Welke LPG installatie voor Ljetronic

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Welke LPG installatie voor Ljetronic

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219939
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Welke LPG installatie voor Ljetronic

      Lees veel over verschillende lpg systemen,
      maar volgens info van een monteur,
      is G3 het veiligste voor onze blokken :hmmz

      gaan we over naar zeg maar G2, dan zal de kans
      op een backfire kunnen toenemen, ook evt met
      toevoeging van een ‘extra klep’ :hmmz

      Vraag je weer aan een ander, dan is het weer pfff, ja zeg het maar :wors :wtf

      De interesse is er nu, aangezien we een
      keuze moeten maken, of de A1 in de verkoop,:mad:
      of we doen er een LPG installatie in.:hmmz

      Door de aankoop en het gebruik van de A2 krijgen we minder tijd voor de A1,
      Het zou zonde zijn, om deze A1 achter gesloten deuren te houden.:mad:

      Dus andere optie is om er een Lpg installatie in te laten bouwen,
      om er dan een daily wagen van de maken,
      en dat er dan kmters gemaakt gaan worden :jerry

      maar welke :hmmz:hmmz

      grtz :thumbup

      #17656023
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Gewoon het goedkoopste derin ouder verdamper instaltie is prima,backfire klep er tussen en klaar.
        Verbruikt wel iets meer en heeft wel iets minder vermogen maar is wel simpel en goedkoop te maken en vrij betrouwbaar.

        #17656024
        charlois187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2009

          origineel gepost door MonzaRon
          Welke LPG installatie voor Ljetronic

          Lees veel over verschillende lpg systemen,
          maar volgens info van een monteur,
          is G3 het veiligste voor onze blokken :hmmz

          gaan we over naar zeg maar G2, dan zal de kans
          op een backfire kunnen toenemen, ook evt met
          toevoeging van een ‘extra klep’ :hmmz

          Vraag je weer aan een ander, dan is het weer pfff, ja zeg het maar :wors :wtf

          De interesse is er nu, aangezien we een
          keuze moeten maken, of de A1 in de verkoop,:mad:
          of we doen er een LPG installatie in.:hmmz

          Door de aankoop en het gebruik van de A2 krijgen we minder tijd voor de A1,
          Het zou zonde zijn, om deze A1 achter gesloten deuren te houden.:mad:

          Dus andere optie is om er een Lpg installatie in te laten bouwen,
          om er dan een daily wagen van de maken,
          en dat er dan kmters gemaakt gaan worden :jerry

          maar welke :hmmz:hmmz

          grtz :thumbup

          Ron??
          Niet wegdoen joh de A-1!!
          Dat is de mooiste die je hebt van de 2:jerry
          Nee joh grapje……Maar ik zou hem niet wegdoen tenzij er
          goed voor betaald word, want er zit toch bloed zweet en tranen in deze wagen.

          #17656025
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :hmmzik weet niet naar welke lpg inbouwer je gaat maar G3 is het slechtste voor motoren, reden je zit op benzine te starten dus je verarmd je olie met benzine en vervolgens ga je over op lpg. dus alleen lpg en dan heb je ook geen verdunning/verarming van je olie

            #17656026
            astraminator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2004

              Ik heb ook al e.e.a. bekeken en ik vind die standaard mengstukjes ook niet alles. Daarom ga ik eerst over naar vrij programmeerbare injectie (computer e.d. ben ik nu pas aan het maken) dit lopend maken op benzine en daarna dampgasinjectie erop. (Als ik nu maar eens wat meer tijd daarvoor had!!!!!!)

              Kijk hier maar eens:
              dampgas injectie

              Is wel wat duurder maar je kan er ook mooi mee spelen. Een vriend van mij heeft inmiddels zijn bmw hiermee uitgerust en dat loopt helemaal perfect (inmiddels 2 jaar). Hij heeft zelfs de gehele benzinetank eruit gehaalt.

              Er zullen altijd mensen zijn die dit onzin vinden of die een mengstukje veel beter vinden. Zelfs profesionele LPG inbouwers weten soms niet wat het juiste en goed werkende systeem is. Zeker niet voor de oudere auto’s.

              #17656027
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Mengstuk heeft als enig groot nadeel dat het de luchtoevoer enorm afknijpt,waardoor je bovenin geen vermogen meer hebt of anders gezegd merkbaar minder als zonder mengstuk.

                Verder is verdamper en mengstuk een redelijk simpel en betrouwbaar systeem.

                #17656028
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Ben al blij dat er een discussie op gang komt mbt het LPG gebeuren :thumbup

                  Net wat Wil al duidelijk aangeeft,
                  de ene installateur zweert bij dit en de ander bij dat, pffff :thumbdown:thumbdown:thumbdown

                  Waar ik ben geweest, was er 1 met 30 jaar ervaring,
                  zegt tegen mij in het kort, heb je Ljetronic, dan G3 de betere,
                  vanwege de gelijkmatige inspuiting van de brandstof bij de injectoren :hmmz
                  Is wel duurder, maar zelfs dat verschil verdien je terug,
                  G3 rijdt veel zuiniger als bijv G2,
                  maar het belangrijkste vond hij die backfire, vandaar de G3.

