (wel zorgen dat je um niet in 1x lostrekt der zit een veer en vreemd gevormt plaatje in dit moet je ff weten hoe het precies zit daarom met beleid uit elkaar halen,maar bij mij zat er teveel speling op en maakte ie niet goed contact meer,ik heb er toen een stukje tyrap tussen gestoken tussen contactslot en contact blokje,zodat ie nu 1mm verder door draait,nu start ie weer als normaal…Als het ouder word word het lodderiger en heb je kans dat ie net niet goed contact maakt.
26 april 2010 om 19:50 #17662750ik heb wel van die nieuwe blokjes met kabel eraan
26 april 2010 om 20:10 #17662751ja die contact sloten van opel.. :hmmz
bij de senator hier, kan ik onder het rijden de sleutel er zo uitpakken.
reuze handig :swear26 april 2010 om 20:31 #17662752Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
ja die contact sloten van opel.. :hmmzbij de senator hier, kan ik onder het rijden de sleutel er zo uitpakken.
reuze handig :swear:D:jerry:jerry:jerry:D
Neu, ik doe het op de oude manier, bij het wegrijden erin,
en eenmaal aangekomen eruit met dat ding :D:D26 april 2010 om 20:34 #17662753ach ron, dat is wel zooooo 1980 :P
26 april 2010 om 20:44 #17662754Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
ach ron, dat is wel zooooo 1980 :P:hmmz ist al zo laat dan ? :D
Nee , maar nu ff serieus, :thumbup
succes gewenst aan diegene met dit probleem :worsgrtz ;)
27 april 2010 om 06:40 #17662755Nou bij opel4ever even zo’n nieuw blokje bestellen en klaar.
@Ben, N72 zonder batterij een weekje op de verwarming leggen om te drogen. Daarna doet ie het weer.Had je overigens wel al shampoo in de emmer?:wub:wub
Gaat ie weer mooi blinken;);)27 april 2010 om 08:28 #17662756Het zit um niet in het blokje dat ie niet start,het zit um de speling tussen slot en blokje,nieuw blokje zal niet veel/lang baten.
Zet der maar wat tussen wat de speling opheft dan start ie weer als nieuw.
Van binnen zitten der wat contacten die amper slijten,die vernieuwen heeft niet veel zin,als je ze opschuurt zijn ze weer als nieuw.En wat je zegt de N73 heeft 2 dagen warm gelegen en doet het weer…;)
27 april 2010 om 08:50 #17662757de punten gaan idd niet zo snel kapot [al gebeurd dat ook wel eens]
maar dat gedeelte waar die pen van het contactslot in komt wordt op den duur ruim
en als je dan een nieuw blokje neemt zit hij weer mooi gesloten
je kan natuurlijk een oud blokje een beetje opvullen maar zo`n nieuw blokje is ook niet zo duur
27 april 2010 om 10:43 #17662758Klopt helemaal die stalen pen van het slot kan veel hebben maar dat plastic van het blokje lodderd uit en maakt dan amper contact.
Nieuw is het beste opvullen is een goed alternatief en kan ook lang houden.
27 april 2010 om 16:05 #17662759Het plastic was inderdaad weggesleten waardoor ik dus niet kon starten. Heb het even opgevuld met PVC lijm, hopen dat ik het hiermee tijdelijk kan oplossen. Vanavond nog maar es proberen te starten. Opelforever, u2u ;)
29 april 2010 om 07:41 #17662760De PVC lijm is inmiddels uitgehard en het probleem is opgelost :) Ik denk alleen dat dit een tijdelijke oplossing is, dus ik ga op zoek naar die blokjes
28 oktober 2010 om 16:19 #17662761even een update, het was idd maar een tijdelijke oplossing, contactslot is weer kapot. Ik zoek dus met spoed een blokje voor het contactslot!
28 oktober 2010 om 20:49 #17662762bij opel4ever niet te krijgen ???
( wel ff geduld hebben met een alderbastens lange levertijd :thumbdown )
28 oktober 2010 om 21:14 #17662763origineel gepost door Ghanz
bij opel4ever niet te krijgen ???( wel ff geduld hebben met een alderbastens lange levertijd :thumbdown )
hij heeft het erg druk!
bij mij waren de onderdelen binnen een paar dagen binnenrob is DHL niets voor je? vandaag ophalen morgen leveren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.