Paar kleine vraagjes en probleempjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Paar kleine vraagjes en probleempjes

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219225
    Sphere
      Lid sinds:
      27 March 2010

      Mijn eerste, en grootste, probleem is dat mijn achterruitenwisser eigenwijs is. Ze doet’t soms wel, soms niet, meestal niet zelfs.
      Daarbij lekt de achtersproeier aan de binnenkant (ik vermoed bij de rubbers naar buiten).
      Dit wil ik eigenlijk zelf repareren, maar ik kon vandaag niet echt vinden hoe ik dat het beste kan doen omdat ik het probleem niet kon localiseren.
      Ik vermoed een storing in de motor van de ruitenwisser, iemand bekend met dit probleempje?

      Ik had het probleem dat m’n radio de instellingen vergat, maar ik kwam al tegen dat ik daarvoor Rood en Geel van de connector moet omwisselen, moet te doen zijn voor mij lijkt me.

      Verder wil ik een naamsticker op mijn autootje, waar kan ik het beste een watervaste transparante sticker vandaan halen?
      Ik wil de naam van m’n autootje achterop in een subtiel andere kleur blauw, zo dus:

      (Eva op advies van m’n vriendin, want dit is mijn eerste echte eigenstende auto)

      #17647830
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ruitenwisser:

        – Er loopt een Thule van de Auto naar de kofferklep in linker bovenhoek van de kofferklep.
        – haal die eens los.
        – je zal daar draadbreuken aantreffen..

        Ruitensproeier:

        – Die is bij diezelfde Thule doorgescheurd.

        Willem

        #17647831
        Sphere
          Lid sinds:
          27 March 2010

          Hey Willem, klopt inderdaad. Bij de rand van de kofferklep zijn alle draden en de sproeier-buis (bijna) compleet doorgesneden.

          Heb je misschien enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan repareren?

          En dan met name de thule zelf, want die moet ik er af snijden, dus moet er een nieuwe omheen?
          Ik zat zelf te denken, de hele thule behalve de rubbers bij de body en de klep los snijden, de kabels en buisjes repareren en dan stevig aftapen met isolatie/ducttape. Bij de body helemaal afsluitend maken, bij de klep beweging laten.

          Ik ben alleen niet helemaal zeker of dat wel zo’n goed idee is mbt lekkage.

          De kabels zelf uiteraard gewoon met krimp-koppeling en de buis met een simpel klein tussenstukje.

          **Update**
          Ik heb voor nu provisorisch de achterruitenwisser werkend gekregen door de draadjes in elkaar te draaien en plat te knijpen, waarna ik ze heb afgetaped voor isolatie.

          Het buisje had ik zo snel niks voor bij me, maar de twee stukken heb ik tijdelijk aan elkaar getaped met ducttape, zodat er niet een stuk verdwijnt in de body of kofferklep.

          Dinsdagmiddag haal ik wat knijp/krimp koppelingen voor de kabeltjes en een buis-koppeling.

          Ik heb de thule gelukkig niet stuk hoeven te snijden, maar met een klem kon ik deze ver genoeg plat drukken (hoewel het nog steeds een enorm gepriegel was).

          Bedankt voor je hulp Willem!

          #17647832
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            ik laat de thule altijd heel, en schuif m aan de kant.

            dan zolderen met krimpkousjes.. (wel solderen, moet absoluut soepel blijven anders breken ze nog harder.

            slangetje met 2 pijpjes aan elkaar maken 1 pijpje in kofferklep, en 1 pijpje in de auto..

            zodat je een flexibel stuk tussen de deur en de auto krijgt.

            Willem

            #17647833
            Sphere
              Lid sinds:
              27 March 2010

              Ik heb de bekabeling inderdaad opgelost met krimpkousjes (ik noem ze krimpkoppelingen, maar bij de bouwmarkt kwamen we er prima uit), ik dacht ergens een box met verschillende maten te hebben, maar die is zoek, en waarschijnlijk morgen terug, dus maar een nieuwe gekocht. Als Ingenieur Natuurkunde komen die dingen vast wel ergens een keer van pas :D

              De slang heb ik gerepareerd met zelf-vulcaniserende tape, werkt perfect, heb ik ook al vaker gedaan zo en had de tape dus nog liggen. Een pijpje er tussen heb ik wel aan gedacht, maar het slangetje is al zo smal.

              Voorlopig gerepareerd en de scherpe randen waar ik bij kon een extra laag rubber-tape op geplakt.

              De thule aan de kant drukken is zorgt trouwens voor erg weinig werkruimte. Volgende keer bestel ik een hersluitbare bij de plaatselijke auto-boer. Hij had ze niet op voorraad, anders had ik zo’n ding gekocht, ik verwacht namelijk wel dat dit probleem zich vaker zal aandienen…

              Ik hoop dat het zo werkt, en ach, anders heb ik weer een “nieuw” projectje.

              Bedankt voor je hulp! Supertip! Kon het vanavond door een buitje goed gebruiken dat de ruitenwisser het in ieder geval weer deed!

              Hoewel, een nieuw 400 blad vinden… daar heb ik 4 bouwmarkten, 6 tankstations en 2 Halfords-zaken voor af moeten struinen! Nergens te vinden!

              Ik vraag me nog 1 ding af…
              Hoe weet jij waar jouw auto is geproduceerd, etc.? Zoals je in je sig hebt staan… (offtopic, maargoed)

              #17647834
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                onderdelen zaak, en dan voor merkwisser kiezen (Valeo oid.)

                Willem

                #17647835
                dimi_v
                  Lid sinds:
                  14 July 2010

                  enig idee als de slang kennelijk al doorgesneden is hoe je de einden weer aan elkaar krijgt? De vloeistof loopt onder uit de klep en ik zag geen slang door de thule heen lopen….

                  Is er een handigheidje waarmee je de slang weer naar boven kunt vissen?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.