Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F gaat niet goed in zijn vrij?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2010 om 16:50 #17218860
Hallo men opel astra f 1.6i 1993 c16NZ wil niet goed in zijn vrij. Het voelt net of de koppeling heel lichtjes in de vrij toch iets aangrijpt en de auto wil dan soms wel eens heel zachtjes vooruit rollen. Blijft de koppeling dan ‘plakken’ ofzo? Heb eigenlijk geen schik en tijd om die hele bak eraf te halen dus kan het helpen om de vbak olie te verversen? Zie trouwens geen aftapplug:hmmz Misschien dat de olie er al 17jaar inzit:P Heb geen historie dus weet niet of het al een keer v.v. is.
Bvb
19 maart 2010 om 18:13 #17632303denk gewoon dat je koppeling versleten is hoor. niks met de bakolie te maken.
19 maart 2010 om 18:26 #17632304Had jij dat ook niet toevallig Carlo :jerry
19 maart 2010 om 19:34 #17632305ja versleten had ik ook al wel iets een vermoeden van omdat die met wegrijden in zijn 1 behoorlijk schud enzo, maar de auto heeft maar ongeveer nu 71.900km gelopen. Ook is soepel overschakelen best lastig soms:P En als je koppeling versleten is moet ie toch wel normaal in zijn vrij kunnen?
19 maart 2010 om 19:51 #17632306Misschien ontluchten? Heb hetzelfde gehad met een compleet andere auto dus weet niet of je de koppeling altijd kan ontluchten maar het is de moeite van het proberen waard.
19 maart 2010 om 20:14 #17632307Precies Gommel, compleet andere auto.. Die een hydraulische koppeling had.
Astra F is mechanisch, kabel bediend.
19 maart 2010 om 22:46 #17632308origineel gepost door Jerremy
Precies Gommel, compleet andere auto.. Die een hydraulische koppeling had.Astra F is mechanisch, kabel bediend.
Jij bent een grappemaker :p nee dat klopt helemaal jerremy. Over een paar weken een nieuwe koppeling, dus komt goed.
20 maart 2010 om 09:08 #17632309Kan je de koppeling niet strakker stellen, vaak lost dat het probleem gewoon op.
Willem
20 maart 2010 om 12:37 #17632310Ja en dan zit je pedaal zo goed als tegen je dashboard aan.. :p
20 maart 2010 om 13:02 #17632311wou net zeggen dat merk je toch zeker wel als dat het geval zou zijn.
origineel gepost door CarloAstra
origineel gepost door Jerremy
Precies Gommel, compleet andere auto.. Die een hydraulische koppeling had.Astra F is mechanisch, kabel bediend.
Jij bent een grappemaker :p nee dat klopt helemaal jerremy. Over een paar weken een nieuwe koppeling, dus komt goed.
Nou ja zeg.. :argue :D
Nieuwe koppeling en meer toch.. :thumbup
Goed bezig.
En die BMW al gefixed ?20 maart 2010 om 13:40 #17632312nieuwe koppeling monteren,,,,, ennnn je hebt nog mazzel je hebt nog het deksel aan de onderzijde van het vliegwiel huis dus de bak kan blijven zitten dus eigenlijk een fluitje van een cent ..mits je de hulp gereedschapjes hebt .
heb dit al zo vaak bij de hand gehad .
is echt simpel klusje .
Bert
20 maart 2010 om 16:58 #17632313C16NZ kan je als er geen F15 bak onder it inderdaad door het luik verwisselen.
> Carlo: daar heb ik niks over gelezen Carlo, dat het pedaal hoog zit..
Willem
20 maart 2010 om 17:11 #17632314Pedaal zit wel behoorlijk ver naar voren ja ook wel een teken van slijtage maar probeer eerst die kabel wel wat strakker te zetten misschien dat het helpt? En je kunt bij dit type motor de koppeling vv zonder bak eraf ja? Maar verder kan ik gewoon vrij normaal rijden hoor het is niet dat hij dramatisch veel slipt ofzo.
20 maart 2010 om 17:13 #17632315als er een luikje onder op koppelingshuis zit kan je m vanonder vervangen..
Willem
20 maart 2010 om 17:18 #17632316Dan moet ik hem volgende week ff op de brug zetten of er een luikje zit, maar denk dat ik eerst zo blijf doorrijden want het rijd verder gewoon goed dus.