                  (als ik iets verkeerd typ ff corrigeren graag);)

                  Had ook wel goedkope installaties, zei die,
                  maar geeft daarbij geen garantie, vanwege het ‘backfire’ gevaar
                  bij de Ljetroincs, zelfs met een extra klep erbij is geen garantie,
                  dat je systeem ongeschonden blijft van ‘storingen’ :fy1
                  (sorry van die smiley, maar zo moest ik het aanhoren, ahum)

                  Bel ik hier een grote LPG boer op, in Rijssen, met een bekende naam,
                  zegt die, nee joh, gewoon G2 erin, of beter gezegt, het oude syseem.
                  nou dan snappen jullie het misschien wel ,
                  maar voor mij als klant wordt het dan abacadabra. :D

                  Voor mij, euh voor de 30E moet er een goed betrouwbaar systeem in,
                  anders voor mij in deze wagen geen LPG.:wors

                  Over de prijs wil ik het nog niet eens hebben,
                  ik wil bijv voor 500 minder geen sh*t onder m’n kap krijgen :o:D

                  Daarom deze topic, om te proberen, met die Ljetronic ervaringen,
                  uit te vissen, welk systeem goed is, ook voor langere duur,
                  waarbij jarenlange of km lange en storingvrije ervaringen hier mede zeer op prijs wordt gesteld :wors

                  thnx alvast :wors

                  #17656029
                  astraminator
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 August 2004

                    origineel gepost door GSE
                    Mengstuk heeft als enig groot nadeel dat het de luchtoevoer enorm afknijpt,waardoor je bovenin geen vermogen meer hebt of anders gezegd merkbaar minder als zonder mengstuk.

                    Verder is verdamper en mengstuk een redelijk simpel en betrouwbaar systeem.

                    Helemaal mee eens, simpel en betrouwbaar. :thumbup

                    #17656030
                    boyanka
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2005

                      :agentals je terugslag krijgt staat of je ontsteking niet goed of je mengsel is te arm. ik heb altijd op lpg gereden (nu nog) zowel met de 4 cil, 6 cil en 8 cilinder en heb 1x een terugslag gehad omdat m’n verdamper kapot was. bij normaal onderhoud heb je nooit geen problemen

                      #17656031
                      commodore_GS_72
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2007

                        kachel al zon kleine 3 jaar met g2 in combinatie met een 3,0e
                        heel soms wel eens n backfire maar dankzij de backfire klep blijft mn luchtmassa meter heel
                        lekker simpel is het systeem dus als er wat is heb je het ook gauw genoeg gevonden !

                        #17656032
                        DevilraY
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 January 2005

                          En naast je backfire klep, kan je de slangenklem van je inlaatslang ‘net aan’ zetten, heb je een backfire dan klapt je slang er van tussen en blijft je LMM heel.

                          Daarnaast regelmatig de boel afstellen (ik doe dat 2x per jaar, een keer voor de winter, en een keer voor de zomer) en zeker niet al te zuinig arm zetten. Altijd met behulp van een CO meter, een beetje op het gehoor ‘klooien’ kan meer kapot maken dan je lief is.

                          Rij nu 3 jaar een 30E op gas en een keer vlak na aankoop een backfire gehad. Sindsdien regelmatig laten afstellen en nooit geen problemen mee gehad, ik vertrouw er nu zo goed op dat ik zelfs zonder backfire klep rondrij tegenwoordig. Ik heb het gewone G2 verdamper systeem.

                          #17656033
                          astraminator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 August 2004

                            Die backfire zou ik ook niet zo bang vooor zijn. Ik had een 2.0e cih met lpg. Hierbij had ik de LMM gewoon continu helemaal opengezet waardoor bij een eventuele back fire nooit de klep zou beschadigen. Later heb ik de hele lmm eruit gehaald en alleen op LPG gereden. Ook starten op LPG. Nooit problemen gehad.
                            Maar een geregeld systeem vindt ik persoonlijk toch mooier, en het is leuk om met je laptopje de auto af te stellen.

                            Die backfire kleppen heb ik overigens weinig vertrouwen in. Mocht een backfire voorkomen dan kan het best mogelijk zijn dat de klep te laat reageert en dan toch je LMM kapot is.

                            #17656034
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Trouwens een L-jetronic luchtweger heeft een soort van primitieve beveiliging derin zitten,der zit een klein rond circeltje in de klep van de LMM en deze knalt eruit die kun je er weer in plakken met loctide,die is der nu bij al 2x uitgevlogen zonder dat de luchtweger schade had.

                              En wat betreft L-jetronic beter met G3?????
                              Ik zou niet weten waarom L-jetronic beter loopt op G3 dan op een oude verdamper instalatie (op het kleine vermogens verlies)

                              Wat een onzin,het enigste wat kapot kan is je luchtweger als je geen terugslag klep hebt,die heb ik nu 2 een kapot gehad in 5 jaar vanwege backfires.

                              #17656035
                              Ghanz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 July 2005

                                tja ronnie,
                                ik zou gaan voor het ouwe bekende lpg installatie.
                                al dan wel of niet met toevoeging van een terugslagklep.

