Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb ik allemaal nodig?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 18:31 #17219337
Hallo,
Ik wil binnenkort mijn distributie en koppakking gaan vervangen. Nu is mijn vraag: wat heb ik allemaal nodig aan onderdelen?
Ik dacht zelf:
Distributieriem
Looprollen
Spanrol
Waterpomp
Multi-V riemKoppakking
Boutenset kop
Koelvloeistof 5L
Spruitstukpakking inlaat & uitlaat
KlepdekselpakkingIemand nog aanvullingen?
Is het overigens ook nodig om de rollen van de multi-v riem te vervangen?Gr, Boxum56
29 maart 2010 om 18:36 #17648803zomaar kleinigheidje hoor . . . Maar over wat voor auto/motor hebben we het hier :angel
29 maart 2010 om 19:27 #17648804inderdaad wel makkelijk om te weten wat voor motor inderdaad..
en koelvloeistof, wel iets meer als 5 liter..
29 maart 2010 om 20:12 #17648805Sorry vergeten: C18XEL ; Astra F uit ’95!
29 maart 2010 om 20:16 #17648806Let ook op klepdeksel zelf..
deze scheuren nog al eens…
en pak gelijk een koppakkings set..
daar zit alles in oa:
– koppakking
– klepsteelrubbertjes
– nokkenaskeerringen
– in / uitlaat pakkingen
– klepdekselpakking (niet altijd)vervang bij klepdeksel ook de bout ringetjes
Willem
30 maart 2010 om 07:16 #17648807Oke goeie tip, verder nog?
30 maart 2010 om 09:48 #17648808momentsleutel
30 maart 2010 om 11:37 #17648809Ja dat had ik ook al bedacht i.v.m de aanhaalmomenten.
Dan nog over de rollen van de multi-v riem. Deze zijn 20.000 km, 3 jaar geleden vervangen. Moeten deze ook vervangen worden?Gr, Boxum56
30 maart 2010 om 11:39 #17648810nog het volgende
3,6 liter 5w40 vol syntheet motorolie
nieuw olie filter
4 nieuwe bougiet,tjesveel goede zin.
een beetje mazzel.Bert
30 maart 2010 om 15:33 #17648811is het geen 4 liter in de C18XEL Bert, is een big Block motor met klein Carter, later (late C18XEL / X18XE zelfs 4,5liter).
willem
30 maart 2010 om 16:32 #17648812Olie is 5000km geleden nog ververst, dus die vang ik mooi weer op. Ging overigens 4 liter in dus willem je hebt weer es gelijk! :D
30 maart 2010 om 17:10 #17648813je gaat toch geen gebruikte olie opvangen en er weer ingooien ?????
en zeker als je zoveel gaat doen doen die paar tientjes olie het dan ?????
:o:o:o:oik heb heel veel onbegrip daar bij :angel
en de hoeveel heid is onbelangrijk je hebt 1 liter flacon , 4 liter cans en ,5 liter cans .
WIM was bij wijs van spreeke dat dan ook vernieuwen ik heb ook die vul hoeveel heden niet allemaal in het oude hoofd zitten hoe noem je dat :hmmz oude dag :P.
Bert
30 maart 2010 om 19:39 #17648814Voor een student geldt elke cent! Dat ik alles zelf doe heeft ook een reden. En paar tientjes….. vorige keer was ik €60,- verder. Maar misschien doe ik alles wel (inc. nieuwe olie), zie ik nog wel.
En de hoeveelheid is niet echt belangrijk, behalve als je natuurlijk in de winkel staat…. :DBedankt voor jullie hulp.
Gr, Boxum56
31 maart 2010 om 14:19 #17648815Wellicht een tip om de koppakkingset te kopen bij je revisiebedrijf die je kop gaat vlakken.
En dan gelijk vragen of ze de klepsteelrubbertjes voor jouw erin zetten; voor hun kleine moeite !31 maart 2010 om 17:19 #17648816Ik las in TIS2000 dat een 16v kop niet gevlakt kan/hoeft/mag worden? Klopt dit?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.