Komt olie nevel uit de dumpvalve……

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Komt olie nevel uit de dumpvalve……

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220398
    jermir
      Lid sinds:
      20 January 2010

      vandaag weer met de kadett c coupe gereden waar een c20let inzit met forge dumpvalve en kwam er toen achter dat er olienevel uit de dumpvalve komt als hij afblaast. nu zit alles dus onder de olie :swear

      Mijn vraag is t volgende : denken jullie net als ik dat de turbo gewoon overleden is? hij heeft nog wel de druk van 0,5 bar.
      het is een standaard turbo blok met grotere intercooler.
      is volgens mij van iemand hier op t forum geweest, een blauwe kadett coupe met c20let erin met manta 18s bak en 15 inch bbs rm

      als jullie advies hebben met ook op verbeteringen graaaaaag!!!

      ga nu even nog van de laatste zonnestralen genieten.

      (niet mijn eigen auto maar van een klant/vriend)

      #17662096
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        dan is je turbo overleden

        #17662097
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          kan ook verkeerde oliekeuze zijn natuurlijk

          #17662098
          jason
            Lid sinds:
            1 July 2004

            het kan ook zijn dat er via de carter ontluchting olie meekomt.
            slang zit standaart ook op de turbo inlaat zijde verbonden.

            #17662099
            OPC Turbo
              Lid sinds:
              7 June 2009

              Een heel klein beetje olie nevel dat is wel vaker zo (vooral als de valve nieuw is want dan is het olie die ze hebben gebruikt om de klep soepel te monteren, maar nooit zoveel dat je ziet dat alles eronder zit dan is er wel wat aan de hand lijkt mij… mijn baily’s is altijd netjes schoon (en de omgeving van de klep ook)

              #17662100
              jermir
                Lid sinds:
                20 January 2010

                als je een stukje stevig gereden heb zie je gewoon alles onder een laagje olie zitten. en na verloop van tijd zie je ook een druppel olie hangen aan de dumpvalve. zal van de week de carterventilatie eens goed bekijken of er niks verstopt zit.

                #17662101
                jermir
                  Lid sinds:
                  20 January 2010

                  moet er ook even bijzeggen dat deze auto ongv 1,5 jaar heeft stilgestaan, miss de kering uitgehard van de turbo oid??

                  #17662102
                  jermir
                    Lid sinds:
                    20 January 2010

                    weet iemand hoeveel bar druk een c20let standaard heeft? bedoel mij is verteld dat dat blok standaard is maar de toerenbegrenzer ben ik nog niet tegen gekomen en ben nog niet verder gegaan dan 7000tpm zit tevens ook een actuator op van eds en de intercooler is redelijk flink van afmeting.

                    #17662103
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      0,6constant 0,9overboost geloof ik. is origineel.
                      fase123456 allemaal meer :D

                      #17662104
                      jermir
                        Lid sinds:
                        20 January 2010

                        dus als ik volgas geef met doortrekken moet de meter op 0,9 komen te staan??? ik haal max 0,5 bar bij volgas. en als ik constant rij gewoon kruissnelheid dan geeft de meter een vacuum aan. klopt dit of zit de meter verkeerd aangesloten? hij zit aangesloten op t vacuumslangetje bij de ecu.

                        #17662105
                        OPCdriver
                          Lid sinds:
                          1 August 2009

                          0.9 is een piekboost , je maximale constante boost is dan ongeveer 0.6.
                          Niets aan de hand dus , meter klopt ook.
                          Je rijdt de meeste tijd met vacuum alleen bij (hard) optrekken en hoge snelheden
                          treedt boost in.

                          Succes en groet Marcel.

                          #17662106
                          jermir
                            Lid sinds:
                            20 January 2010

                            hmmm dat scheeld dan weer, nu nog me oliesproeier onder de motorkap verhelpen :hmmz zag t vandaag ook al bij de pakking tussen het gasklephuis lekken…..:wtf dus ja ff aan de slag ermee

                            #17662107
                            OPCdriver
                              Lid sinds:
                              1 August 2009

                              Als de motor veel km’s hebben wordt de onderdruk ook meer en kan je deze symptomen
                              krijgen.
                              De auto heeft ook lang stilgestaan en dan kan je ook vliegroest op de cilinderwanden krijgen
                              dan stijgt ook olie verbruik en onderdruk.
                              Echter zou dit na verloop van tijd minder moeten worden als de motor
                              de wanden weer schoongeschraapt heeft door gebruik.
                              Hou dus wel de olie en peil in de gaten.
                              Dus misschien valt het dus allemaal wel mee.
                              Groet Marcel.

                              #17662108
                              jermir
                                Lid sinds:
                                20 January 2010

                                ok bedankt , moet wel zeggen dat ik inmiddels al een dikke 500km ermee gereden heb. gewoon netjes warm gereden ook voordat t gas erop gaat en ff netjes tijdje na laten draaien als er goed mee gereden is . eerste paar honderd geen probleem en ineens begon de ellende. ben helemaal nieuw met turbo`s. vind het reuze interesant en prachtig allemaal. hield me altijd meer bezig met motorfiets blokken ( en dat is ook een project van me, dit is de eerste keer dat ik t hier meld: ik wil een kawa zx12r blok met turbo in een coupe hangen)

                                #17662109
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  origineel gepost door OPCdriver
                                  Als de motor veel km’s hebben wordt de onderdruk ook meer en kan je deze symptomen
                                  krijgen.
                                  De auto heeft ook lang stilgestaan en dan kan je ook vliegroest op de cilinderwanden krijgen
                                  dan stijgt ook olie verbruik en onderdruk.
                                  Echter zou dit na verloop van tijd minder moeten worden als de motor
                                  de wanden weer schoongeschraapt heeft door gebruik.
                                  Hou dus wel de olie en peil in de gaten.
                                  Dus misschien valt het dus allemaal wel mee.
                                  Groet Marcel.

