Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › zins gister ook calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2010 om 08:47 #17220420
Hey mensen
zins gister ben ik ook de trotse eigenaar van een calibra
het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes
hij is uitgebouwd en heeft een airbrush op motorkap
kleur zilverzal vandeweek even fotos schieten hier plaatsen
groetjes ferrie
25 april 2010 om 09:08 #17662328kijk, weer een cali rijder erbij!!! :wub
25 april 2010 om 10:13 #17662329Gefeliciteerd met je calibra.
Maar het is toch niet deze hey http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124501Zoja voorbumper eraf en sideskirts en die winkelwagen vleugel:D
25 april 2010 om 11:16 #17662330Ik gok dat het wel die calibra is:jerry
25 april 2010 om 12:16 #17662331Gefeliciteerd!
Veel pelzier met je Calibra.
origineel gepost door Ferrie_manta
het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes
Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.
25 april 2010 om 13:03 #17662332tis idd die van de foto
25 april 2010 om 13:05 #17662333vind die voorbumper ook lelijk maar verders vind ik hem wel gaaf zo
vleugel vind ik nog niet eens zo lelijk25 april 2010 om 14:39 #17662334heb je nu de manta weggedaan dan of de calibra erbij
25 april 2010 om 15:06 #17662335Niks mis met die calibra hoor, alleen dat 16v ecotec blok maarja kan je altijd wat anders voor inleggen ;)
25 april 2010 om 20:37 #17662336Heb je de orginele bumpers er bij gekregen?
Veel plezier met je Cali.
25 april 2010 om 20:57 #17662337origineel gepost door 2slow
Gefeliciteerd!Veel pelzier met je Calibra.
origineel gepost door Ferrie_manta
het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes
Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.
Ligt aan bouwjaar ;) oudere types hebben een Coscast kop, heb ik vernomen, en die zijn beter als de latere die door Opel zelf zijn gemaakt.
Iets met haarscheurtjes waardoor olie in het koelsysteem terecht komt. Daardoor komt er dus drap in het koelwater te zitten. Is te herkennen wanneer je je koelvloeistoftank open doet. Als je daar drap in ziet is het mis.De latere moeten dus ergens in hun leven behandeld worden tegen die scheurtjes.
De 16v blokken schijnen ook sneller hun koppakkingen er uit te kunnen blazen dan de 8v versies. Maar daar heb ik geen concrete info over.
Owjah, 2slow, ik had vandaag de einddemper onder de auto vandaan liggen. Pijp is doorgeroest bij de aansluiting op de einddemper. Hij hing er alleen nog onder aan de rubbers.
Wordt gelukkig nu al gefixt, morgen issie weer klaar en kan ik weer lekker rondkachelen.
Weet je trouwens ook wat voor olie er in de Cali zit? *W* en mineraal/synth/halfsynth? Dan weet ik ook of ik de jerrycan olie die ik heb staan kan gebruiken om bij te vullen wanneer nodig.
Heb verder nog weinig problemen met de startmotor gehad. Gister en vandaag was het wel een paar keer tik, maar tweede poging deed het wel.
@Ferrie_Manta: Veel plezier met je Cali! Zijn echt heerlijke auto’s :) Rijd nu zelf ook net twee weekjes rond in een Cali :)25 april 2010 om 21:37 #17662338heb me manta ingeruilt tegen deze calibra ooit komt er nog wel een manta weer bij
heb er wel een orginele voorbumper bijgekregen maar nog niet in de kleur twijfel nog of ie erop komt of niet voorlopig blijft ie zoals ie is hij is trouwens van 94 weet niet of dat latere versie of oudere is kan vast wel iemand mij vertellen verders is ie echt goeie staat vind ik heb nog geen roest erop ontdekt ofzo dus ik ben er erg blij mee en vind het tot nu toe een heerlijke wagen
26 april 2010 om 06:32 #17662339origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door 2slow
Gefeliciteerd!Veel pelzier met je Calibra.
origineel gepost door Ferrie_manta
het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes
Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.
