klein probleempje 2.0e

Forumindex Forums Modellen Manta klein probleempje 2.0e

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220403
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      hoi, heb laats in me daily manta een 2.0 e gelegd die ik toen zo uit de ndere Manta had hehaald, toen nog zonder problemen. Motor was goed afgesteld en al.
      Nu doe ie als ie koud is absoluut niet moeilijk, start al bijna voordat de sleutel is omgedraaid maar als ie warm is en even stil heeft gestaan dan doet ie heel moeilijk en als ie dan start en ik geef gas komt er een dikke zwarte walm achteruit. Ook als ie koud is en in de zon heeft gestaan dan start ie ook heel moeilijk met de dikke zwarte walm. Heb de luchtklep op de thermostaathuis al gecheckt en de thermotijdschakelaar is het volgens mij ook niet want dan zou ie als ie koud is moeilijk starten, lijkt mij. Kan het evt ook zijn dat de thermotijdschakelaar open blijft staan maar dan zou m’n zo niet goed zijn en dan zou ie altijd moeten walmen, wat ie dus niet doet.
      wat kan ik verder nog chekken??

      mvg Tom

      #17662155
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        De temperatuursensor in het thermostaathuis, en eventueel de bedrading op breuken / slechte stekkerverbindingen.

        #17662156
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Trek, als hij warm is, eens de stekker van de koudstartinjector af en start hem dan.

          Hoe is het dan????

          #17662157
          Tomvt
            Lid sinds:
            2 July 2004

            zonder stekker op koudstartinjector doet ie zo ongeveer hetzelfde, ook ‘s morgens koud perfect starten, loopt dan alleen iets minder hard stationair, misschien een lekkende koudstartinjector?!

            #17662158
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Je zou nog even kunnen proberen om de brandstofslang naar de koudstartinjector af te doppen, om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit.

              De klep van je LMM werkt nog goed en gaat nog geheel terug?

              Kun je de boel beïnvloeden door de slang die via je luchtregelklep op het thermostaathuis loopt, dicht te knijpen?

              Zo zou je bij koude start je stationair toerental moeten kunnen beïnvloeden.
              Hoe heb je deze klep getest?
              Soms zit de luchtschijf niet meer verbonden met het bi-metaal en gebeuren er de vreemdste dingen.

              #17662159
              Tomvt
                Lid sinds:
                2 July 2004

                origineel gepost door postbusmanta
                Je zou nog even kunnen proberen om de brandstofslang naar de koudstartinjector af te doppen, om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit.

                De klep van je LMM werkt nog goed en gaat nog geheel terug?

                Kun je de boel beïnvloeden door de slang die via je luchtregelklep op het thermostaathuis loopt, dicht te knijpen?

                Zo zou je bij koude start je stationair toerental moeten kunnen beïnvloeden.
                Hoe heb je deze klep getest?
                Soms zit de luchtschijf niet meer verbonden met het bi-metaal en gebeuren er de vreemdste dingen.

                slang afdoppen was ik voor vanavond van plan, klep heb ik met warme motor eraf gehaald, die was dicht, toen af laten koelen en dan was ie open, nix mis mee dus. klep van de lmm gaat gewoon dicht..
                werd erop gewezen door een maat van me dat altijd wel al een beetje moeilijk deed als ie heel even stil had gestaan mar alleen dan en zonder de dikke walm.
                wel heb ik ook last van dat de auto erg schokt met gas loslaten en dan weer gas geven misschien heeft t met elkaar te maken al denk ik zelf dat die aan de motor/baksteunen ligt, die zijn ook niet zo fris meer

                #17662160
                postbusmanta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Heb je niet nog een setje injectoren liggen die je over kunt zetten?

                  Je injectoren laten testen en (bij O.K.) reinigen kost ongeveer 12,50 per injector.

                  Ik krijg bijna het idee dat er één lekt (blijft open staan).

                  Meet je benzinedruk eens. (als deze snel terugzakt na het uitzetten, heb je wellicht een lekkende injector)
                  Je zou ook nog kunnen denken aan je benzinedrukregelaar (dan is stationair wellicht je druk veel te hoog).

                  #17662161
                  Tomvt
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    zo’n vermoeden van een lekkende injector had ik zelf ook al, heb geen setje liggen was me laatste 2.0e die ik had , de andere heb ik in m’n oude manta laten liggen, zal er wel eens een drukmetertje aanhangen zie ik t vanzelf wel…

                    #17662162
                    Tomvt
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      heb zonder belasting 1,75 bar valt terug naar 1,4 als ik m afzet (ongeveer, is psi meter en 1e wat ik kan aflezen is 25 psi ofwel 1,72 bar..) na een half uur is dit ongeveer de helft dus laten we dat op 0,75 – 1 bar houden, heb het metertje op de leiding van de koudestartinj zitten die zit nu dus helemaal afgesloten en t lijkt nu beter te zijn met starten ns kijken wat ie zo op lange termijn doet..

                      #17662163
                      postbusmanta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Dat is veel te laag.

                        Je moet tussen de 2,5 en 3 bar zitten.

                        Nu krijg je waarschijnlijk geen mooie verneveling van je brandstof en dus een slechte verbranding.

                        Kijk even hoeveel bar je krijgt als je de retour naar de tank dichtknijpt met een griptang.

                        De maximale druk die de pomp op moet kunnen wekken is (dacht ik) 7 bar. Maar met 5 ben ik al zeer tevreden.

                        Als de druk niet hoger wordt:

                        Of je pomp is versleten of je filter zit verstopt, maar ik denk het eerste.

                        Een verstopt filter merk je bij een grotere belasting van de motor en bij hogere toerentallen.

                        #17662164
                        Tomvt
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          heb er even een ander metertje aangehangen, iets precieser.
                          komt op 2 bar stationair, 2,5 bar bij volgas 1,8 bar als ie uitstaat. na een half uur nog 1,2 bar.
                          Pomp is nieuw levert wel veel druk, word nl stiller als ik gas geef wat betekend dat ie gereduceerd word (opel pomp maakt stationai lang niet zoveel herrie wat betekend dat deze minder word gereduceerd, als je dan de slang dichtknijpt gaat ie wel zoveel herrie maken). Pomp van een Manta is max 4 bar meen ik, heb er een van een harley op zitten is denk ik 8 bar. Filter is ook nieuw.
                          denk eerlijk gezegd niet aan te weinig druk want hij houd niet echt in, moet je toch echt voelen als ie te weinig druk heeft.

                          #17662165
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Zou je wel denken inderdaad.
                            Dat zwarte walmen denk je ook inderdaad aan een teveel aan brandstof en niet een tekort.
                            Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als de brandstof niet goed verneveld wordt. :hmmz

                            Ik kijk nu even in de boeken:

                            hier staat brandstofpompdruk van 300-450 kPa

                            Ander boek geeft aan: 3,0 bar + / – 0,2 bar.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.