Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuurwiel scheef, stuur verzetten?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2010 om 19:27 #17219421
Dag allen,
Op onze coupe zitten goodyear eagle f1 banden, voor zitten duitsers(3 maand oud), achter uit thailand (1 jaar oud.)
Als ik die banden van thailand voorop monteer, dan staat het stuurwiel scheef. (omdat die banden niet aan zulke strenge eisen hoeven te voldoen als de duitsers) aldus mijn bandenboer. Als ik de duitse goodyears voorop heb, dan stuur het stuurwiel gewoon recht. Dus er zit afwijking in de banden.
Ik wil echter de thailandse goodyears voorop hebben, omdat ze anders gaan cuppen (als ze continu achterop blijven) en achter slijten ze natuurlijk niet zo snel…
Zon scheef stuurwiel is ook niet wat, kan je het stuurwiel niet recht zetten op de beunhaas manier?? één van jullie heeft vast een keer een stuurwiel gedemonteerd van een astra coupe? Misschien kan ik mijnes dan paar tandjes verzetten als ik die thailandse banden voorop heb.. Zodat het stuur ook recht staat bij de thailandse banden…
En als ik dan weer goede banden voorop krijg, dat ik die verandering weer ongedaan maak.. Is dit ook mogelijk??
31 maart 2010 om 20:12 #17649887Hoi,
Ik begrijp niet echt hoe je stuur nou scheef staat, is dit in eenzelfde stand als wanneer je spoorstang veranderd is na bijv. Een stoeprandje?
In dat geval zou het volgens mij niet eens handig zijn de voorwielen om te zetten, maar misschien snap ik het verkeerd.
Misschien is de banden eronder zetten en laten uitlijnen een betere optie?1 april 2010 om 08:07 #17649888De afwijking zit in de banden, met de voorbanden Made in germany voorop, staat het stuur recht bij rechtuit rijden. Bij de thailandse staat hij gewoon niet recht bij rechtuit rijden(staat dan iets naar rechts)
Het licht niet aan de uitlijning gezien het stuur wel recht staat bij de duitse banden. Vandaar dat ik het stuur wil verzetten, zodat ik die thailandse voorop kan zetten en dan die op kan rijden…
1 april 2010 om 08:17 #17649889Ik snap je bedoeling maar persoonlijk zou ik gewoon voor goede banden gaan, of accepteren dat je stuur scheef staat.
Als je banden dan straks afgesleten zijn kun je weer je stuur recht gaan zetten. Of…. hij gaat geleidelijk weer scheef staan.Gr, Boxum56
1 april 2010 om 15:52 #17649890Ik zou inderdaad niet het stuur verzetten, dat is namelijk niet de oplossing..
dan kan je beter de thaise achter laten zitten…..
Willem
1 april 2010 om 15:59 #17649891Wat een baggerbandjes dan zeg…..
Dan maar laten cuppen en dan wegsmijten….Banden die niet in europa, maar in zon tjaptjoi-land gemaakt worden zijn altijd troep, ook de betere merken!!
(staat op de band vaak nog land van makelij)
Al moet ik zeggen dat de laatste serie winterbanden van vredestein ook een beetje bagger was…denk dat ze de productieeisen wat lager hebben geschroefd om meer te produceren (vraag naar banden was hoger dan het aanbod)1 april 2010 om 20:40 #17649892had die banden via autobandenmarkt, die uit duitsland ook overigens, jammer dat 1 batch de tjaptjoi kwaliteit is…
Ik plaats de thaise banden dan wel voorop, dan staat het stuur maar scheef, kan ik die mooi oproken.
Heb liever een scheef stuur dan klere herrie van gecupte banden. en voor kan ik ze ook sneller laten slijten iig :P
1 april 2010 om 21:25 #17649893Ja lijkt me de beste optie. Erg irritant dat het spul gewoon niet voor mekaar is maar zo ben je er wel het snelst van af:P:P
2 april 2010 om 09:29 #17649894Mensen wat een gedoe kijk is op de zij kant waar een Michelin band en een Conti de laatste tijd gemaakt word. ook in een Aziatisch land hoor . en oordeel dan
en inder daad je moet niet de goed koopste band kopen ,maar naar je budget en is dat heel klein niet zeuren over mindere kwaliteit ,maar ik vind dat met dat stuur een raar verhaal ik zou die banden retour naar leveratier doen ik zou ze er niet op willen.
had laatst 4 nieuw conti,s waar van EEN die achteraf zoveel lood nodig had om stil te zijn dat de auto op een hobbelpaard begon te lijken (banden boer met een K) deze BAND ook retour gegaan EN VERVANGEN .alles kan in een productie proces! foutje bedankt .
2 april 2010 om 09:30 #17649895origineel gepost door infineonz
had die banden via autobandenmarkt, die uit duitsland ook overigens, jammer dat 1 batch de tjaptjoi kwaliteit is…Ik plaats de thaise banden dan wel voorop, dan staat het stuur maar scheef, kan ik die mooi oproken.
Heb liever een scheef stuur dan klere herrie van gecupte banden. en voor kan ik ze ook sneller laten slijten iig :P
ik zou gewoon op MP zetten en 2 nieuwe banden gaan halen.
Ik heb er echt een pest hekel aan als er iets mis is met mijn banden . . . tis toch je veiligheid.2 april 2010 om 10:15 #17649896origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door infineonz
had die banden via autobandenmarkt, die uit duitsland ook overigens, jammer dat 1 batch de tjaptjoi kwaliteit is…Ik plaats de thaise banden dan wel voorop, dan staat het stuur maar scheef, kan ik die mooi oproken.
