stotterende 3.24v uit 92

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD stotterende 3.24v uit 92

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219464
    Neut3.24
      Lid sinds:
      5 September 2009

      Hallo opellovers

      Ik heb een senatorB 3.24 uit 92 staan met 142 duizend km erop, hij begon een tijd terug al met zo nu en dan ”huppelen in toeren” op stationairgebied. Hield je dan ff je gas op de 800 a 1000 rpm voor een aantal seconden dan liep die daarna meestal pas goed. aangezien die dit steeds vaker is gaan doen en je het niet meer weg krijgt dmv gas bij geven, wordt het erg vervelend. Ook als je bij een constante snelheid je gas los laat bleef die niet rustig door rolllen en langzaam zakken in toerental maar zakt die meteen naar stationairgebied en begint dan weer te ”huppelen in toeren”. wat er voor zorgt dat de automaat niet weet dat die terug moet schakelen met als gevolg dat naarmate de sneheid afneemt die wil gaan afslaan. snel wat gasgeven zorgt er voor dat die de juiste versnelling oppakt en alsnog terugschakeld en afremt op de motor. Al bij al, is het nu zo dat die helemaal niet meer netjes loopt, zowel bij warme of koude motor of buitentemp. Zou dit de stationairomloopregelaar(stappenmotor) kunnen zijn of is dit vanwege een kapotte rotor/verdeelkap/bougiekabels/bougies?!

      Ook tijdens constante snelheid, voel je de auto lichttjes inhouden en zie je de accuvoltmeter zakken en stijgen tot juist niveau.

      Aub kan iemand mij meer vertellen? we willen er mee naar luxemburg met de pasen.

      Alvast bedankt, gr Johan (bevriend van dit forumlid)

      #17650575
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Lambda sonde of stationair regel motortje vuil gok ik zo.

        #17650576
        commodore
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          ik heb dit probleem ook gehad en bleek boubinekabel te zijn… (met mijn ex-senny)Mischien ook ff checken?:thumbup

          #17650577
          Neut3.24
            Lid sinds:
            5 September 2009

            origineel gepost door GSE
            Lambda sonde of stationair regel motortje vuil gok ik zo.

            Hm… stationairmotortje zit die bovenop onder het afdekplaatje met dualram erop? die is in t verleden schoongemaakt met remmenreiniger en dat heeft geen effect gehad, motor bleef het zelfde probleem geven. Als je rijdt lijkt er niks aan de hand, maar zodra je t gas loslaat die die 8 van de tien keer vervelend met toerental.

            maar misschien bedoel jij wat anders?!

            #17650578
            Neut3.24
              Lid sinds:
              5 September 2009

              als die stotterd en dan ook erg laag in toerengebied komt wil die bijna afslaan en klinkt het alsof er een cilinder(s) niet mee doet!? Lastig altijd om dit soort probleempjes uit te leggen, zoiets moet je eigenlijkl horen en zien. maar ik probeer het zo goed als mogelijk uitteleggen!

              Er zijn ZOVEEL leden met kennis! Wie o wie kan mij helpen?? :cool:

              #17650579
              manus
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Verdeler slecht?
                Gaan wel is stuk.

                #17650580
                Neut3.24
                  Lid sinds:
                  5 September 2009

                  origineel gepost door manus
                  Verdeler slecht?
                  Gaan wel is stuk.

                  Waaraan zou ik dat kunnen concluderen?

                  rotor, zou die t ook kunnen zijn misschien?

                  #17650581
                  rinus de boer
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    Heeft jou auto al een motormanagement lampje, wat aan gaat als er iets niet klopt?

                    Ik had dit soort problemen toendertijd met m’n Calibra, omdat de spanningsregelaar in de dynamo kaduk ging. De computer sprong dan in en uit het noodloop programma, maar het blok ging ook steeds rotter lopen.

                    #17650582
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      bougies d’r uit, kijken of er 1tje uitspringt qua voetje :D

                      of misschien ff een andere goede bougiekabel nemen,
                      en dan die verwisselen met 1 van die andere 6,
                      ff aanhoren of er veranderingen optreden in het stationair. ;)

                      Anders de verdeler kap eraf, kijken of de contacten
                      niet te diep zijn ingebrand. :hmmz

                      Dat was dan ff simpel gedacht, ben je er dan nog niet klaar mee,
                      de rest ff vragen aan de electra experts hier,
                      want verder houdt het voor mij op :D :thumbup

                      succes en een prettig paas-weekend gewenst :jerry

                      #17650583
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        origineel gepost door commodore
                        ik heb dit probleem ook gehad en bleek boubinekabel te zijn… (met mijn ex-senny)Mischien ook ff checken?:thumbup

                        en daar is vorig jaar weer de hele reut van vervangen ;)

                        dus ik gok ook op de ontsteking, ff nieuwe bobinekabel en rotor e.d

                        #17650584
                        variant
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 March 2005

                          Lijkt mij inderdaad een motormanagementprobleem .
                          maar idd de oorzaak kan zoveel zijn dat je er zelf bij moet zijn om een juiste diagnose te stellen ..

                          De stationairregeling valt bij mij af want die doet niet zoveel tijdens deellast.
                          Ontsteking ook want dat geeft andere problemen , of het moet het moduul al zijn ..

                          Wat mij opvalt is dat je zegt dat de boordsspanning niet constant is ..
                          Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken want electronica doet de gekste dingen bij een sterk wisselende boordspanning ..

                          Meet de boordspanning eens rechtsteeks op de accu door middel van een multimeter/voltmeter .
                          Deze zou stationair zo rond de 13 volt moeten liggen , en mag absoluut niet wild heen en weer springen ,.
                          Doet ie dat wel dan heb je je spanningsregelaar kapot , met deze storingen als mogelijk gevolg.

                          gr

                          #17650585
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Denk dat ie al in Luxemburg is………zonder problemen:o:D :thumbup

                            #17650586
                            manus
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door Neut3.24

                              origineel gepost door manus
                              Verdeler slecht?
                              Gaan wel is stuk.

                              Waaraan zou ik dat kunnen concluderen?

                              rotor, zou die t ook kunnen zijn misschien?

                              Misschien mosterd na de maaltijd maar ik heb een paar dagen in duitsland doorgebracht.

                              De lagers van de verdeleras willen wel is wat speling gaan vertonen waardoor er teveel speling op de as komt.
                              Dit kan dan weer zorgen voor slecht doorkomen van de vonk van bobinekabel naar bougie.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.