Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z19DTJ motor wil zijn 30pk terug
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2010 om 11:56 #17218848
Misschien is deze vraag al vaker gesteld, ik kon het antwoord zo niet vinden.
Ik heb dus een Z19DTJ motor, ik wil de 30 paarden die nu nog aan de ketting liggen graag weer mee laten doen.
Nu zou ik naar een tuning bedrijf kunnen gaan, maar ik vind 300 euro echt te veel geld om wat software up te loaden en/of wat settings aan te passen te veel geld voor een motor die in eerste instantie al gedowntuned is.
(even voor de goede orde, ik vind 300 euro niet teveel geld voor tunen met een dyno bank, maar ik heb dat niet nodig, de motor in mijn auto is ontworpen voor 150 pk ipv 120 pk)Daarom wil ik vragen of dit ook zelf te doen is, ik heb een OBD interface met een ELM327 interface er in.
Is dat mogelijk met deze interface en is daar software voor te vinden?
Kortom is er iemand die meer info heeft?19 maart 2010 om 12:09 #17632233ja, het is mogelijk.
MAAR je moet goed weten wat je doet anders heb je echt een dik probleem.
En 300 euro is niet bijzonder veel geld wat dat betreft. En hun weten wat ze doen.
19 maart 2010 om 12:22 #17632234Ga je naar EDS in duitsland.
goed ben je 500 euro kwijt, maar . . .dan krijg je boven je verloren 30 pk nog eens 50 pk er bovenop en een koppel van 430 nm.
EN zetten ze nog even de EGR klep voor je uit ;)19 maart 2010 om 12:30 #17632235dank jullie voor de reactie.
Ik besef me dat er risicos aan verbonden zijn.
Mij gaat het gewoon om de motor gewoon weer standaard te maken m.a.w er gewoon een Z19DTH van te maken, zoals het bij het ontwerp ook de bedoeling was.Nu is alleen de vraag, hoe kan ik dat doen? welke software heb ik nodig, eventueel waar kan ik die vinden.
Wat betreft de EGR klep, die staat bij mij al uit (is overleden)
19 maart 2010 om 19:29 #17632236Hallo,
Ikzelf doe chiptuning maar kan je een ding zeggen.
Betaal in hemelsnaam die 300 euro.
Als jij zonder profesioneel tuning apparatuur in jou computer gaat is die binnen 2 tellen stuk.
En nieuwe ecu voor jou motor kost 2300 ex btw.Ga hier nu niet goedkoop in doen want je rijd een dure auto en wil je gaan bezuinigen op zoiets?
Snap ik nu nooit!Allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang sorry hoor maar dit is mijn mening.
Ik zou zeggen succes maar u bent gewaarschuwd.
19 maart 2010 om 20:17 #17632237Kan je niet gewoon bij de dealer niet gewoon de andere software laten “refreshen” ????
Of op de sloop een andere ecu (150pk) halen en dan je startblokkering laten om programmeren.
19 maart 2010 om 20:19 #17632238nee jong dat werkt helaas niet|!!
haha
:o19 maart 2010 om 20:59 #17632239zo een 120 pk motor is toch enkele nokkenas
terwijlde 150 pk toch niet zomaar gedowtunedis .
waarom dan bij deaankoop van je wagen hetniet snellere model genomen
19 maart 2010 om 21:10 #17632240in de astra zitten 2 type 120pk motoren
1e is de z19dt: enkele nokkenas
2e is de z19dtj: dubbele nokkenasDe z19dtj is EXACT gelijk aan de z19dth enkel de software is anders.
20 maart 2010 om 00:39 #17632241Ik zou zeggen wat je ook doet plaats geen box of chipmodule.
Ook al zegt iemand wat anders.Tevens is het niet kwestie van ecu vervangen,brandstofpomp is ook anders.
@spacejam,dit is niet correct.
De Z19DTJ is een totaal andere opbouw.
Software matische draait die nagenoeg op hetzelfde programma.
Zit practische geen verschil in.
De normale Z19DTJ is namelijk ook extreem te tunen.Alleen de nieuwere met de computer in de pomp helaas niet.
Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Men plaatst allemaal tuningboxen ervoor.Soms is de keuze niet anders,maar ik zou nooit voor een tuningbox gaan want het wereldje is hard,bedrijven zeggen allemaal mooie speciale boxen te leveren en na wat zoekwerk kan men die overal kopen voor 80 euro ex btw.