Heb liever een scheef stuur dan klere herrie van gecupte banden. en voor kan ik ze ook sneller laten slijten iig :P
ik zou gewoon op MP zetten en 2 nieuwe banden gaan halen.
Ik heb er echt een pest hekel aan als er iets mis is met mijn banden . . . tis toch je veiligheid.en dan iemand anders opzadelen met die zooi:hmmz
. . . tis toch je veiligheid. :vertag2 april 2010 om 10:36 #17649897mensen kiezen zelf nog wel voor slechtere banden van een of ander tokkiewokkie merk.
je moet het er wel bij zeggen2 april 2010 om 10:55 #17649898Nou snap ik nog steeds niet hoe het kan dat je stuur scheef kan komen te staan door je banden? Heeft toch niks met elkaar van doen eigenlijk? Scheef stuur is meer door spoorstangen en dergelijke? Dan moeten je banden scheef zijn ofzo. :wtf
2 april 2010 om 13:07 #17649899origineel gepost door sw_reijnders
mensen kiezen zelf nog wel voor slechtere banden van een of ander tokkiewokkie merk.
je moet het er wel bij zeggenals ik het zelf niet zou vertrouwen dan flikker ik ze liever weg dan dat je gezeik achteraf hebt!!!
en mochten ze eventueel verkocht worden is vermelden wel het minste wat je kan doen.
gr Tom
2 april 2010 om 14:23 #17649900origineel gepost door *Jurgen*
Nou snap ik nog steeds niet hoe het kan dat je stuur scheef kan komen te staan door je banden? Heeft toch niks met elkaar van doen eigenlijk? Scheef stuur is meer door spoorstangen en dergelijke? Dan moeten je banden scheef zijn ofzo. :wtfnou kijk en nu sla je de spijker op z’n kop ;)
of ze zijn niet exact even groot.heb het vaker gehad hoor.
Toen ik mijn vec kocht zaten er heuze master steal banden op van de vorige misbruiker (bejaarde vent) :sleepingIk zette er toen mijn winter bandjes onder . . . gewoon goede Michelin Alpins. En m’n stuur stond kaars recht.
Naderhand ook 18 inch irmschers eronder gezet, stuur staat wederom kaars recht.
m’n schoonvader heeft die mastersteals op gereden op z’n achteras en voorop goede bridgestones. Dan gaat het prima.
2 april 2010 om 20:33 #17649901Stuur kan zeker wel scheef staan vanwege de banden. Op de Zafira van mijn vader liggen nu de zomerbandjes weer en hiermee staat het stuur (ietsje) scheef, met de nieuwe winterbanden set stond het stuur kaarsrecht. Gaat binnenkort ook voor onderzoek naar de dealer want dit is echt irritant.
Toen ie de auto kocht stond er 8000km op de teller maar (kwamen we na een weekje achter) was de bandenspanning linksvoor 2,0 bar, rechtsvoor 2,9! Hierdoor zijn de bandenwaarschijnlijk anders gaan slijten. Het DDS-systeem (bandenspanningscontrole) kun je gewoon inleren en heeft dit dus niet in de gaten gehad, waardoor ie nu met een scheef stuur zit.3 april 2010 om 12:10 #17649902Goodyear is een goed/bekend merk, wist niet dat die lui banden lieten produceren door thailand.
Komt niet ten goede voor hun naam, tenzij die normen/eisen net zo hoog liggen in dat productieland als in duitsland. Dan hoeft er nix mis te zijn met thailand..
Naja ik heb ze voorop geplaatst, dan gaan we ze binnenkort even aan de tand voelen op een grote asfalt parkeerplaats hier in de buurt ^^
3 april 2010 om 14:01 #17649903das weer zonde van de auto..
4 april 2010 om 14:25 #17649904origineel gepost door Famempeters
Mensen wat een gedoe kijk is op de zij kant waar een Michelin band en een Conti de laatste tijd gemaakt word. ook in een Aziatisch land hoor . en oordeel danen inder daad je moet niet de goed koopste band kopen ,maar naar je budget en is dat heel klein niet zeuren over mindere kwaliteit ,maar ik vind dat met dat stuur een raar verhaal ik zou die banden retour naar leveratier doen ik zou ze er niet op willen.
had laatst 4 nieuw conti,s waar van EEN die achteraf zoveel lood nodig had om stil te zijn dat de auto op een hobbelpaard begon te lijken (banden boer met een K) deze BAND ook retour gegaan EN VERVANGEN .alles kan in een productie proces! foutje bedankt .
sorry hoor maar dan zijn het neppers.
Echte michelins voor de Europeese makt.komen uit:
Frankrijk
Italie
Polen
U.K.
of Duitsland.En voor de amerikaanse markt komen ze voor al uit U.S.A.
4 april 2010 om 22:18 #17649905> fabrikage Landen op de banden: (Alle 8 voor een mooie
– Ik heb 2 made in Germany Michelins op de Vectra, en 2 Made in France..
– Op de Combo zitten 4 Michelins uit Frankrijk op..
– Mijn Vredestein Wintersloffen zijn echte Nederlanders.
— uit Aziatische streken nog nooit gezien…
> Balanceer gewicht:
– Veel lood om STIL te zijn????
— Gaat een band geluid maken van te weinig lood????
> Scheef trekken door Banden:
– Komt vaker voor dan je denkt..
– Komt vaak door voormontage op een andere auto of andere as op de auto, kan ook een fabrikage fout zijn uiteraard
– heb dit zelfs wel eens aan de hand gehad met Europese banden…
– Ligt vaker aan de auto van waar ze gekomen zijn, als aan de banden zelf
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.