Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Welke nokkenas voor de cross
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 13:17 #17219757
Hallo,
ik heb even hulp van een expert nodig.
Een blok C20ne puur voor de motorcross het blok is gereviseerd en kop maximaal gevlakt.Welke graden van nokkenas kan ik het beste pakken?
typ in-ex op-close mm MAX lift at valve
296 intake 51-77 3.83 99-109 10.70
exhaust 78-47 2.52 109-102 10.40
304 intake 52-78 3.88 99-110 10.65
exhaust 80-49 2.66 108-100 10.35
316 intake 54-81 3.70 110-117 11.65
exhaust 85-37 2.89 97-89 11.808 april 2010 om 14:00 #17653920ik heb zelf met een 324 graden as gereden van dbilas.
Met versterkte klepveren..Dit ging perfect, in de cross zit je toch hoog in de toeren, vanaf 3500 rpm trok die als de ziekte door tot 8200 rpm..
Echt leuk speelgoed..Bestell-Nr.: 14.042.009 Einsatzbereich: Rallye / Rundstrecke
Grad 324
Spreizung 104
Ventil-hub 11,9
Hub im O.T. 4,2
Steuerzeiten EO/ES – AO/AS 58/86 – 86/58
8 april 2010 om 14:19 #17653921Ok dus de 314 graden denk je dat wel netjes is?
8 april 2010 om 15:08 #17653922je bedoelt die 316.. die zal het werk zeker wel doen.
aangezien je voor de cross gaat maakt co en stationair toch niet uit.
die van mij moest ik wel 1400-1500 rpm stationair laten draaien.anders pleurde die uit.. :)
maar ik kwam zelfs door de apk ermee, gek ding :agent8 april 2010 om 21:11 #17653923Wel erg extreem heren….
Een ne houd het geen recht stuk vol met 8200 toeren constant.
Zou voor de 296gr gaan of zelf nog iets milder.
Je hebt er weinig aan als je vanaf 3000toeren een bocht uit komt en geen zak koppel hebt.
Hij sneuveld zeker op het rechte eind zonder arp bouten en dergelijke.
Je hebt namelijk niets aan de 3e versnelling,schakelen kun je vergeten met een std bak het gat is 40km en dat trekt hij niet.
gr8 april 2010 om 22:37 #17653924296 graden word het bedankt stoppelflieger.
Willen wel alles heel houden he!9 april 2010 om 05:02 #17653925@dennis, jij bent de cross expert. :D
Bij ons op het recht stuk deed die het altijd goed… (maar goed 1/4 mile is idd compleet anders)..ARP bouten zou ik er iig inplaatsen.
Doe ik al bij een standaard motor..9 april 2010 om 10:24 #17653926Nee geen expert,maar jij hebt een kop met 296gr as gekocht en die liep hard met de cross.
Dus meer dat ik weet dat dat werkt.
Maar in zijn 2 300meter volgas met 8200toeren is wat teveel van het goede.
En het is jammer als je een nokstok plaats die je maar ten delen gebruikt.9 april 2010 om 17:11 #17653927dat is waar.
die 296 zit er bij onze 2 liter alleen niet in.
is die 276 in gegaan..Zusje lief moet een beetje rond toeren in de stad..
:angel10 april 2010 om 10:21 #17653928Seh en je bent klaar :P alleen lichtervliegwiel doet ook wonderen op een zandbaan !
10 april 2010 om 14:17 #17653929Originally posted by Noordpoolgsi
Seh en je bent klaar :P alleen lichtervliegwiel doet ook wonderen op een zandbaan !ten opzichte van een ne as verlegt die het vermogen 500 rpm..
14 april 2010 om 12:01 #17653930marcel bedoel complete motor :P:P
15 april 2010 om 05:57 #17653931owh hahahah
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.