                                  Daar heb ik zelf ook last van, van dat vliegroest in de cilinders. Ik ben zo stom geweest om toen het onderblok met de hogedruk schoon te spuiten….
                                  Resultaat was een stel vastgeroeste zuigers…
                                  Het roken uit de carterventilatie wordt gelukkig steeds minder

                                  #17662110
                                  jermir
                                    Lid sinds:
                                    20 January 2010

                                    maar bij mij is het probleem ineens ontstaan nadat ik er een paar honderd km op had zitten, zal morgen ff een paar foto`s posten van deze kadett. wie weet herkennen jullie hem…..

                                    #17662111
                                    jason
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      misschien even compressie meten en evt lektest uit voeren.

                                      #17662112
                                      InjectTheVenom
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2004

                                        He gatver jij ook al :o

                                        origineel gepost door jermir
                                        dus als ik volgas geef met doortrekken moet de meter op 0,9 komen te staan??? ik haal max 0,5 bar bij volgas. en als ik constant rij gewoon kruissnelheid dan geeft de meter een vacuum aan. klopt dit of zit de meter verkeerd aangesloten? hij zit aangesloten op t vacuumslangetje bij de ecu.

                                        #17662113
                                        jermir
                                          Lid sinds:
                                          20 January 2010

                                          wat bedoel je met hey gadver jij ook al? hahaha heb jij t zelfde probleem?

                                          #17662114
                                          InjectTheVenom
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 December 2004

                                            Ik heb ook een tijdje 0,5 bar gedraaid bij volgas maar na vervanging van bijna het complete vacuümslangenstelsel wilde hij weer naar 0,7 maar meer ook niet.. eind dit jaar als de auto weer uit de stalling komt even de wastegate actuator vervangen want als je daar de slang van af haalt kan hij heel wat beter zijn druk vast houden.

                                            #17662115
                                            jermir
                                              Lid sinds:
                                              20 January 2010

                                              ok maar heb jij verder wat aan je blok gedaan? dit blok is helemaal standaard met alleen grotere intercooler en dumpvalve. vacuumslangen zijn allemaal nieuw, van die blauwe samco`s. maar is het dus te testen door de slang van de wastegate af te trekken?

                                              #17662116
                                              kadettylet
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2004

                                                goede dag

                                                ik heb de motor toen der tijd erin gebouwd voor een vriend van mij.
                                                blok heeft effe 2 ton gelopen en is nog originele turbo, en is dus wel aan revisie toe denk ik. waar je ook om moet denken is dat als je gas los laat vanaf volgas hoor je wat klapperen bij de versnellingsbak.
                                                dit komt omdat ik tijdens bouwen vergeten ben om het toplagertje van de priseas in de krukas te monteren, dit moet waarschijnlijk nog steeds gebeuren.
                                                mocht je intresse hebben ik heb nog bergen foto’s leggen van de ombouw.

                                                gr jimmy

                                                ps rode lampje in het daschbord is het motorstoringslampje

                                                #17662117
                                                jermir
                                                  Lid sinds:
                                                  20 January 2010

                                                  origineel gepost door kadettylet
                                                  goede dag

                                                  ik heb de motor toen der tijd erin gebouwd voor een vriend van mij.
                                                  blok heeft effe 2 ton gelopen en is nog originele turbo, en is dus wel aan revisie toe denk ik. waar je ook om moet denken is dat als je gas los laat vanaf volgas hoor je wat klapperen bij de versnellingsbak.
                                                  dit komt omdat ik tijdens bouwen vergeten ben om het toplagertje van de priseas in de krukas te monteren, dit moet waarschijnlijk nog steeds gebeuren.
                                                  mocht je intresse hebben ik heb nog bergen foto’s leggen van de ombouw.

                                                  gr jimmy

                                                  ps rode lampje in het daschbord is het motorstoringslampje

                                                  hey hallo, dat is wel leuk om te weten wie hem nou gebouwd heeft, en bedankt voor dat motorlampje, dacht al dat het zoiets was. maar hoort dat dan niet even op te lichten als t contact aangaat? verder echt een hele mooie bak , gaat goed van ze plek.

                                                  #17662118
                                                  jermir
                                                    Lid sinds:
                                                    20 January 2010

                                                    zat net ff je verbouwingstopic te bestuderen…… is dat ding phase 2??? is het soms schakelbaar ofzo? bedoel voelt nu wel vrij normaal aan , wel snel maar niet het idee dat het 250+ pk is. olie nevel is al minder trouwens , klant was iets te gortig met olie bijvullen………

                                                    #17662119
                                                    jermir
                                                      Lid sinds:
                                                      20 January 2010

                                                      is het soms die trek schakelaar rechts van je stuur onder de tellerbak???

                                                      net ook meteen ff gekeken naar t motorlampje , die bungelde onder het dashbord met een kapot lampje erin….
                                                      morgen meteen ff een nieuw lampje erin doen.

                                                      verder komen er voor honda/volvo remmen op en achter ook schijven .

                                                      rolkooi is binnen en word ook gemonteerd en er komen hele strakke sparco kuipen in met rs blauwe shroth gordels. die recaro`s zitten net niet lekker genoeg. verder zit er nu een turbo druk meter , air fuel ratio meter en er komt nog een olie temp meter in.

                                                      en zat er nou ook al eeen sper onder??? ik hoor het wel …

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.