Tikkende vacuum vervroeging

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Tikkende vacuum vervroeging

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219544
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ik heb last van een tikkende vacuum vervroeger, als de motor stationair draait.

      Ik dacht eerst dat het een klepstoter was, gelukkig niet:D

      Nou heb ik carburateurs op deze motor, en vanaf 1 inlaatbuis een slangetje naar de vervroeger.
      Dit is op een testbank nog gestest….en hij reageerd er op (dus zat vacuum met carbs!!!!, dr wordt altijd beweerd dat het niet zo is)

      Hoe kom ik van het tikkende geluid af…..komt het vaker voor toevallig?
      Als er niets aan te doen is dop ik hem af….dan maar een iets minder mooi lopend motortje. (stationair)

      #17651762
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Wat voor ontsteking heb je er dan op zitten ??

        #17651763
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          ehhh zon Gte ontsteking…..
          met van die sleufen waarop je hem verdraaien kan.

          Met het slangetje aan de inlaat (1 pijp) tikt ie
          zonder slang wordt de vervroeging niet bediend en tikt ie dus ook niet.

          #17651764
          CommoCruiser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2007

            Tikt hij aan één stuk door en regelmatig ?
            Dan kan het zijn dat het vacuum van één cilinder teveel schommelt t.o.v. het vacuum gemaakt door 4 cilinders, wat je bij een standaard inlaat hebt.

            #17651765
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              stationair onder zoveel toeren…..weet nog niet hoeveel toeren dat is.

              bij gas geven is dat weg

              #17651766
              CommoCruiser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2007

                Bij gasgeven is het vacuum weg en wordt de vervroeger niet meer bediend.
                Dan zal hij dus ook niet meer tikken.

                Als je het slangetje van de ontsteking lostrekt zodat het slangetje nog aan het spruitstuk vastzit, en je legt je vinger erop, kan je dan misschien voelen of de motor (bij stationair lopen) continu aan het slangetje zuigt of ‘kleine slokjes neemt’ ?
                Mocht je er niets aan voelen, misschien kan je dan een vacuummeter er op aansluiten.
                Als dat metertje dan flink schommelt, schommelt je vacuum dus ook en zou dat een reden voor het getik kunnen zijn.

                Ik heb nog een oud D-Kadett dashboardje liggen waar een vacuummeter in zit, kan je evt. wel even lenen.

                #17651767
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  ohh vacuummeter heb ik op het werk wel.

                  Heb hem vandaag op de slang van de rembekrachtiger gezet.
                  Tikt alsnog….

                  In feite loopt ie alleen stationair beter als ik m er op heb…maar zou het ook geen ramp vinden om zonder te moeten.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.