Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2010 om 20:52 #17219157
hoe voelt hij tedens het rijden met een corsa a 2.0.8v met een f 13 en met een f16 versnelingsbak ik zoek mensen die dat hebben gebouwt ne corsa a 2.0.8v met een f13 en wat die daar van vinden
25 maart 2010 om 20:55 #17647194Ik reed met een f13 op mn 1800 8v monopoint (zelfde blok verder als een 2.0…alleen wat minder snel :P)
Dit trok goed op! Had ook een korte bak.
Het vliegwiel moet wel aangepast worden, dat heeft mij 100 euro gekost bij Mrc Zwolle destijds. (om een kleinere drukgroep kwijt te kunnen)
25 maart 2010 om 21:17 #17647195idd. tja keuzes..
beide kan, beide rijd wel goed..Tis maar wat je zelf wilt
26 maart 2010 om 07:06 #17647196ik zou gaan voor de f16 hoef je het vliegwiel niet aan te passen sheelt toch weer geld en tijd
26 maart 2010 om 14:18 #17647197Ja en je homokineten dan?
26 maart 2010 om 14:35 #17647198idd of f13 bak en vliegwiel aanpassen (en als je het goed wilt doen de koppeling van een f15 bak
of f16bak en gsi assen met diesel homokineten.
F16 is sterker daarom zou ik daarvoor gaan,
26 maart 2010 om 14:41 #17647199ik zou ook voor een f16 gaan, of zelfs een f20 kan nog prima
corsatje weegt toch niets dus waarom ooit een korte bak nemen en veel toeren draaien als je ook een lange bak kan pakken
26 maart 2010 om 17:10 #17647200omdat de assen voor een corsa a behoorlijk prijzig zijn….
en heel lastig te vinden.
dus een f13/f15 bak is totaal geen verkeerde optie.
vliegwiel aanpassen kost niet veel, heb er laatst nog 2 laten doen voor de cross.
26 maart 2010 om 18:28 #17647201gsi asjes kosten 75
kineetjes 50 voor 2…26 maart 2010 om 19:02 #17647202AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zie er maar eens aan te komen, de JUISTE gsi asjes wel te verstaan.
Voor 75euro wil ik wel een setje overnemen.En wat bakkeuze betreft, tis maar net wat je ermee wilt bereiken.
Ik zou voor een wagen die km’s maakt niet kiezen voor een korte bak, eerder voor een zo lang mogelijke.
Maarjah, net wat Corsaboy zegt, keuzes;)
26 maart 2010 om 19:06 #17647203Ik had volgens mij gewoon mn oude corsa a assen in mn f13:hmmz
26 maart 2010 om 19:12 #17647204Originally posted by Fearless
Ik had volgens mij gewoon mn oude corsa a assen in mn f13:hmmzdat kan ook..
maar als je f16 of f20 erachter wilt knopen, moet je of dikke assen halen (welke ik ook kan leveren voor neet prijzen)of corsa a gsi assen scoren icm andere homokineten.
bij een f13/f15 bak kun je standaard corsa a gsi assen gebruiken king:
26 maart 2010 om 19:27 #17647205en standaard corsa a assen, welk type maakt niet uit.
maar de JUISTE corsa gsi assen zijn lastig te vinden, voor de f16 enz…
26 maart 2010 om 19:28 #17647206type fout van mijn kant.
ik bedoelde idd alle corsa a assen :)26 maart 2010 om 22:11 #17647207Ja zie, want destijds drukte ik zo die assen van mijn1400 over in de bak..
Nix geen gerommel met assen/homo’s…Alleen het vliegwieltje aanpassen was ff een ingreepje….verder was het een geslaagde ombouw.
26 maart 2010 om 23:05 #17647208Als je een F13 gebruikt moet je dan ook de spacer van de versnellingsbaksteun gebruiken?
Van een F13 kun je relatief simpel de eindoverbrenging en de 5e versnelling veranderen. Zo kun je een heel lange en een heel korte bak maken. Dit gaat bij een F16 heel moeilijk.
26 maart 2010 om 23:14 #17647209Klopt………..
Je bent geen spacer nodig…
Ik heb ook mijn 1e f13 verkocht aan iemand die de eindoverbrenging ging overbouwen.27 maart 2010 om 00:15 #17647210de f10 f13 of f15 zijn er in veel verschillende overbrengingen te vinden.
heb er een liggen die dezelfde eind overbrenging heeft als een f20.
dus 3200 toeren bij 120.
al met al is een ”kleine” bak makkelijker en goedkoper om erachter te hangen’.
en geloof me, deze rij je niet zomaar stuk zoals de meesten denken.
Ik heb 1 jaar met een c18xe icm f13 gereden, niks geen problemen.
allen de koppeling gaf wat problemen op het eind, maar deze was ook niet nieuw toen ik em monteerde toendertijd
dat is inmiddels zeker 3 jaar geleden.
27 maart 2010 om 00:24 #17647211ik heb ooit ook al een corsa 2liter met een f13gebouwt maa ik heb toen een vliegwielgenomen van een corsa 1600gsi moter en die past ook op de krukas van 2liter ik weet niet waarom jullie het vliegwiel laten aanpassen het is toch goedkoper een vliegwiel van corsa a gsi nemen ik heb gekozen dat ik een f13 ga nemen
27 maart 2010 om 05:48 #17647212Originally posted by bodybuildingboy
ik heb ooit ook al een corsa 2liter met een f13gebouwt maa ik heb toen een vliegwielgenomen van een corsa 1600gsi moter en die past ook op de krukas van 2liter ik weet niet waarom jullie het vliegwiel laten aanpassen het is toch goedkoper een vliegwiel van corsa a gsi nemen ik heb gekozen dat ik een f13 ga nemenzijn die evengroot dan??
moet er hier nog ergens een hebben liggen.
Eens even zoeken..27 maart 2010 om 08:36 #17647213je kan evt ook het vliegwiel pakken van een x17dtl
die past rechtstreeks aan de c20ne, en daar past zonder iets aan te passen de complete koppeling van een c16xe aandus 1:1 passend
over die asjes:
ik kocht laatst een complete GSI voor 50 euro, zat alleen geen motor meer bij, nog wel de assenhier op de sloop houden ze altijd alle gsi opeltjes appart voor mij, betaal dan voor 2 asjes 75eu
27 maart 2010 om 12:23 #17647214AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou,
als je mij een setje kan regelen krijg jij 80e ex verzending ;)27 maart 2010 om 12:52 #17647215Moet je nog iets aan het schakelmechaniek aanpassen als je voor een F16 bak gaat ipv F13?
27 maart 2010 om 14:44 #17647216in een corsa a:
gewoon het ding ding omflippenbij een corsa b:
moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mmhttp://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm
@ steven:
zal ff kijken, heb nog een setje liggen als het goed is
zodra ik van me griep en oorontsteking af ben28 maart 2010 om 21:15 #17647217origineel gepost door otdh
bij een corsa b:
moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mmMaar als je je originele blok op zijn plek behoud, dan veranderen de ophangpunten ook niet. Ik rijd namelijk met een diesel, maar met 233 nm blijven de bakken niet lang heel, vandaar dat ik een F16 of F18 wil monteren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.