Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett under construction
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 13:38 #17219561
Anderhalf jaar geleden heb ik een D kadettje “gekregen”. 1.3N Automaat, met de boodschap zorg er goed voor.
Het is een harde kadett op de kritieke punten, maar verder niet echt strak in de lak en onder de deukjes.
GTE verlaagd op dit moment.Ik merkte dat ik lekkage voor had, en roest in de A-stijle.
Ff het raam eruit en schoonmaken, nieuw stukje erin.
oude stuk eruit.
Beetje bakken en braden
Plamuren e.d
menie en spuiten komt de volgende keer (met een beter rubber waar geen kit in is geblaft)
:argueIk zag wat GlennGSI aan het doen was met de “bermuda driehoek” (deel van de draagarmen, voeten stuk)
Laat ik eens kijken wat ik tegen kom. Er heeft wel eens iemand daar iets aan gelast. Ik wil eens weten hoe dat er boven op uitziet..
:oOm straks weer veilig op weg te gaan, het rotte eruit gehaald en vers metaal erin terug :hmmz
4 april 2010 om 15:43 #17651928hey mooi gat man, die had ik er ook in, alleen dan om de pedalbox op maat te rijgen in de auto:P als ik dat geweten had had ik em bewaard en verkocht :angel
4 april 2010 om 16:57 #17651929Mooi werk ! ook mooi kleurtje ! Bekend plekje ook idd bij de ophanging pfff als ik er weer aan denk wat een werk !
21 oktober 2010 om 18:42 #17651930Nu we een half jaar verder zijn ben ik begonnen aan de andere kant.
Ondertussen op vakantie geweest in Tjechie met de kadett. Was niet echt een succes op de terugreis. Hevige regenval deed in het oosten van europa de rivieren buiten de oevers komen.
Ik moest hierdoor op een gegeven moment door een flinke plas rijden en het water kwam door de bodemplaat heen!
Hieronder een aantal foto’s van de gaten! :(
ff een close up
Tis echt een gatenkaas
Draagarm bevestiging :S
Raamrubber lekt. Links in de hoek blijft water-staan. En dat loopt er overheen.
Weet iemand een adres waar je nieuwe raambubbers kan krijgen?
Ik ben al bij de Carrglas geweest maar die hadden niks liggen..
Nou ik ga eens kijken of ik dit kan repareren!
gr
21 oktober 2010 om 19:22 #17651931die detts zijn verschrikelijk mee met dat roesten aan de draagarmen de mijne heeft er ook enorme last van maar ik ontzie het om er aan te beginnen :D veel succes ng
21 oktober 2010 om 19:47 #17651932niet alleen de D tje hebben het, de Etjes kunnen er ook wat van.. zo mijne ook… en weer gefixed maar je bent wel ff zoet daarmee….
is het 1 klaar krijg je t andere weer wat begint te roesten.
mn oude kadetje was compleet gestript geschuurd geplamuurd waar nodig en gespoten en na 5 mnd begonnen er alweer wat blaasjes te komen.. en was wel degelijk goed behandelt:(21 oktober 2010 om 20:11 #17651933Dit is ons D’ettje, nu 30 jaar oud en originele 44000 echte Km’s.
Gekocht van de eerste eigenaar, twee straten verder.
Nooit buiten geweest in de winter. Droevige weduwnaar deed het weg
omdat het teveel aan z’n vrouw deed denken.
Is compleet roestvrij maar door dit topic kan ik die zwakke plaatsen controleren!21 oktober 2010 om 20:13 #17651934inderdaad schijn bedriegt… denk niet dat je een auto van 30 jaar oud vind die helemaal perfect is, maar de mensen onder ons met iets minder kennis op (opel) kwaaltjes die weten het niet en zien het niet.. door zo’n topic kun je inderdaad zien waar je allemaal eventueel rekening mee moet/kan houden.
en vind het gewoon prachtig om te zien hoe men zo’n mooi beessie weer leven inblaast.
22 oktober 2010 om 06:21 #17651935origineel gepost door opelkadetje
niet alleen de D tje hebben het, de Etjes kunnen er ook wat van.. zo mijne ook… en weer gefixed maar je bent wel ff zoet daarmee….is het 1 klaar krijg je t andere weer wat begint te roesten.
mn oude kadetje was compleet gestript geschuurd geplamuurd waar nodig en gespoten en na 5 mnd begonnen er alweer wat blaasjes te komen.. en was wel degelijk goed behandelt:(dan is er toch iets niet helemaal goed gegaan, ik heb mijn kadett nu 1.5jaar geleden laten spuiten, en rij er elke dag in (behalve swinters) en er is nog geen enkel blaasje te bekennen.
