Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Uitlaatspruitstuk voor c20XE in Ascona B – dat ook echt past
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2010 om 20:48 #17220113
Ik heb intussen het tweede nieuwe uitlaatspruitstuk voor een c20XE in mijn Ascona b die echt niet past.
Eerst eentje van SBD, die er super uitzag met heel mooi gelijk gemaakte pijpvolumes, maar …paste voor geen meter.
Nu eentje van Risse speciaal voor Manta/Ascona B en nu zit deze uitlaat precies voor-/bijna tegen de opening in het koppelingshuis waar de koppelingskabel door moet.
Beide spruitstukken komen van BTB uit Engeland en zijn ontworpen voor rechtsgestuurde auto’s (waarbij die van SBD niet eens voor een Manta, bleek achteraf)
Wie kan me een advies geven voor een spruitstuk dat wel past?
Bij voorbaat dank.
Groeten,
Rik
17 april 2010 om 07:52 #17657768AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo 1 als die 2e heb ik jaaaaren geleden bij jansentuning in goor gekocht
was in 97 / 98hun gaven als oplossing
de koppelingshevel op de “engelse stand” te zetten
en dan met een erg lange koppelingskabel
om de motor heen
naar de andere(bijrijders) zijde te gaan:odat vond ik geen mooie oplossing
ik heb toen het spruitstuk verlast van 4 in 2 van 2 naar 1
in een 4 in 1 spruitstuk
toen pastte alles wel netjes
en prestaties hadden er cker niet ondergeledenwaren in iedergeval veel beter dan met standaard uitlaat
spruitstuk;)waar je wel zo n plug end play spruitstuk kunt kopen???
19 april 2010 om 07:24 #17657769Ik zit in de kadett C ook met een risse 4-1 collector
pas mooi tussen stuurstang en chassis en de kabel
komt niet in gedrang.
Geen ervaring met ascona of manta maar ik dacht niet zoveel vershil, zelfs meer plaats dacht ik.Ivan
19 april 2010 om 18:52 #17657770origineel gepost door hillclimber16V
Ik zit in de kadett C ook met een risse 4-1 collector
pas mooi tussen stuurstang en chassis en de kabel
komt niet in gedrang.
Geen ervaring met ascona of manta maar ik dacht niet zoveel vershil, zelfs meer plaats dacht ik.Ivan
Zo’n Kadett-C 4 in 1 van Risse heb ik ook liggen. Deze past echter ook niet in de Ascona. Weer vanwege de langsschoren die de vooras verbinden met de kokerbalkjes onder de bodem. Die heeft de Kadett C niet. De Kadett uitlaat zit te ver van het blok af.
Maar ik heb besloten dat ik dit spruitstuk ga verslijpen/verlassen totdat deze past. Zal ik wel even weer zoet mee zijn, maar dat gaat vast wel lukken.:P
27 april 2010 om 20:38 #17657771Have you found a manifold that fits yet. I also have the same problem & i am looking for one for my Ascona.
Ive been looking for one for quiete a while but so far have not got the correct one to fit. Ive located quiete a few for the right hand drive models but not for the left hand drive 1 which ive got now.
Risse Motorsport & Harry Meijers are still trying to supply me with one.
29 april 2010 om 19:48 #17657772origineel gepost door Opel Ireland
Have you found a manifold that fits yet. I also have the same problem & i am looking for one for my Ascona.Ive been looking for one for quiete a while but so far have not got the correct one to fit. Ive located quiete a few for the right hand drive models but not for the left hand drive 1 which ive got now.
Risse Motorsport & Harry Meijers are still trying to supply me with one.
No, I did not. I already had two brand new 4-2-1 branch exhaust manifolds that were supposed to fit on a Ascona/Manta B. The first one I purchased direct from SBD Motorsport. Afterwards SBD admitted that this manifold was actually designed for a Vauxhall Chevette HRS. They had not taken the presence of a crossmember brace in a Ascona/Manta into account. This brace blocked the way for the four branches going down. The clutch cable was also a problem. Going past the steering column was a minor problem that could have been solved. The second one I ordered at Risse. This one would have been ‘suitable’ if it wasn’t blocking the clutch cable. This also was a BTB manifold, but not with nice equal branch lengths/volumes (I would not have been very happy with this one anyway).
I already had a Risse/BTB 4 in 1, ment for a Kadett-C. This one neither fits in an Ascona. It reaches too far from the engine block and will hit the left crossmember brace. It also has a very short 4-branch section with different lengths/volumes:(.I decided to modify this 4 in 1 just because I already have this one and I can not find another acceptable alternative. I really want to drive the car this season. Maybe next winter I might make myself a more optimized exhaust manifold.
Something like this:
This looks more like it:thumbup
(Source: http://www.mantacabrio.nl)
26 mei 2010 om 21:09 #17657773:) Zo, nu heb ik er een die wel past. Ik heb de 4-in-1 van Risse voor een C-Kadett pas gemaakt voor in de Ascona/Manta-B. Het 63 mm pijpstuk dat naar beneden loopt zou de stuurstang kruizen. Daarom heb ik het hele onderstuk inclusief de 4-in-1 collector er voorzichtig afgeslepen. Uiteindelijk kon ik met 8 standaard lasbochten (42,4mm) vier S-bochten maken waarmee ik om de stuurstang, precies tussen de koppelingskabel en langsschoor van de vooras uitkwam. Kwestie van passen en meten, hechten etc.:swear, maar uiteindelijk king:
Ben er voorlopig best tevreden mee en als je een keer weet hoe het kan, is het niet eens zo heel moeilijk.
26 mei 2010 om 21:26 #17657774Ziet er super uit !! :wors
En alle buizen lekker dik en even lang, zo te zien. Mooi werk !:thumbup:thumbup:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.