20 maart 2010 om 17:58 #17632317je hoeft hem niet op de brug te zetten kop stuurkant ff onder de voorbumper en richting bak motor kijken zie je daar dat dekseltje is het heel simpel.
ook voor de koppeling heb je dan geen brug nodig stuurkant goed op krikken je moet namelijk bij de 5 bak een stukje deksel van de bak af halen m8 boutjes sleutel 13 los om de vergrendeling los te maken van de prese as en deze naar achter te trekken , en dan loopt door het scheefstaan je olie er niet uit .
let op eerst drukgroep met de plaatjes van midlock op spannen en dan de kabel pas losnemen . met houten balkje en een lijm klemmen ook de nieuwe drukgroep voor montage opspannen .
zoooooo simpel
bert
21 maart 2010 om 13:29 #17632318Ik snap wat je bedoelt en uiteraard heb je geen brug nodig maar dat is wel net zo makkelijk. En men gereedschap is beperkt thuis. Loop toch stage bij autobedrijf dus dat is het probleem nietking: En als ik me nog goed herinner zat er wel een deksel. Maarja bedankt voor de moeite en ik kijk het nog wel even aan, word ook lastig kwa tijd. 3 dagen school 2 dagen stage en zaterdag hele dag werken en nog 2 avonden door de weeks:o En wat gaat het me kosten? Valt wel mee toch als ik het zelf doe.
21 maart 2010 om 16:03 #17632319Ik denk als je via je stage een koppeling bestellen kan je met een €125 klaar bent .
bert
22 maart 2010 om 18:34 #17632320Net iets die kabel afgestelt en met warme motor in de vrij en dan voelt het wel goed maarja lijkt wel of die alleen met warme motor goed in de vrij gaat:hmmz
22 maart 2010 om 20:30 #17632321hoeveel slag heb je van koppeling in de bodem en beginnen met aangrijpen??
Willem
23 maart 2010 om 09:49 #17632322zou zo maar door de geringe hoeveel heid km,s en de leeftijd dat de prese as dat daar roest op zit of vuiligheid en de koppeling blijft hangen op de een of andere manier .
maar er is nu al zoveel heen en weer gepraat. is het niet veel simpeler om bij je stage na werktijd dat ding even los te nemen met een ??collega.. is met een uur er uit en er in ?????en houd de nieuwe koppeling achterde hand.(moet via garage bedrijf geen enkel probleem zijn ) ook ik krijg bij mijn onderdelen leverantier onderdelen mee ,,in afwachting of ik ze nodig heb de ja of nee .
ben je ook al dat getwijfel kwijt koppeling is dan gewoon goed .ik heb nu al een paar keer aan gegeven wat te doen ook Wim heeft je al op rit geprobeerd te helpen ???en als je nou bak en sub frame moet trekken okee maar deze ruk er uit dat ding je heb er schijbaar tog geen vertrouwen in .
max kosten heb ik al genoemd €125 materiaal en kistje bier voor in de kantine(na werktijd)
Bert
23 maart 2010 om 19:45 #17632323ja ik weet het ik. Dan weet ik genoeg zo bedankt voor de moeite in ieder geval. hij deed vanmorge weer hetzelfde dus het is verstandig om los te halen ja dan weet ik het zoiezo.
26 maart 2010 om 13:58 #17632324Goedenmiddag,
we zijn er nu mee bezig maar op 1 of andere manier wil die prise as er niet uit. Moet er iets bij de koppeling eerst los? Bout in de as is er uit tandwiel is er af.
Hoop dat iemand snel antwoord kan geven.
26 maart 2010 om 14:09 #17632325Oh ik zie dat je het met een slagtrekker kan doen, hoop dat we die hebben.
26 maart 2010 om 18:17 #17632326Hij is er af met pijn en moeite en veel hulp;) Tja beperkte merk gericht gereedschap omdat ik stage bij Mitsubishi/KIA loop dus van alles in elkaar geflanst en toch gelukt. Alleen nog niet klaar maandag verder want ja het moest ff snel tussendoor enzo. Koppelingsetje heeft me een goede 150 euro gekost en dat met 30% korting + statiegeld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.