Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › ik ga beginnen met mijne c20ne te tunnen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2010 om 15:12 #17220239
dit ga ik doen
c20ne onderblok met c20xe zuigers en drijfstang
18e celinderkop en inlaat
nokkenas van 18e of wel van 17diesel
shiptuning
verlichtvliegwiel20 april 2010 om 15:58 #17659737wat word de compressie dan wel niet? met 18e kop en c20xe zuigers?
is een seh nokkenas niet beter?
en kan je niet beter een c20ne kop vlakken en bewerken/ grotere kleppen in zetten?
daar past tenminste een lexmaul op…
20 april 2010 om 16:09 #17659738Welkom op het forum.
Wie ben je ? Zou je misschien een voorstel topic willen maken ?
Waarom wil je dit allemaal gaan doen met een 8 klepper motor ?
Is een C20XE geen betere oplossing ?
Of misschien een C20NE met Turbo ?
20 april 2010 om 16:23 #17659739Gingen die C2.0XE zuigers niet kapot wanneer je deze in een C2.0NE / SEH plaats?
Volgens mij weet corsaboy hier wat meer van.
20 april 2010 om 16:29 #17659740De koeling op de klep uitsparing word velen malen kleiner, daardoor zullen die randen eerder gaan smelten.
20 april 2010 om 16:37 #17659741als je een 8v moter atmo wilt laten en echt goed wilt tunen, moet je een voorbeeld nemen aan sylvester
20 april 2010 om 16:37 #17659742ne 18e celinder heeft groteren kanalen en de zelfden klepen als ne 2liter moter
20 april 2010 om 17:06 #17659743ook een kleinere verbranding`s ruimte!
daarom vraag ik me af wat de compressie wordt en of hier wel mee te rijden valt.
20 april 2010 om 17:10 #17659744Volgens mij zijn de kleppen van een 18E kop 1 mm groter.
Weet je wel dat de aansluiting van de inlaat van een 18E kop niet gelijk is aan de C20NE cilinderkop?
Waar voor wil je deze motor opbouwen?
circuit, cross, rally, straat ?20 april 2010 om 17:18 #17659745Originally posted by astrafgsi8v
dit ga ik doenc20ne onderblok met c20xe zuigers en drijfstang
18e celinderkop en inlaat
nokkenas van 18e of wel van 17diesel
shiptuning
verlichtvliegwielok.
je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.C20XE zuigers (standaard) gaat niet goed in een 8v motor.
Been there, done that and won’t do it again.Zoek een setje seh zuigers of nog beter een 20seh onderblok.
De 1.8 cilinderkop levert je dusdanig weinig op dat je dat jezelf beter kunt besparen en de orginele kop met inlaat laten zitten.
Optimaliseer de inlaatkanalen van zowel de kop als het spruitstuk op elkaar en haal het bobbeltje bij cilinder 4 weg in de kop.
Die nokkenas is leuk en aardig maar zal ook niet zoveel doen. Haal voor een kleine 250 euro een echte nokkenas met een serieuse lift en voor straat gebruik een 272 tot max 296 graden nokkenas.
Ga eens op zoek naar een lexmaul inlaat of een irmscher inlaat. Deze zijn nog net iets beter als de orginele, alhoewel die niet slecht is.
shiptuning zal niets doen want een ship kennen we niet.
Wanneer je het hebt over een chip kom je al meer in de richting. Vraag mirumi eens of hij je motor NA alle aanpassingen niet voor een net bedrag voor je kan afstellen.een lichter vliegwiel zal je gasresponse wel beter maken.
Ik reed zelf altijd met het orginele vliegwiel en vond dat al goed lopen.Ga ook eens op zoek naar een mooi spaghetti spruitstuk of las die van een c20xe om.. Daar is nog wel winst te halen.
Vergeet tevens niet om een instelbare brandstofdruk regelaar te halen voor het netjes afstellen van de motor.
Owh ja zal hier ook even opsommen wat ik destijds aan mijn atmo 8v motor had gedaan:
– 20seh onderblok
– ARP drijfstangbouten
– Irmscher inlaat
– 324 graden nokkenas
– Lexmaul uitlaatspruitstuk
– instelbare brandstofdrukregelaar
– optimalisatie van de inlaatkanalen
– versterkte klepveren
– chip geschreven door ddv, begrenzer op 8200 RPM.
– Groep A uitlaatsysteemDing was sneller als een standaard 16v in een corsa..
Voor vragen, brand los maar wees verstandig en probeer niet opnieuw het wiel uit te vinden… bespaart je een hoop geld..
20 april 2010 om 17:18 #17659746Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
als je een 8v moter atmo wilt laten en echt goed wilt tunen, moet je een voorbeeld nemen aan sylvesterzijn er al heel veel die dikke motoren hebben gebouwd hoor..
20 april 2010 om 17:31 #17659747ma die 18e kop en celinderkop heb ik thuis liggen en die kanalen zijn veel groter als een ne c20ne
20 april 2010 om 17:35 #17659748origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
als je een 8v moter atmo wilt laten en echt goed wilt tunen, moet je een voorbeeld nemen aan sylvesterzijn er al heel veel die dikke motoren hebben gebouwd hoor..
klopt ook props voor jou 8v moter destijds en de vele andere :thumbup
20 april 2010 om 17:44 #17659749dan ga je toch lekker eigenwijs wezen…
:D:Dzoveel gaat het je echt niet opleveren…
en het is cilinderkop.20 april 2010 om 20:20 #17659750tja sommige mensen hebben iets in kop zitten krijg het er maar eens uit ghehe :P
Maar als je de veranderingen aan je blok van bovenstaande meneer eens uitgevoert hebt ben je al goed op weg .
Zelf alleen een standaart SEH en Ne voor cross verschil wel merkbaar op rechte stukken en bochtuitkomst.
20 april 2010 om 20:45 #17659751ik weet het maikel.
maar wat doe je eraan..:D
20 april 2010 om 20:50 #17659752weet iemand of die combi uberhoubt kan? c20xe zuigers en ook nog 18E kop?
ik vermoed/ben bang voor pingelen… :S:(
21 april 2010 om 13:41 #17659753sebas als je mijn post leest zie je dat ik al eens geprobeerd heb 16v zuigers te plaatsen.
Dit kan alleen met een aanpassing. Met de standaard zuigers gaat het mis..21 april 2010 om 13:50 #17659754ik heb nog SEH zuigers liggen.
Indien interesse U2U
ook nog een volledige kop :)
1 mei 2010 om 13:31 #17659755kep op mijn ne een crosschipje zitte 16v injectors en me kop wat extra gevlakt
dit loopt leuk heb laatst een bmw 320 vanos eruit gereden stond k wel van te kijken haha
maar let op dit zuipt als de ziekte 350km en er zijn een kleine 50liter op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.