Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Stuurhuis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 20:03 #17219784
Weet iemand toevallig ook een alternatief voor het stuurhuis in een manta (A)? Die van mij is net een cm te hoog.
Lager plaatsen gaat niet i.v.m. met stuuras die dan tegen de vooras aankomt.
Ik zoek iets waarbij bijvoorbeeld de stuuras boven de tandheugel ligt i.p.v. eronder.8 april 2010 om 21:35 #17654171geen idee, BMW wellicht? de E30 serie?
Is dit ivm met een 6-pitter? naar mijn mening kan je dan beter even een uitsparing in het carter maken dan met de stuurinrichting te lopen “knoeien”, ‘t is maar een idee.
9 april 2010 om 06:24 #17654172Zou kunnen, zat ook aan golf2 te denken, zal zaterdag wel es wat op de sloop in de buurt rondkijken.
Alleen ben ik daardoor weer een goeie zaterdag morgen kwijt en had daarom de hoop dat iemand hier op het forum iets soortgelijks al een keer heeft gedaan.
Het gaat om het stuurhuis over de hele breedte van het (alu) carter dus een kleine uitsparing maken is geen optie.9 april 2010 om 18:06 #17654173Maar een volvo carter is er ook wel in staal hoor ;)
9 april 2010 om 18:10 #17654174Volvo? zit er een volvo 6-piter in?
Maar aluminium carters kun je ook aanpassen, of de motor een tikkie hoger zetten.
@ jo heeft al eens zo’n bmw stuurhuis met bekrachtiging in z’n A-manta gebouwd.
9 april 2010 om 18:22 #17654175als ik zijn onderschrift mag geloven
Manta A; Volvo T5 powered …building…
9 april 2010 om 18:29 #17654176ja moter heeft ie volgens mij alleen nog een manta nodig waar de moter in kan ;)
9 april 2010 om 18:40 #17654177Daar weet ik er nog wel 1 van te staan, met kooi ;)
9 april 2010 om 20:04 #17654178Een A-tje?
9 april 2010 om 20:45 #17654179Yep
9 april 2010 om 21:08 #17654180Idd 5-cilinder whiteblock van volvo, voor zover ik weet geen stalen carters die er zo onder passen. Maar als jij iets weet wat ik niet weet hoor ik het graag.
Gebruik nu al een carter van een 960 (6-cilinder lijn dus) die ingekort is voor de vijf cilinder. Dit omdat alle Volvo vijf cilinders overdwars in voorwiel aandrijvers liggen en het carter daardoor volkomen ongeschikt is in een achterwiel aandrijver.
Ik zit al een beetje met de ruimte tussen kap en blok, vandaar dat ik het stuurhuis wat lager wil hebben om boven wat meer over te hebben. Ook past het carter zo perfect over de vooras dat het zonde zou zijn het blok een stuk hoger te plaatsen.Er moet nog veel gebeuren voordat ik de koets aanschaf, tuurlijk een A, zonder kooi en redelijk origineel. Maar zit een beetje met de ruimte hier en moet een beetje betaalbare zijn.
9 april 2010 om 21:41 #17654181Je kan ook een plaat/schijf tussen je voorterein en chassisbalk maken van 2cm of meer om iets meer ruimte te creeren.
5-cil ja:mad:, stom anders had je er 1 van een B234 kunnen proberen. Alu is ook wel te lassen hoor ;)
9 april 2010 om 22:55 #17654182Pak je een engels manta stuurhuis en draai je hem om, dan heb je wat je in de eerste post zocht…;)
Het verlagen van het draaipunt van de stuurarmen tov draaipunt draagarm, is niet echt een verbetering voor de wegligging10 april 2010 om 06:25 #17654183origineel gepost door mr-turbo
Pak je een engels manta stuurhuis en draai je hem om, dan heb je wat je in de eerste post zocht…;)
Het verlagen van het draaipunt van de stuurarmen tov draaipunt draagarm, is niet echt een verbetering voor de wegliggingkrijg je dan geen probleem, met dat je rechts moet sturen om links af te gaan ?
10 april 2010 om 06:46 #17654184:P
10 april 2010 om 18:46 #17654185origineel gepost door gt/w
origineel gepost door mr-turbo
Pak je een engels manta stuurhuis en draai je hem om, dan heb je wat je in de eerste post zocht…;)
Het verlagen van het draaipunt van de stuurarmen tov draaipunt draagarm, is niet echt een verbetering voor de wegliggingkrijg je dan geen probleem, met dat je rechts moet sturen om links af te gaan ?
Kleinigheidje blijf je houden he:P
11 april 2010 om 13:13 #17654186:o toen ik voor het eerst zag dat het huis wat te hoog is had ik de engelse optie ook nog serieus overwogen. En er vanaf gezien omdat de bevesting dan net verkeerd zou zitten. :hmmz
Maar gisteren hele tijd op de sloop rond gekeken, weinig geschikte gevonden. Golf 2 leek goed te passen en zou goed te bevestigen zijn aan de vooras van de manta. Alleen zou de stuuras ongeveer door de motorsteunen naar boven lopen. Dus dat wordt em niet.
BMW lijkt uiteindelijk inderdaad het beste te passen, echter lagen er alleen maar auto’s met stuurbekrachtiging. Deze week eens ergens anders kijken naar hetzelfde type zonder bekrachtiging.
Dat de ingaande stuuras iets naar buiten komt te liggen zou mij al een paar cm schelen en dat is het geval bij het BMW stuurhuis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.