Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2010 om 12:46 #17219253
Kun je van een dis (2.8m) blok de nokkenas tandwielen waterpomp en krukaspoelie gewoon omzetten naar 2,5 tandwielen dus de ronden ipv de trapezium of is dit niet mogelijk ?
En de nokkenassen van een 2,5 passen in een 2.8 cilinderkop dit ivm geen rotor …
Had n gates riemenset bestelt maand geleden ook opgehaalt er van uit gaan de dat die voor 2.8motronic was niet dus en kan dat setje nu nie meer ruilen :puke
Laat ma eens horen.
28 maart 2010 om 12:59 #17648108riem is 20 euro ofzo….
ging ik niet alles voor ombouwen..28 maart 2010 om 13:15 #17648109hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp haha
28 maart 2010 om 13:47 #17648110origineel gepost door Noordpoolgsi
hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp hahaidd, ook hier +/- 116€ voor riem, spanrol en meelooprol
28 maart 2010 om 13:53 #17648111120 euro riem rollen spanrol en water pomp bij vaux parts in engeland
http://www.vauxallparts.co.uk/ als het goed is!!!!28 maart 2010 om 14:14 #17648112heb nog ene nieuwe riem liggen 15 euro:D
of ruilen voor jouw riem28 maart 2010 om 15:05 #17648113Stel je zou je distributie om bouwen van 2.8 naar 2.5 met nokkenastandwielen,
krukastandwiel en waterpomp.
Dan past die verkeerd gekochte riem die je nu hebt nog niet,
want dan kom je een paat tandjes te kort, ;).een 2.5 is 141 tanden en een 2.8 ,176.
dus koop nou gewoon het juiste set en ga wat corsa boy zegt, NIET je halve motor
ombouwen.
Dat set wat je nu hebt kan je toch ook gewoon weer verkopen ipv ruilen bij je leverancier?
En zijn hier vast wel geintresseerde op het forum naar een 2.5 distributieset.28 maart 2010 om 15:55 #17648114als je alles zou pakken van een m2.5, zou het moeten passen
maar idd,wrom zoveel moeite doen?
en trouwens wel raar dat ze m niet retouren, als ik iets haal en breng t 2 maanden later terug is dat geen probleem28 maart 2010 om 15:58 #17648115je hebt 3 versies
2.8 176 tanden
2.5 176 tanden
2.5 141 tanden
teminste dat heb ik is ergens gelezen:D28 maart 2010 om 16:04 #17648116je hebt 2 versie’s: ( in mijn inzicht )
M2.5 = 141 tanden
M2.8 = 176 tandenik snap idd niet dat er op hbase 3 versie’s staan
ik haal altijd gewoon een set dat ”tot” of ”vanaf” motornummer28 maart 2010 om 16:24 #17648117volgens mij is t omdat je in 2.5 de versie met de stalen rollen hebt en de latere versie met die plastic zooi.
28 maart 2010 om 16:31 #17648118is er een 2.5 met plastic rollen dan?
zeker geleverd in een astra met tractioncontroll ofzonog nooit gezien, en heb er veeeuuuul gezien
28 maart 2010 om 16:56 #17648119Originally posted by Noordpoolgsi
hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp hahatja je zei niet de rollen erbij maikel..
Riem zelf is orgineel gm rond de 20 tientjes hahaha..Ik haal hier nooit wat.. bestel het altijd bij duparts king:
28 maart 2010 om 18:22 #17648120de 2.5 motronic is idd in 2 versie’s.
oudere type met 1 spanrol en 1 meelooprol en dan het overgangstype van 2.5 naar 2.8 (maar bleef nog bij de 2.5motronic) met 1 spanrol en 2 meelooprollendaarom dat de 2.5 en de 2.8 van dat type dezelfde riem en vertanding hebben
28 maart 2010 om 19:45 #17648121ik wist ook niet dat er 3 versies waren hoor,:hmmz.
En ik zie er op h-base ook maar 2.
maar goed, ook weer wat wijzer.28 maart 2010 om 19:51 #17648122dr zijn dus eigenlijk maar 2 type’s
141 en 176 tands
alleen beide op de m2.5 gebruikt
die 176 zijn dan alleen de laatste zijn geweest,totdat de m2.8 geleverd werden28 maart 2010 om 20:00 #17648123:o.
dus ook 2 verschillende soorten vertanding, ronde en trapezium.
dus kan je toch nooit een 2.8 dis ombouwen naar een 2.5 en
dan een 176 tands riem pakken met trapezium tanden.
Want dan zou je een 176 tands riem moeten hebben met ronde tanden.28 maart 2010 om 21:15 #17648124als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5
dan vervalt er 1 meelooprol
2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
2.5 = 1 spanrol + 1 meelooproldus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakken28 maart 2010 om 21:18 #17648125origineel gepost door otdh
als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5dan vervalt er 1 meelooprol
2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
2.5 = 1 spanrol + 1 meelooproldus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakkende laatste 2.5 motronics zijn ook met 2 meelooprollen
29 maart 2010 om 07:34 #17648126maargoed, waar het dus op neer komt, gewoon de juiste riem en spanrollen halen en je eigen set te koop zetten. Niks aan te doen, maar is wel de makkelijkste weg lijkt me ;)
29 maart 2010 om 10:18 #17648127oke iedereen bedankt voor de uitleg cq meedenken.
Even bij de lokale automaterialenzaak geweest gesprek gehad enja ik ga dr niet meer heen voor onderdelen …Zal eens met duparts bellen lijkt me makkelijkste oplossing en die riem ach toch na 2 jaar ma eens vervangen bij n crossauto dan … :hmmz
30 maart 2010 om 08:03 #17648128Op zich als je alle onderdelen hebt is het wel makkelijk om te bouwen.
Maar je hebt dan ook een andere distributie deksel nodig alsmede die zwarte ‘montageplaat’ waar alles opgeschroefd zit. Gunstig is dat je van 2.8 naar 2.5 wil.
Wil je van 2.5 naar 2.8 dan heb je ook nog een ander
oliepomphuis nodig. Bij de 2.8 zit daar namelijk de spanrol op. En bij een 2.5 ontbreekt nou net dat bevestigingspunt op het oliehuis.
Maar goed, als je alle onderdelen hebt is het eigenlijk zo gebeurd. Moet je nog dingen gaan kopen dan zou ik gewoon ander distributie kitje halen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.