Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Automaat, afslaan bij draaiende moter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2010 om 16:49 #17220164
Hoi Allemaal,
Ik heb sinds een jaar een ASTRA-G-CC; Z1.6SE AUTOMATIC.
De auto rijd en start als een ‘zonnetje’. Alleen zo nu en dan slaat de moter af. M.n. bij het stilstaan en dan het optrekken, of zoals vandaag bij het nemen van een rotonde slaat de moter ineens af. Hij start daarna gewoon weer en rijd weg alsof er niets aan de hand is. Elke keer is de motor gewoon ‘warm’.
Ik ben hiermee al naar de dealer geweest, uitgelezen, geen diagnose kunnen stellen. Nu ga ik morgen terug, maar heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
Onlangs is de distributieriem vervangen. Deze is keurig op tijd gezet, naderhand nog een keer gecontroleerd e.d, dus m.i. kan het hier niet aan liggen?
Grtz,
Frank
18 april 2010 om 17:51 #17658315ergens een vacuumlekje in de slangen misschien en maak het gasklephuis eens schoon
heeft niet met de distributieriem te maken
18 april 2010 om 20:34 #17658316hartelijk dank voor je reactie. Ik zal dit zeker meenemen. Denk je niet dat het een sensor kan zijn of ergens een draadbreukje? Moeilijk uiteraard om dit zo vast te stellen, maar ja…
Morgen gaat ik ut bekijken en zodra de oorzaak is gevonden zal ik het je laten weten.
Mijn vorige Astra had dit probleem ook, toen ook op dit forum suggesties gevraagd. Uiteindelijk maar de auto weggedaan, omdat oorzaak niet te vinden was. Hopelijk is dat bij deze niet het geval. Auto is nog niet zo oud:(
Grtz,
Frank
19 april 2010 om 20:35 #17658317Ik heb dit ook eens gehad met mijn Astra F. Is inmiddels een oud beestje. (bj ’92) maar is wel 1.8 benzine automaat ;) Bij mij was er 1 vacuumslangetje los. Kwestie van er weer opzetten en probleem was weg.
Ik heb b.t.w. nog wel een vraag aan AsconaC20NE. Hoe ziet zo’n gaskleppenhuis eruit in een Astra en heeft het zin om die eventueel preventief eens schoon te maken? Mijn Astraatje nadert de 200.000km zonder dat dit ooit is gebeurd en rijdt op benzine en LPG. Nu heb ik wel eens gehoord dat LPG de motor sneller vervuild, dus wellicht goed idee om eens schoon te maken? Heb je misschien een how to??
19 april 2010 om 20:44 #17658318Volg de gaskabel maar, dan vind je het gasklephuis aan het uiteinde.
Of het gaspedaal, dan moet je de andere kant op….. :DWat voor motorcode heeft je Astra ?
Staat meestal ook op je kentekenpapieren.
Normaal kan je dan ook via de site van de RDW opzoeken, maar KDA-71-FH kende hij niet.
http://www.rdw.pl leverde ook niet het gewenste resultaat….. :D19 april 2010 om 20:45 #17658319;) C18NZ (staat ook in m’n signature :))
maar is het ook een goed idee om dit preventief te doen? En hoe kun je het beste schoonmaken?
19 april 2010 om 21:05 #17658320gasklep reinigen altijd goed :thumbup
let wel, als je m gaat demonteren, effe nieuwe voetpakking plaatsen..
Willem
19 april 2010 om 21:36 #17658321origineel gepost door frankvanhuet
;) C18NZ (staat ook in m’n signature :))maar is het ook een goed idee om dit preventief te doen? En hoe kun je het beste schoonmaken?
Aaah ja, sorry niet gezien !!! :sleeping
Maar inderdaad schoonmaken en nieuwe pakking ertussen kan geen kwaad.
Schoonmaken gaat makkelijk met een spuitbus remmenreiniger.20 april 2010 om 18:02 #17658322Inmiddels hebben we het gasklephuis schoongemaakt en de dealer is erachter gekomen dat de thermostaat op zijn einde loopt. Gasklephuis was enorm vies. Thermostaat hebben we nog niet vervangen, want dat zou bij de dealer op iets meer dan 200,- euries uitkomen en dat terwijl het thermostaatje + ringetje maar iets van 19.- exc BTW kost. Wel jammer, want de distributieriem hebben we net vervangen……………….
Die thermostaat moet dus nog worden vervangen en dan maar hopen dat het probleem is opgelost. Anders denk ik toch aan een sensor, maar ja….kan wel alles gaan vervangen dan;)
Grtz,
25 juni 2010 om 18:25 #17658323Hier toch weer een vervolg. De thermostaat zouden we gaan vervangen, want dat zou de boosdoener moeten zijn. Gasklephuis was al schoon. Op weg naar de Opel dealer sloeg de moter af en bleef het storingslapmje branden. Ze konden de storing uitlezen en het bleek de krukassennsor te zijn, die kapot was. Die is inmiddels vervangen. Goed 6 weken zonder problemen gereden en je raadt het al, wederom uitgeslagen op het moment dat je rustig aan richting stoplicht rijdt. Geprobeerd uit te lezen, geen foutmelding.
Dus: Gasklephuis gereinigd, krukassensor vervangen en moter slaat zo nu en dan af (al rijdend). Iemand nog een wijze suggestie? De themorstaat kan niet m.i. niet zijn. Moter wordt langzaam warm, wordt niet te heet, blijft niet te koud, dus dat kan het m.i. niet zijn.
Gr,
26 juni 2010 om 02:19 #17658324heb je een zware sleutelbos in het contact hangen ?
dat veroorzaakt speling en ,slijtage in het contact waardoor die soms wel en, soms niet contact maakt,
probeer is met draaiende motor je sleutel heen en weer te bewegen als die dan uitvalt weet je waar het aan ligt.dat heen en weer bewegen kan je ook met je stekkers en kabels proberen onder de motorkap.
startblokkering
slechte massa
draden of stekkers kapot ,veroest26 juni 2010 om 03:10 #17658325Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik zit nu midden in mijn nachtdienst, maar ik ga dit zeker proberen en ik laat je z.s.m. weten of dit gelukt is. Bedankt voor je tip….
Gr,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.