@h400, mooie kadett ,wees er maar zuinig op. ik heb dezelfde in een andere kleur, ook in nieuwstaat alleen dan gerestaureerd:
maar ontopic,
klopt inderdaad dat de kadettjes daar altijd roesten, gewoon klaarmaken en de binnenkant goed in de ML zetten. ze beginnen namelijk van binnen uit te roesten. ik meen dat dit te maken heeft met een waterafvoer die niet helemaal goed loopt.
begin maar eens met de bitumen matten eruit bikken, waarschijnlijk zit daar nog mee onder.
niet dat ik je wanhopig wil maken hoor:jerry22 oktober 2010 om 06:55 #17651936Bodem-plaat is er gisteren uit-geslepen. (foto’s volgen)
Gelukkig is er nog een vervangende voor gevonden!Maar geen haast. Moet gewoon goed gemaakt worden!
Zo’n D heeft zo zijn charme, weet niet waarom. Kan zonder probleem in een plastic fantastic auto gaan rijden
(modernere auto) maar vind t voor als nog niet nodig.Ik hou jullie op de hoogte!
gr
22 oktober 2010 om 08:14 #17651937Wauw! Dat zijn hele informatieve fotoos!
Nu weet ik precies wat ik aan zal gaan treffen bij mijn E-kadett….. :P En dat ik daar nu al geen zin in heb! :D
Hoop op iets minder krokant maar toch..
Succes met het lassen!22 oktober 2010 om 09:48 #17651938en vergeet naast de D en E Kadett ook de de C Ascona niet,die heeft exact hetzelfde gelazer!
Ook ik ben dus deze ellende tegen gekomen!
Ik heb toen het gefixt was de hele holle ruimte via het gat in het schutbord (waar de schakelstang doorheen komt) volgeblaft met hohlraum wax,2 bussen zijn erin gegaan22 oktober 2010 om 11:19 #17651939Dan zit ik nog met een probleem met het raam. Weet iemand waar ik een nieuw raamrubber kan krijgen?
22 oktober 2010 om 11:34 #17651940Kijk eens op http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/, daar hebben ze vast wel een nieuw raamrubber.
Leuk project, je pakt het zo te zien zorgvuldig aan:thumbup
22 oktober 2010 om 15:48 #17651941haha ding is zo lek als een vergiet:jerry
maar is zo te zien in goede hande:wub
23 oktober 2010 om 19:22 #17651942Vergiet? Moet je dit zien!
Het rotte weggeslepen
Jabba dabba doe!
na het stralen
en merken wat ik weg of open wil hebben. Zitten hier meerdere lagen metaal van 1mm (3x op elkaar)
Gaat water tussen zitten en het rot op het laatst eruit.
Ik denk dat ik die hele top plaat vervang. Zit er niet zo goed uit die 2e plaat… :(
23 oktober 2010 om 19:33 #17651943flinstones:D
25 oktober 2010 om 10:07 #17651944jupz,die dubbele bodem is echt een tijdbom.
Ze rotten er altijd op,vroeg of laat.25 oktober 2010 om 12:18 #17651945Ik heb een vooruitrubber 1,5 jaar geleden in Engeland gekocht via Ebay.. hier in NL was er zo goed als niet aan te komen toen.
25 oktober 2010 om 18:05 #17651946Ik heb een voorruit-rubber besteld via COPE.nl was nog te krijgen!
Ik hoop dat hiermee het probleem met de lekkage verholpen is. (het raam dan) :)
1 januari 2011 om 14:13 #17651947Zo ff een update, ben de laatste weken bezig geweest met dit als resultaat
Plaatje pas maken
Klaar voor lassen
Onderkant
En vast
Bovenste plaat pas maken
Amerika?
Pas maken
Veel werk
Onderkant
1 januari 2011 om 15:03 #17651948hoop werk:(… vraag me af hoelang zoiets nou goed blijft met al die plaatjes erin lassen?
heb je dan niet met een jaar weer dat er stukjes naast het ingelaste materiaal gaan roesten en dat je dan weer zit?
verder nice job… wou dat ik kon lassen, kan het helaas niet.
1 januari 2011 om 15:25 #17651949als je de nieuwe en oude stukken in een menie zet gebeurt er niets mee in principe.
1 januari 2011 om 16:20 #17651950[rquote=1828402&tid=123995&author=opelkadetje]hoop werk:(… vraag me af hoelang zoiets nou goed blijft met al die plaatjes erin lassen?
heb je dan niet met een jaar weer dat er stukjes naast het ingelaste materiaal gaan roesten en dat je dan weer zit?
verder nice job… wou dat ik kon lassen, kan het helaas niet.[/rquote]
Het zal geen levenlang meegaan uiteraard. ik hoop die van mij over een jaar of 5 zover te hebben dat ik de bak in zen geheel met draagarmophanging te vervangen voor origineel plaatwerk. dat zal wat langer mee gaan. Maar zelfs dan nog..
1 januari 2011 om 21:14 #17651951Kijk deze wagen is 27 jaar oud (op kenteken) en heeft tot deze tijd geen onderhoud gehad hieraan. Ik ga er niet van uit dat dit nog eens 27 jaar meegaat. Maar deze wagen gaat naar mijn mening niet meer 27 jaar meer mee trouwens :P
Nog best ff werk hoor. :cool: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.