Ander stickertje erop en je hebt ineens een externe chipmodule die hi tech moet zijn met speciale r.d.p.f (Roet Diesel Partikel Filter)
Deze zorgt dat er vaker gegenereerd word enzv.verkomt roetfilter problemen.
Maar het blijft een feit een box is de boel voor de gek houden!!en je betaald dik 500 ervoor met plaatsen.:o
Of je gaat voor de Tunex tuning voor 349 die plaatsen zogenaamd een speedbuster box en je krijgt een mooie 2 stekerige chinabox twv 39,95:jerry
Hoop dat je wat aan de info hebt.
Succes20 maart 2010 om 09:22 #17632242De z19dtj is inderdaad compleet anders dan de z19dt maar makkelijk te herkennen aan de dubbele nokkenas ;) en oliedop aan de rechterkant.
20 maart 2010 om 12:36 #17632243Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Geld dit ook voor de Astra H 1,7 cdti van 2005 ? (Z17DTH) hier zit ook een denso systeem op dacht ik?
20 maart 2010 om 12:38 #17632244origineel gepost door jsgsi
Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Geld dit ook voor de Astra H 1,7 cdti van 2005 ? (Z17DTH) hier zit ook een denso systeem op dacht ik?
Helaas wel!!
Denos is niet te flashen
Bosche weer wel.20 maart 2010 om 14:59 #17632245Zoals Ronald zegt ga niet zelf lopen klooien aan je ecu een collega op het omega gedeelte heeft zelf geprobeerd een storing te resetten daarbij bleef zijn laptop vast hangen waardoor zijn hele programma op de ecu gewist was.
Begin dan maar te lopen naar de dealer of dergelijke om een nieuw programma of ecu.
En dan ben je beter €300 kwijt en je hebt meer pk of je bent €300 kwijt en je hebt alleen je originele programma weer op de ecu.Gr Jack
20 maart 2010 om 15:03 #17632246origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Zoals Ronald zegt ga niet zelf lopen klooien aan je ecu een collega op het omega gedeelte heeft zelf geprobeerd een storing te resetten daarbij bleef zijn laptop vast hangen waardoor zijn hele programma op de ecu gewist was.Begin dan maar te lopen naar de dealer of dergelijke om een nieuw programma of ecu.
En dan ben je beter €300 kwijt en je hebt meer pk of je bent €300 kwijt en je hebt alleen je originele programma weer op de ecu.Gr Jack
Dan valt het bij een omega ecu nog wel allemaal mee als zoiets gebeurd maar bij een cdti motor zijn de kosten een heeeeeeeel klein beetje meer:jerry:jerry:jerry
Ik zou 300 euro betalen lekker een meting vragen vooraf en nadien.
Dit is spotgoedkoop overigens,mag ik vragen welk bedrijf die prijzen hanteerd met een vermogenmeeting?21 maart 2010 om 07:19 #17632247Bedankt voor jullie reacties.
Echter hoor ik steeds dat ik het niet moet doen, maar dat was eigenlijk niet wat ik vroeg.
Ja ik ken de risico’s, maar als ik niet weet wat het inhoud kan ik daar ook niet een goede schatting in doen.
Ik hoor geen echte argumenten, betekend het dat niemend het weet (op cabriobully na, maar daar begrijp ik het wel van, dat is zijn werk)@cabriobully: ik snap je reactie hier in, ik denk ook dat je het chippen seriues neemt, en ik denk dat als ik het door een extern bedrijf laat doen dat ik het bij jou laat doen.
Hoe meer geheimzinnig er over gedaan word, hoe meer ik het idee krijg dat het flashen niet zo moeilijk is alleen er kleven wat risico’s aan dat het verkeerd kan gaan, en die risico’s die wil ik misschien wel nemen.
22 oktober 2010 om 16:16 #17632248Niet zelf met Ecu van je auto spelen.. Je wilt zo voordelig mogelijk je 30 pktjes terug, maar straks verpruts je het ben je 120 pktjes, en enkele honderden euro’s lichter. Was het verder niet zo dat ze bij Tunex voor 225,- boel kunnen tunen..?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.