Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › mijn calibra blijft warm helpppppp!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 08:35 #17219698
10 maanden geleden is mijn radiator vervangen 4 maanden later in de winter kom ik er achter dat er geen thermostaat in zit.
dus ik laat er een thermostaat in zetten oeps dat had ik beter niet kunnen doen zelfs op de snel weg over de 100 graden en de koelvin slaat keurig aan maar gaat niet meer uit..
dus ik terug naar een anderen garage..
volgends hun was de waterpomp stuk en die is nu ook vervangen maar het zelfte probleem bleef.
ik dus weer terug naar de garage sensor op de radiator vervangen en nu de thermostaat er weer uit gehaald op de snel weg zakt hij keurig naar onder de 90 graden maar in de woon wijk en stationeer draaien loopt hij weer op naar de 100 de koelvin slaat aan en de tempratuur zakt dan naar 95 graden n de koelvins stopt met draaien dus het is wel iets beter ..
maar naar mijn weten heeft hij dit niet eerder gedaan zonder thermostaat dat hij weer zo hoeg op liep naar 100 graden..
help help wat kan het probleem zijn????7 april 2010 om 08:38 #17653101ook wordt morgen nog de multi
riem vervangen en ik ga is beginnen over afpersen..wie kent mijn probleem..en kan mij helpen
ik geloof nooit dat de koppaking stuk is maar das mijn mening7 april 2010 om 08:49 #17653102temp sensor wel in orde?
thermostaat al getest of ie wel open en dicht gaat in een bak kokend water?7 april 2010 om 09:06 #17653103thermostaat is er nu uit en blijft nu warm lopen ook al is er geen thermostaat aan wezig..
alleen op de snel weg koelt hij nu wel goed..alleen de thempratuur sensor op de radiator is nu vervangen en het probleem blijft
7 april 2010 om 09:35 #17653104wat voor een blok heb je in je cali??
7 april 2010 om 09:39 #1765310520 liter I 8 klepper
7 april 2010 om 09:44 #17653106welkom hier, stel je eventjes netjes voor.
hoor wel meerdere calibra eigenaren die vonden dat ie warm liep.
bij mijn calibra was dit echter niet het geval.is je systeem nog lekvrij?
7 april 2010 om 09:57 #17653107ik ben jill van leeuwen 29 jaar en en vrouw dit is mijn derde calibra eerst een rooien uit 91 en toen een zwarte uit 93 en nu een een groene uit 96..
dus hier bij stel ik me voor sorry dat ik dat niet erder gedaan had maar het is ff stress met die auto van hot naar hen geren met die auto en tussen door ook nog ff werken ha ha ha ha..
want de vorige garage had meer gesloopt dan goed gedaan ook mijn cdv en alarm om zeep geholpen daar zit nu een nieuw systeem in met klap sleutel ook nog problemen met de lengte van de sleutelbaard dus ben heel druk met het autotje dus vandaar..dat ik me niet had voor gesteld maar bij deze dus !!!ik heb het mt de vorige calibra’s ook niet gehad!!!
en zo ver ik weet lekt de auto niet!!7 april 2010 om 15:55 #17653108Ik denk ook dat je er gewoon es een andere temperatuur sensor in moet steken en kijken wat ie dan doet.
Ps heb je nog een foto van je calibra?
7 april 2010 om 16:27 #17653109Ja die heb zal is kijken of het lukt om hem te plaatsen. En die sensor zit in het huis van de thermostaat? Ja en als het die sensor niet is laat ik hem maar afpersen
7 april 2010 om 16:55 #17653110sensor kost 13 euro en zit als je voor je auto staat aan de achterkant (links van je blok) op je thermostaat.. zit blauw draadje op die er ff afhalen, dan eruitdraaien nieuwe erin, blauw draadje weer aansluiten en klaar
7 april 2010 om 17:44 #17653111Ik ga morgen trug naar de garage en zal het aan kaarten. En als het die sensor niet is zal ik beginnen dat ze moeten gaan afpersen want mijn ideen zijn op en dan zal het toch de koppakking zijn.
7 april 2010 om 18:47 #17653112Heeft de auto airco?
