Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Paar manta B1 vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2010 om 08:32 #17219661
Ik heb van t weekend een Manta B1 cc gekocht.
Aangezien ik nog nooit een oldtimer Opel heb gereden, zit ik nu met een paar vragen.Er zit nu een standaard tellerbak in mijn Manta, met snelheidsmeter, benzinemeter en watertemp meter.
Nu is de naald van de watertempratuur meter foetsie :oAangezien ik toch wel wil weten hoe het met de warmte staat tijdens het rijden, wil ik dus een andere tellerbak in mn manta.
De vraag is nu: is een tellerbak met toerenteller, voltmeter e.d. plug & play??
Want die wil ik eigelijk hebben, anders word het toch weer een normale tellerbak.Ik hoorde van de verkoper dat er loodvervanger bij de benzine moest.
Maar hoorde van een maatje/forummer (Alexmanta) dat dat niet perse nodig is.
Er zou ergens een code op t blok moeten staan en daar aan kun je zien wat je voor benzine moet tanken??Er zitten deurpanelen in zonder speakerbakken.
Ik wil graag wat muziek in mn auto, en wil dus eigelijk speakers voorin hebben, of ja, een compo set.
Zijn er deurpanelen van een manta met speakerbakken??Van welke Opels is het stuur passend in een Manta B1???
Ik heb nu een groot stuur, maar zoek iets kleiners/sportievers.Past de jaloezie/luxaflex, of hoe je dat zwarte ding op de achterruit noemt, van een Manta op een Manta CC??
Of zijn de afmetingen van de achterruit anders??*edit*
Nog 2 vragen:-Zijn de klemmetjes waarmee de deurpanelen bevestigd zijn nog nieuw verkrijgbaar??
-Is de deurfolie zelf te maken?
Of nieuw te krijgen??6 april 2010 om 08:42 #17652797De jaloezie van een normale manta gaat niet op een cc passen.
Op MP staat wel een jaloezie voor een cc te koop volgens mij.
In mijn manta had ik geen boxen in of op de deur, maar de tweeters naast het raam op het dashboard, en achter nog 2 boxen gemonteerd zitten. Werkte prima:thumbup
6 april 2010 om 11:59 #17652798een kameraad van mij heeft zo’n jaloezie van een manta liggen, vandaar de vraag
6 april 2010 om 13:10 #17652799Ik heb er anders wel belang bij :angel Sommigen vouwen die jaloeziën dubbel en zo de kliko in. Dus zo gewild zijn ze niet.
Heb de advertentie voor een Manta cc Jaloezie even opgezocht:
6 april 2010 om 13:24 #17652800Stuur: ja een stuur is standaar vrij lomp maar zonder stuurbekrachtiging is een klein stuur niet fijn
Muziek: je kan gaten gaan boren maar dat is best zonde, je kan ook met de hoedenplank aan de gang (ik heb er 2 kisten opgelegd)
Lood: dat wordt gebruikt om de kleppen te smeren zo uit m’n hoofd dus dat is wel aanbevolen wat mij betreft.
Teller: even zoekfuntie gebruiken, het is aardig plug & play, je moet alleen wat kabels trekken.
6 april 2010 om 13:45 #17652801In mijn 2.0s ging ook lood bij de euro 95.
6 april 2010 om 14:01 #17652802Tot nu toe dank voor de reacties
Een klein stuur is misschien niet fijn, maar iets wat kleiners is dan dat stuur wat er nu inzit is wel beter.
6 april 2010 om 14:17 #17652803sr stuur er in.
mantacc heeft er 1 te koop.
en hij is er spotgodkoop mee.6 april 2010 om 15:01 #17652804ik ben nu ook bezig met een gte tellerbak en deze vind ik persoonlijk het beste staan in een b1
– oliedruksensor erin en een kabel erbij trekken
– en een kabel naar de bobine voor de toerenteller
– stekker bezetting aanpassenHet is best goed te doen.
Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel.
