Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Tikkende vacuum vervroeging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2010 om 16:46 #17219544
Ik heb last van een tikkende vacuum vervroeger, als de motor stationair draait.
Ik dacht eerst dat het een klepstoter was, gelukkig niet:D
Nou heb ik carburateurs op deze motor, en vanaf 1 inlaatbuis een slangetje naar de vervroeger.
Dit is op een testbank nog gestest….en hij reageerd er op (dus zat vacuum met carbs!!!!, dr wordt altijd beweerd dat het niet zo is)Hoe kom ik van het tikkende geluid af…..komt het vaker voor toevallig?
Als er niets aan te doen is dop ik hem af….dan maar een iets minder mooi lopend motortje. (stationair)3 april 2010 om 19:22 #17651762Wat voor ontsteking heb je er dan op zitten ??
3 april 2010 om 19:24 #17651763ehhh zon Gte ontsteking…..
met van die sleufen waarop je hem verdraaien kan.Met het slangetje aan de inlaat (1 pijp) tikt ie
zonder slang wordt de vervroeging niet bediend en tikt ie dus ook niet.3 april 2010 om 19:41 #17651764Tikt hij aan één stuk door en regelmatig ?
Dan kan het zijn dat het vacuum van één cilinder teveel schommelt t.o.v. het vacuum gemaakt door 4 cilinders, wat je bij een standaard inlaat hebt.4 april 2010 om 16:38 #17651765stationair onder zoveel toeren…..weet nog niet hoeveel toeren dat is.
bij gas geven is dat weg
4 april 2010 om 21:56 #17651766Bij gasgeven is het vacuum weg en wordt de vervroeger niet meer bediend.
Dan zal hij dus ook niet meer tikken.Als je het slangetje van de ontsteking lostrekt zodat het slangetje nog aan het spruitstuk vastzit, en je legt je vinger erop, kan je dan misschien voelen of de motor (bij stationair lopen) continu aan het slangetje zuigt of ‘kleine slokjes neemt’ ?
Mocht je er niets aan voelen, misschien kan je dan een vacuummeter er op aansluiten.
Als dat metertje dan flink schommelt, schommelt je vacuum dus ook en zou dat een reden voor het getik kunnen zijn.Ik heb nog een oud D-Kadett dashboardje liggen waar een vacuummeter in zit, kan je evt. wel even lenen.
5 april 2010 om 19:33 #17651767ohh vacuummeter heb ik op het werk wel.
Heb hem vandaag op de slang van de rembekrachtiger gezet.
Tikt alsnog….In feite loopt ie alleen stationair beter als ik m er op heb…maar zou het ook geen ramp vinden om zonder te moeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.