7 april 2010 om 18:55 #17653113ja klopt de auto heeft airco en bij mij weten werkt die ook niet wat nu
7 april 2010 om 19:53 #17653114calibra’s met airco worden altijd warmer als zonder
en, 100 graden is gewoon de bedrijfstemp
bij 105 slaat de fan aan
bij 95 stopt de fanmisschien is er een koelere thermo schakelaar te krijgen,zodat de fan eerder aanslaat
of een koelere thermostaat erin7 april 2010 om 20:12 #17653115oke dit ben ik met je eens
maar dat hij nu dus op loopt naar 105 en dan de fan aan slaat en dan terug gaat naar 90 graden.
en dat is als ik in de woonwijk rij nu naar 100 graden gaat dat is nu zonder termostaat in de auto..
dus vind ik dat hij zonder thermostaat nog wel erg heet wordt!!
vr gr jillp.s trouwends bedankt voor de snelle reactie’s mijn autotje is gewoon mijn kind en ben er zo zuinig op!!! dus baal ook erg dat het allemaal zo gaat nu
7 april 2010 om 20:30 #17653116en de foto is er
8 april 2010 om 17:24 #17653117Kan hij nog ff wat kleiner? :P
Liefst even hier een foto in het topic.
8 april 2010 om 18:57 #17653118:D dat lukt me niet sorry;)
9 april 2010 om 09:55 #17653119@Kanjerin, uploaden met imageschack.nl .
Verder klinkt jouw probleem mij bekend in de oren, ik denk wel dat je koppakking kapot is, en met een 8 klepper moet dat geen probleem zijn te wisselen…!!
Die zijn nog leuk te doen.
En voor wat je thermostaat betreft, er zijn idd koelere te koop geen probleem!Ik denk ook dat je naar je radiator en je en slangen moet kijken er zijn wel eens slangen die van binnen niet jofel zijn en dan een ballon vormen waardoor de boel word af gesloten.
Ook een ideetje: Laat je bumperkap er even af halen en spuit met een hoge druk reiniger je airco en gewone radiator schoon. Er moet wel luchtstroming door heen zijn he!
Ik rij zelf een turbo versie , is mijn 2e Calibra in 11 jaar tijd en ik had ook het probleem dat ie te heet werd ondanks een spliksplinternieuwe radiator en nieuw opgebouwd blok..
Soms is het gewoon raar…
Trouwens , heb jij die witte tellers? Dan heb je een electronisch dashboard en ja daar weten we van dat die de WERKELIIJKE temperatuur aan geeft .. dus niet zoals bij die ouwen, tot 90 grd terwijl het blok 96grd is..
Succes ermee!RR10 april 2010 om 18:07 #17653120heey
ja hij rijd voorlopig ff zonder thermostaat de 29 e gaat hij weer terug en gaan ze hem afpersen en de kop nakijken hoe dat zit voor de rest was alles dik in orde dus indd het zal de koppakking dan wel zijn het bedrag zou ook mee vallen rond de 200 euro dus dat is te doen..
ja ik heb indd de witte teller platen en bedankt voor de tip dat wist ik niet want de vorige 2 calibra;s van mij hadden gewoon de zwarte teller platen..
maar met een ding kan ik zeggen ik rij met trots in mijn calibrie en hij gaat niet weg deze wil ik echt mooi en netjes houden..
alles der op en der aan
er is alleen een nadeel van deze 1996 dat de bekleding los laat maar dat gaat ik van de zomer doen en op lossen zeker de hemel.. maar dat komt door de bekleding van saab is mijn vertelt..en dan nog een paar kleinen dingen aan doen nieuwe stoelverwarmings knop nieuwe zonneklep, alleen zijn die lastig te vinden ik heb met lampjes en die zijn schaars maar gaat dat maar bij opel bestellen denk ik!!!
gr jill ik hou jullie op de hoogte!!! bedankt voor de snelle reactie’s
12 april 2010 om 17:41 #17653121Lekke koppakking is binnen 5 minuten vast gesteld, met een Co vloeistof die verkleurd door Co in de dampen boven je koelvloieistof….
Afpersen doe ik thuis, ik heb die spullen zelf…
Maar zo heet als jij zegt zonder thermostaat…zoek ik het idd in de cilinderkop.
Was je waterpomp al vervangen?? Doe dat dan ook , kan best zijn dat het schoepje los ligt van het asje…
Dus laat daar even naar kijken!!Succes!!
12 april 2010 om 19:27 #17653122controleer voor de zekerheid ook maar gewoon of je radiateur niet verstopt zit met sludge zooi of iets dergelijks, vaak als de koelsytemen van wat voor auto ook met water zijn bijgevuld, wil er door de roestvorming op den duur ook de radiateuren dicht gaan zitten.
heb dit zelf eens meegemaakt met een calibra turbo.
had alle waterslangn vervangen, alles netjes afgevuld en ontlucht en nog te warm worden. bleek dus achteraf ook de radiateur dicht te zitten.grtz bjorn
12 april 2010 om 22:30 #17653123Begin topic: ik heb zo’n 4 maanden geleden een lekker radiator gehad , dus er een nieuwe in gezet….!
uh dus dat lijkt me niet het probleem te zijn..
maar toch bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.