                                om een 30E motor nu te gaan verwennen met en g3 installatie,
                                om er zo de beste prestaties mee neer te kunnen zetten..
                                lijkt mij in jouw geval niet echt nodig, jij wilt gewoon lekker kunnen toeren, en gebruiken, zonder trammelant. zon ouwe techniek installatie
                                is een prima deugdelijke en betrouwbare installatie, er rijden er niet voor niets de wereld van in de ronde..

                                en het scheelt je ook nog een keer in de knip.

                                #17656036
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Het L-jetronic systeem is nog ouder dan de eerste Lanz bulldog en heeft 0.0 sensors meer dan nodig dan de basis sensors:
                                  water temp…
                                  toerental..
                                  luchthoeveelheid..
                                  gasklep stand…

                                  De enigste die je naar de klote kan krijgen is de luchtmassa meter,en die kun je beveiligen.

                                  Maar als je je prettig voelt bij een G3 moet je die aanschaffen,ik kan je alleen een verdamper instalatie aanbevelen,vanwege zijn simpele techniek en betrouwbaarheid,koop wel een extra luchtweger voor het geval dat de zaak bang zegt en je luchweger klep krom is.

                                  En of ie nou 1 op 5 of 1 op 6 verbruikt op LPG maakt toch geen drol uit,teminste ik heb me der nooit druk om gemaakt om dat beetje LPG meer of minder.

                                  #17656037
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    .

                                    #17656038
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Ron zijn gasinstalateur beveelt een G3 aan,en zo,n man zal het wel weten als zo,n man nog niks kent van LPG zaken en Opel 3 liters op LPG ziet het eruit…

                                      Ron ga voor de G3,het is de beste instalatie voor een 30E,geen vermogens verlies geen kans op back fires,ik zou liever ene G3 als een G2 hebben.

                                      #17656039
                                      astraminator
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 August 2004

                                        Wie rijdt er hier allemaal op LPG????

                                        Waarom rijden jullie nog met een LMM????

                                        Als de auto goed is afgesteld (ook met een verdamper installatie) start ie ook op LPG dus heb je die hele injectie niet meer nodig. En bij een eventuele back fire heb je geen schade aan de LMM.

                                        Dus ook geen problemen meer met computers, temp sensoren, brandstoffilter, drukregelaar. enz.,enz.

                                        #17656040
                                        boyanka
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 June 2005

                                          :agentreden om nog met de lmm te rijden is: dan kan je ook nogs op benzine rijden als je gas tank leeg is

                                          #17656041
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            he he.. ckad is wakker :P

                                            stel.. je rijd diesel.. tank leeg = probleem
                                            stel.. je rijd benzine. tank leeg = probleem

                                            WAAROM DAN NIET MET LPG… TANK LEEG = PROBLEEM
                                            ??????????????
                                            ik heb hier de hele benzine meuk er af geknikkerd. A die substantie is veel te duur, en B tank leeg is leeg, bij diesel, bij benzine, en dus ook bij gas.

                                            :puke wat kunnen sommigen moelijk doen ;)

                                            #17656042
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Mmm lmm erop heeft toch wel wat voordelen:
                                              Bij problemen met LPG systeem kun je altijd nog van a naar b.

                                              En hinderlijk is die luchweger niet,hij remt het vermogen niet of nauwelijks.

                                              #17656043
                                              astraminator
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2004

                                                origineel gepost door GSE
                                                Mmm lmm erop heeft toch wel wat voordelen:
                                                Bij problemen met LPG systeem kun je altijd nog van a naar b.

                                                En hinderlijk is die luchweger niet,hij remt het vermogen niet of nauwelijks.

                                                Als ik alleen benzine rij en ik krijg problemen dan is dat toch hetzelfde. En de LPG installatie met mengstukjes geven weinig tot geen problemen. (wellicht minder dan een L jetronic van tig jaar oud die eigenlijk niet meer in gebruik is)

                                                Dus ik vind dat eigenlijk geen sterk argument, hier geld ook de vergelijking van Ghanz.:thumbup

                                                #17656044
                                                GSE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2006

                                                  Mwah L-jetronic is vrij probleemloos der zit niks op of aan zoals bv bij een Motronic met lambda sensor of krukasposistie sensor,die wel eens voor problems zorgen.

                                                  Maar nog ff terug te komen op de vraag welke LPG instalatie….

                                                  Dat heeft toch geen om daar een discussie over te voeren,je moet kiezen wat je zelf wil,als denkt dat een G3 het beste is neem je die,als je verdamper systeem het beste vind neem je die,Ron je had beter krunnen vragen bij je gas inbouw wat die je aanraden,persoonlijk zou ik verdamper nemen,goedkoop simpel betrouwbaar,nadelen:
                                                  iets meer verbruik en kans op backfire en iets vermogens verlies.

                                                  #17656045
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    en dat laaste was, gse. was dan vermoedelijk het antwoord waar ron op zat te wachten :P

                                                    #17656046
                                                    astraminator
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 August 2004

                                                      Dus we zijn er klaar mee. :thumbup

                                                      Op naar het volgende topic.;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 64)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.