Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Solex vs Varajet2 vs enkele Weber
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2010 om 17:45 #17219975AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat zou jullie keuze zijn?:
voor op een 1.9CIH een solex + inlaat waarvan de werking niet bekend is en al een tijdje ligt, of een varajet2 + inlaat waarvan de werking tot de uitbouw tijdje geleden wel goed was? heb nu 2 varajets “versleten” en ben er niet bepaald tevreden over, veel slijtage etc aan de kleppen etc.
tevens, kan ik dit los van het uitlaatspruitstuk vervangen?
kan zijn dat dit bij mij van een andere auto afkomt aangezien er een “blinde” lambdasonde inzit….. (rekord ’75)graag jullie meningen en antwoorden:thumbup
13 april 2010 om 19:45 #17656380AnoniemLid sinds:
1 January 1970tevens nog een vraag:
ik gebruikte een open k&n luchtfilter op mijn varajet2 carb, aangezien de solex anders van vorm is zou ik deze niet meer kunnen gebruiken waarschijnlijk.
is er een chromen open luchtfilter verkrijgbaar voor een solex carb?
EDIT: is geen dubbele solex, maar een enkeltraps solex, dus met ronde aansluiting voor de luchtfilter.
13 april 2010 om 21:21 #17656381;)de enkele solex is niet kapot te krijgen maar ik zou er een gewoon luchtfilter opzetten. ik denk dat knn wel een passend filter heeft
13 april 2010 om 21:22 #17656382AnoniemLid sinds:
1 January 1970is gewoon een ronde aansluiting volgens mij, zoals sommigen ook op de 1.2 etc een ronde k&n hebben gezet…..
15 april 2010 om 08:42 #17656383Ik zou het spruitstuk van de varajet nemen en hier een weber van een 2.0l ford opzetten. Daar past het openluchtfilter van de varajet ook op en deze weber is vele malen beter als de solex en varajet.
Bij de opel GT’s waren destijds standaard ombouw setjes te koop. Solex (twee traps) eraf en weber erop met verloop voor het luchtfilter.
15 april 2010 om 08:42 #17656384Ik zou het spruitstuk van de varajet nemen en hier een weber van een 2.0l ford opzetten. Daar past het openluchtfilter van de varajet ook op en deze weber is vele malen beter als de solex en varajet.
Bij de opel GT’s waren destijds standaard ombouw setjes te koop. Solex (twee traps) eraf en weber erop met verloop voor het luchtfilter.
15 april 2010 om 19:59 #17656385AnoniemLid sinds:
1 January 1970ze zijn wel moeilijk te vinden die enkele webers van ford….
16 april 2010 om 17:35 #17656386AnoniemLid sinds:
1 January 1970stel dat ik overga op een dubbeltraps weber, die ook als vervangingsset op de GT zaten.
welke inlaat en uitlaat heb ik dan nodig, en past de luchtfilter van een varajet op een weber?
17 april 2010 om 19:29 #17656387AnoniemLid sinds:
1 January 1970dit is mijn huidige inlaat en uitlaat:
17 april 2010 om 22:58 #17656388Dat is geen origineel spruitstuk, althans, het uitlaatspruitstuk is van een injectie versie met kat en lambda sonde. Het inlaatspruitstuk is wel van een carburateur versie.
18 april 2010 om 08:35 #17656389AnoniemLid sinds:
1 January 1970is dat gunstig?
welke inlaatspruitstukken en carbs zullen hierop passen?
19 april 2010 om 18:45 #17656390AnoniemLid sinds:
1 January 1970wil de rekord weer lopend maken, wie kan me op korte termijn vertellen welke inlaten en carbs op het huidige uitlaatspruitstuk passen?
20 april 2010 om 10:00 #17656391dat is een uitlaatspruitstuk van een 2.4
je kunt beter eentje nemen van een 2.0e/2.2e die past eventueel wel op een originele voorpijp.
de hoek van de 2.4 is anders en daardoor past ie niet zo op een voorpijp :thumbdown
nog even daargelaten de verschillende diameters….20 april 2010 om 15:51 #17656392AnoniemLid sinds:
1 January 1970momenteel zit dit gemonteerd in mijn auto, dus waarschijnlijk past de originele dus niet.
de vraag vanuit mijn kant is: welk spruitstuk en carb past in combinatie met dit uitlaatspruitstuk op mijn 1.9N?
de varajet2 zowieso, want die gebruik ik nu. het liefste ga ik over op solex of weber, maar ik weet dus niet of die passen op dit uitlaatspruitstuk….21 april 2010 om 17:54 #17656393Loopt die nu nog steeds niet :P
21 april 2010 om 17:55 #17656394AnoniemLid sinds:
1 January 1970nog niet…. hoop dat ik snel wat passends vindt ervoor…..
25 april 2010 om 08:19 #17656395AnoniemLid sinds:
1 January 1970inlaat spruitstuk en een enkele solex zijn gemonteerd.
gaskabel was iets anders, verder is de inlaat hetzelfde qua afmetingen dan de varajet.alles zit nu aangesloten en werkt, alleen nog een te hoog stationair toerental maar daarover meer in een ander topic.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.