Uitlaatspruitstuk voor c20XE in Ascona B – dat ook echt past

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Uitlaatspruitstuk voor c20XE in Ascona B – dat ook echt past

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220113
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      Ik heb intussen het tweede nieuwe uitlaatspruitstuk voor een c20XE in mijn Ascona b die echt niet past.

      Eerst eentje van SBD, die er super uitzag met heel mooi gelijk gemaakte pijpvolumes, maar …paste voor geen meter.

      Nu eentje van Risse speciaal voor Manta/Ascona B en nu zit deze uitlaat precies voor-/bijna tegen de opening in het koppelingshuis waar de koppelingskabel door moet.

      Beide spruitstukken komen van BTB uit Engeland en zijn ontworpen voor rechtsgestuurde auto’s (waarbij die van SBD niet eens voor een Manta, bleek achteraf)

      Wie kan me een advies geven voor een spruitstuk dat wel past?

      Bij voorbaat dank.

      Groeten,

      Rik

      #17657768
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        zo 1 als die 2e heb ik jaaaaren geleden bij jansentuning in goor gekocht
        was in 97 / 98

        hun gaven als oplossing
        de koppelingshevel op de “engelse stand” te zetten
        en dan met een erg lange koppelingskabel
        om de motor heen
        naar de andere(bijrijders) zijde te gaan:o

        dat vond ik geen mooie oplossing

        ik heb toen het spruitstuk verlast van 4 in 2 van 2 naar 1

        in een 4 in 1 spruitstuk
        toen pastte alles wel netjes
        en prestaties hadden er cker niet ondergeleden

        waren in iedergeval veel beter dan met standaard uitlaat
        spruitstuk;)

        waar je wel zo n plug end play spruitstuk kunt kopen???

        #17657769
        hillclimber16V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2009

          Ik zit in de kadett C ook met een risse 4-1 collector
          pas mooi tussen stuurstang en chassis en de kabel
          komt niet in gedrang.
          Geen ervaring met ascona of manta maar ik dacht niet zoveel vershil, zelfs meer plaats dacht ik.

          Ivan

          #17657770
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            origineel gepost door hillclimber16V
            Ik zit in de kadett C ook met een risse 4-1 collector
            pas mooi tussen stuurstang en chassis en de kabel
            komt niet in gedrang.
            Geen ervaring met ascona of manta maar ik dacht niet zoveel vershil, zelfs meer plaats dacht ik.

            Ivan

            Zo’n Kadett-C 4 in 1 van Risse heb ik ook liggen. Deze past echter ook niet in de Ascona. Weer vanwege de langsschoren die de vooras verbinden met de kokerbalkjes onder de bodem. Die heeft de Kadett C niet. De Kadett uitlaat zit te ver van het blok af.

            Maar ik heb besloten dat ik dit spruitstuk ga verslijpen/verlassen totdat deze past. Zal ik wel even weer zoet mee zijn, maar dat gaat vast wel lukken.:P

            #17657771
            Opel Ireland
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2010

              Have you found a manifold that fits yet. I also have the same problem & i am looking for one for my Ascona.

              Ive been looking for one for quiete a while but so far have not got the correct one to fit. Ive located quiete a few for the right hand drive models but not for the left hand drive 1 which ive got now.

              Risse Motorsport & Harry Meijers are still trying to supply me with one.

              #17657772
              RacesconaB204
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 December 2009

                origineel gepost door Opel Ireland
                Have you found a manifold that fits yet. I also have the same problem & i am looking for one for my Ascona.

                Ive been looking for one for quiete a while but so far have not got the correct one to fit. Ive located quiete a few for the right hand drive models but not for the left hand drive 1 which ive got now.

                Risse Motorsport & Harry Meijers are still trying to supply me with one.

                No, I did not. I already had two brand new 4-2-1 branch exhaust manifolds that were supposed to fit on a Ascona/Manta B. The first one I purchased direct from SBD Motorsport. Afterwards SBD admitted that this manifold was actually designed for a Vauxhall Chevette HRS. They had not taken the presence of a crossmember brace in a Ascona/Manta into account. This brace blocked the way for the four branches going down. The clutch cable was also a problem. Going past the steering column was a minor problem that could have been solved. The second one I ordered at Risse. This one would have been ‘suitable’ if it wasn’t blocking the clutch cable. This also was a BTB manifold, but not with nice equal branch lengths/volumes (I would not have been very happy with this one anyway).
                I already had a Risse/BTB 4 in 1, ment for a Kadett-C. This one neither fits in an Ascona. It reaches too far from the engine block and will hit the left crossmember brace. It also has a very short 4-branch section with different lengths/volumes:(.

                I decided to modify this 4 in 1 just because I already have this one and I can not find another acceptable alternative. I really want to drive the car this season. Maybe next winter I might make myself a more optimized exhaust manifold.

                Something like this:

                This looks more like it:thumbup

                (Source: http://www.mantacabrio.nl)

                #17657773
                RacesconaB204
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2009

                  :) Zo, nu heb ik er een die wel past. Ik heb de 4-in-1 van Risse voor een C-Kadett pas gemaakt voor in de Ascona/Manta-B. Het 63 mm pijpstuk dat naar beneden loopt zou de stuurstang kruizen. Daarom heb ik het hele onderstuk inclusief de 4-in-1 collector er voorzichtig afgeslepen. Uiteindelijk kon ik met 8 standaard lasbochten (42,4mm) vier S-bochten maken waarmee ik om de stuurstang, precies tussen de koppelingskabel en langsschoor van de vooras uitkwam. Kwestie van passen en meten, hechten etc.:swear, maar uiteindelijk king:

                  Ben er voorlopig best tevreden mee en als je een keer weet hoe het kan, is het niet eens zo heel moeilijk.

                  #17657774
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    Ziet er super uit !! :wors
                    En alle buizen lekker dik en even lang, zo te zien. Mooi werk !:thumbup:thumbup:thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.