Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bedieningsstang wervelklep Z22YH, wie wil er meedenken???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2011 om 19:46 #17219217
Op de foto hieronder is de bediening van de wervelklep te zien.
Binnen de gele rechthoek zie je een zwart kunstof ding met een gat erin, welke van links naar rechts beweegt.
Hierachter zie je nog net een ijzeren pinnetje liggen.
Op het uiteinde van dit ijzeren pinnetje hoort een wit kunstof balletje te zitten.
Dit witte balletje zou dan weer moeten klikken in dat gaatje ervoor.Bij mij is dus dit witte balletje eraf, waardoor het ijzeren pinnetje dus uit de bediening schiet.
De ene keer blijft het een dag zitten de andere keer 2 weken, maar hij schiet er elke keer weer uit.
Dit merk je gelijk, doordat de auto gaat hikken en na een aantal dagen verschijnt er een motorstoring.
Hij geeft dan aan dat de wervelklep is vastgelopen.Indien ik deze bedieningsstang wil laten vervangen, ben ik ruim 600 euries kwijt bij de VOD.
Nu moet dit naar mijn mening toch ook wel op een creatieve manier op te lossen zijn.
Ik zat zelf te denken aan een balletje maken van bijvoorbeeld kauwgom of kit.
In ieder geval iets wat hard wordt en het stangetje op zijn plek blijft.
Op een duits forum hadden ze de bedieningsstang vastgezet met een ty-rap aan de rechterkant.
Hierdoor blijft ie constant open staan, maar dat is ook niet de bedoeling.Wie heeft er nog andere goede ideeen en zegt van, ja zo moet je het doen!!!
26 november 2011 om 08:41 #17647739Een keiharde oplossing:
Het stangentje vastzetten met een tyrap.
Dan blijft je klep altijd open staan.Heb dit wel vaker gezien ook om storingen te voorkomen,
die verdraaide wervelkleppen willen wel eens vaker vast lopen.
Zelf heb ik bij mn Zafira B ook veel problemen hier mee gehad.20 juni 2014 om 18:40 #17647740Hallo wie kan mij dan helpen,
Bij mij ligt ie er helemaal vanaf de wervelklepstang, heeft de dealer op de stoel gelegd nadat ze er een beurt aan gedaan hebben.
Kosten bij de dealer om te laten repareren ongeveer 540 euro…20 juni 2014 om 19:04 #17647741Fixeren met 2 secondelijm zag ik eens op ‘t engelse forum. Waarom niet helemaal dicht zetten ? Ik merk geen verschil bij mij na het compleet afdoppen van die ‘ongein’
Voor de diesel zijn er op ebay reparatie setjes. Of anders toch de knip trekken?
Groet jraaf
20 juni 2014 om 19:07 #17647742Kunt u mij iets meer vertellen hierover ben hier niet zo in thuis?
Heb zelf een 2.2 16v.
21 juni 2014 om 06:25 #17647743Ze hebben het hier over een diesel 2.2 en niet over de Z22se Benzine.
@bassie81 wrote:
Kunt u mij iets meer vertellen hierover ben hier niet zo in thuis?
Heb zelf een 2.2 16v.
21 juni 2014 om 08:00 #1764774421 juni 2014 om 13:18 #17647745Correct, maar de functie van die wervelkleppen is volgens mij identiek. Het vernaggelen van je blok…….
Bij mijn diesel zijn ze er gewoon uit gehaald en de inlaatkanaaltjes dicht geslagen met een dremel en locktight. De selenoid is gewoon nog operationeel en daardoor geen storing op de ecu. Lijkt mij dat dit ook bij een benzine uitvoering zo kan. En zo als aangegeven ben ik op het Engelse forum in mijn zoektocht naar de oplossing voor dit probleem een topic tegen gekomen waar ze het met secondenlijm in de openstand vast waren gelijmd.Anders eens bij KCP Oisterwijk navragen of ze dit ook voor een benzine uitvoering kunnen. Bij de diesel kunnen ze het en ik rijd nu al een paar duizend KM rond zonder enig probleem :afro
Groet jraaf
21 juni 2014 om 13:40 #17647746Er zijn speciaal kits verkrijgbaar om de boel af te dichten, zijn een soort blindpluggen…
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.