Ligt aan bouwjaar ;) oudere types hebben een Coscast kop, heb ik vernomen, en die zijn beter als de latere die door Opel zelf zijn gemaakt.
Iets met haarscheurtjes waardoor olie in het koelsysteem terecht komt. Daardoor komt er dus drap in het koelwater te zitten. Is te herkennen wanneer je je koelvloeistoftank open doet. Als je daar drap in ziet is het mis.De latere moeten dus ergens in hun leven behandeld worden tegen die scheurtjes.
De 16v blokken schijnen ook sneller hun koppakkingen er uit te kunnen blazen dan de 8v versies. Maar daar heb ik geen concrete info over.
Owjah, 2slow, ik had vandaag de einddemper onder de auto vandaan liggen. Pijp is doorgeroest bij de aansluiting op de einddemper. Hij hing er alleen nog onder aan de rubbers.
Wordt gelukkig nu al gefixt, morgen issie weer klaar en kan ik weer lekker rondkachelen.
Weet je trouwens ook wat voor olie er in de Cali zit? *W* en mineraal/synth/halfsynth? Dan weet ik ook of ik de jerrycan olie die ik heb staan kan gebruiken om bij te vullen wanneer nodig.
Heb verder nog weinig problemen met de startmotor gehad. Gister en vandaag was het wel een paar keer tik, maar tweede poging deed het wel.
@Ferrie_Manta: Veel plezier met je Cali! Zijn echt heerlijke auto’s :) Rijd nu zelf ook net twee weekjes rond in een Cali :)-offtopic
De C20XE’s hadden last van scheurende koppen en die ellende. De X20XEV’s niet. Deze heeft wel minder vermogen en gevoelige sensoren.Welke olie in die Calibra zit weet ik niet. Zelf heb ik 10W40 GM olie erin. Dat die demper door was op dat punt.. Had niet de indruk dat hij ook lek was.
Sorry voor de off-topic Ferrie_Manta.
Of het een oud of nieuw type is kan je makkelijk herkennen.
Meest makkelijke is:
– zwarte tellerklokplaten (1990/1994) of grijze platen (1994/1996).
– zwarte raamstijlen (1990/1994) binnen of lichtgrijze (1994/1997).26 april 2010 om 07:42 #17662340Ah jah, ofcourse, XE’s met 150PK en XEV met 136 toch?
En sorry, jah offtopic. Anyway, demper wordt weer gefixt ;) no big deal ofzo :) Kost geen ruk ;) Vond het wel hilarisch eigenlijk :P
26 april 2010 om 15:29 #17662341ik heb witte tellerklok erin zitten maar ja die is ook ooit vervangen wel zijn de raamstijlen zwart geloof ik maar goed tot nu toe bevalt ie me prima en geen probleem voor off topic hoor ik leer nu ook dingen bij van de calibra via dit :)
26 april 2010 om 20:15 #17662342Dus jij hebt wel een manta voor cali geruild ik niet maar goed vond de ruil tov mijn manta niet goed maar heb er wel naar gekeken komt bij bergen op zoom (niet helemaal) uit de buurt hij had ook een kadett staan in het geel.
26 april 2010 om 21:52 #17662343klopt heerle om precies te zijn maarja me manta had geen apk meer en zat laswerk aan zoals veerschotel etc mag niet aan gelast worden volgens de apk keurmeester dus ik zag het hard in maar goed
3 mei 2010 om 21:37 #17662344nouja beetje laswerk had ik ook niet moeilijk meer over gedaan na al het werk van inbouw van de 16V
en nu moet je waarschijnlijk de kopakking vervangen van de calibra
dus ook werk
maar goed als je oude auto koopt weet je dat je werk hebt ,maar das de hobby;)5 mei 2010 om 16:01 #17662345achteraf gezien is koppakking niet lek heb hem laten afpersen bij een garage bedrijf en blijkt dat er gewoon een slang lek was is nu verholpen en hij loopt weer als een zonnetje wel 1 vraagje bleek dat er wat vacuum slangetjes loszaten en die hebben ze ook vast gezet maar nu valt ie terug naar 500 toeren stationair lijkt me dus niet echt goed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.