6 april 2010 om 15:09 #17652805@ RRRuud
ik heb je een u2u gestuurd
6 april 2010 om 15:49 #1765280625 jaar terug heb ik in alle naïviteit de stekker van m’n standaard Manta B1
aangesloten op een SR-GT/E tableau. En toen ik het contact aanzette begon het te
roken!! Dus je moet idd je stekkerverbinding aanpassen.
Geen moeilijk karwijtje,
succes!6 april 2010 om 16:08 #17652807tellerbak moet je inderdaad de penbezetting en aansluit stekkers veranderen.
stuur is volgens mij altijd even groot, maar een zwart gsi stuur of een chroom gte stuur
ogen kleiner, en net wat sportiever als het standaard stuur.loodvervanger hoefde volgens mij niet bij een P code in de cilinder kop,
is het de orginele motor, en je wilt deze zo lang mogelijk in leven houden, voeg dan loodvervanger toe, is het een vervangende motor, dan kan het wezen dat er al harde klepzittingen inzitten, en dus die code op de kop staat.deurpanelen met speakerbakken bestaan naar mijn idee niet, wat je vaak ziet
is dat ze de speakers gewoon in de deurkaart maken, maar dat gaat ten koste van je deurkaarten, probeer anders een setje deurkaarten te bemachtigen waar al gaten inzitten. houd je je eigen mooi heel en op reserve…(mochten ze nog heel zijn natuurlijk)wat je ook wel eens hoort is een speaker monteren in het kartonnen kapje links naast je pedalen, en dat geld ook voor de rechterzijde. bij een injectie motor zit daar de regelunit, die kan dan verplaatst worden naar de onderzijde van de accubak.
een achterraam jalouzie van een coupe past uiteraard niet op de Combi Coupe (CC):sleeping
de klemmetjes van de deurkaarten zijn nog nieuw leverbaar, maar een bezoekje aan de plaatselijke sloper wil ook helpen.
astra-kadett. weet ik wat, die hebben het ook wel.deurfolie, is prima zelf te maken, als je maar geen vuilniszakken plastic gebruikt maar
wat degelijker spulHans.
6 april 2010 om 16:19 #17652808GT/e of SR stuur is even groot als standaard stuur inderdaad, maar is dikker en natuurlijk koeler :thumbup
6 april 2010 om 20:18 #17652809Op m’n huidige B1 heb ik ook het standaard GT/E SR stuur. Kleiner vind ik lastig
om te manouvreren.
In m’n GSI heb ik de luidsprekers (zoals Hans vermelde) in de kartonnen plaatjes gemonteerd
die naast je voeten staan. Daar ik dacht dat de magneet van een luidspreker niet zo gezond kan
zijn heb ik de stuureenheid (rechter zijde) idd onder de batterij geplaatst.6 april 2010 om 20:22 #17652810tja.. waar had ik dat ook alweer gelezen..(dat van de luidsprekers)
maar tis gewoon een nette en mooie oplossing!
6 april 2010 om 20:29 #17652811intersant topic.
heb bijna de zelfde plannen met de mijne.maar ik heb bij mijn a manta er opbouw boxen.
die phillips 30 watt.
alleen links is wat lastiger.
zit met de ruitenwissersproeirpompje daar.
maar die heb je niet meer bij b manta.6 april 2010 om 21:06 #17652812over het dashboard ombouwen, “zoekt en gij zult vinden”:
origineel gepost door manta1977
Als je de draden voor de toerenteller en de oliedrukmeter getrokken hebt, hoef je alleen de volgorde van de draden in de zwarte ronde stekker achter op het dashboard te veranderen :)beetje oneerlijk is het wel met de nickname eronder, het is een vertaling van een duits plaatje van het OHF
7 april 2010 om 18:13 #17652813origineel gepost door brobbel1
alleen links is wat lastiger.
zit met de ruitenwissersproeirpompje daar.
maar die heb je niet meer bij b manta.heb ook wel een B manta gehad met een voetpompje links.
maar die pompjes kun je wel wat verplaatsen ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.